Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، طی قراردادی، مدیریت شهری سمنان ساختمان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را به صورت موقت به اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی این استان  اجاره داد و اداره کل میراث فرهنگی نیز تا زمان تخلیه این ساختمان، خانه تاریخی تدین را به عنوان اجاره در اختیار سازمان فرهنگی قرار داد.

مطالبه دیرینه و بحق مردم سمنان به نتیجه رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در آیین بیان کرد: با آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان، وعده آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مقام ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری که مطالبه برحق مردم سمنان بود با همدلی مردم و مسئولان به نتیجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر کرم‌زاده گفت: آنچه از لحاظ قانونی لازم بود انجام شد و سرمایه‌گذاری جدی با پیشینه عملکرد خوب و توان مالی بالا برای مرمت کاروانسر وارد عمل می‌شود.

وی افزود: از ورود سرمایه‌گذاران به مرمت بناهای فاخر تاریخی در سایر شهرستان‌ها نیز استقبال می‌شود و این اتفاق‌های مثبت به همت شهردار و شورای اسلامی شهر بستگی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاران بومی با عملکرد خوب در کشور حضور دارند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و دنبال سرمایه‌گذار از خارج کشور نباشیم. 

کرم‌زاده بیان کرد: با بیان اینکه در هر شهرستان طرح خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد گفت: ساماندهی جنگل ابر، ایستگاه قطار بنه کوه و معادن نمک گرمسار، و تعدادی طرح خوب در مهدیشهر در دست اجرا است.

وی افزود: منطقه اوپرت نیز با وجود اینکه منطقه ویژه گردشگری نیست اما به دلیل استقبال گردشگران مورد توجه خواهد بود.

هزینه مرمت کاروانسرای شاه عباسی سمنان ۶۰ میلیارد تومان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: از سرمایه‌گذاران بومی به ویژه سرمایه‌گذاران اهل استان سمنان تقاضا می‌شود به توسعه گردشگری این استان ورود کنند. 

کرم‌زاده بیان کرد: هزینه مرمت کاروانسرای شاه عباسی سمنان ۶۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و ۲۰ میلیارد تومان نیز هزینه تجهیز آن خواهد بود.

وی ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود مرمت این بنای تاریخی تا ۲ سال آینده تکمیل شود و این امکان وجود دارد که پس از مرمت به سمت ثبت جهانی هدایت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: برای ثبت جهانی استخرهای توزیع آب نیز تلاش می‌شود.

کرم‌زاده ابراز داشت: هزینه مرمت کاروانسرای میاندشت ۲۰۰ میلیارد تومان است و سرمایه‌گذار آن با کاروانسرای شاه عباسی سمنان یکی است.

استانداردسازی هتل‌های سمنان در دستور کار است

وی افزود: اولین رویداد ملی سفال و سرامیک اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر سمنان برگزار می‌شود که جهشی در رشد اقصادی و اشتغال سفال و سرامیک ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: برگزاری همایش‌های بین المللی عرفای استان سمنان نیز در دستور کار است.

کرم‌زاده بیان کرد: استانداردسازی هتل‌های استان سمنان به صورت جدی در حال پیگیری است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بودجه‌های دولتی پاسخگوی نیاز توسعه سمنان نیست و باید در جذب و حمایت سرمایه‌گذاران تلاش بیشتری شود.

تحویل کلید کاروانسرای شاه عباسی سمنان در شورای اسلامی این شهر

مدیران با افزایش تعاملات، دیگر بناهای فاخر سمنان را نیز ساماندهی کنند

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سمنان نیز با تبریک به مردم استان سمنان به خاطر تحقق خواسته دیرینشان گفت: افزایش تعاملات بین مدیران به گونه‌ای باشد که دیگر بناهای فاخر زندانی شهر سمنان مانند دژ کوشمغان و قلعه پاچنار نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مجید نظری ابراز داشت: معبر ۱۸ متری در ضلع شرقی کاروانسرای شاه عباسی سمنان، باعث می‌شود بنای مجموعه کاروانسرا فاخرتر دیده شود و همچنین محور گردشگری سمنان با اتصال به بیمارستان تدین (موزه سلامت)، موزه بزرگ سمنان، امامزاده علی‌بن‌جعفر (ع)، باغ فیض (استخر تاریخی ناسار) و میدان ارگ تکمیل می‌شود.

چراغ هدایت توسعه شهر سمنان ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی است

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان نیز بیان کرد: در یک سال گذشته با وجود تلاش‌های انجام شده، آنطور که باید در مقابل مردم رو سفید نبودیم.

حسین موسوی بیان کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر سمنان این است که با همکاری بخش خصوصی شهر را ارتقا دهیم زیرا کمبود حضور سرمایه‌گذاران در سمنان احساس می‌شود.

وی افزود: امید است در مراحل بعدی، به مساله پیاده‌راه امام خمینی (ره) با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسیدگی شود. 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: چراغ هدایت توسعه شهر سمنان ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی است.

۲ سال زمان زیادی برای مرمت کاروانسرا است

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان نیز بیان کرد: بابت قول‌هایی که داده شد اما عمل به آن به تعویق افتاد، مانند بازگشایی بلوار مولوی و آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی که با وجود دستور  آیت‌الله رئیسی طولانی شد، از مردم عذرخواهی می‌کنم.

حسین گل‌هاشم بیان کرد: مدیرانی که شعار خدمت به مردم می‌دهند اگر با یکدیگر همراه باشند مشکلات سخت به آسانی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در راه آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان برخی دستگاه‌ها هزینه بیشتری دادند افزود: شهرداری سمنان با در اختیار گذاشتن ساختمان سازمان فرهنگی ایثارکرد و اداره کل میراث فرهنگی نیز ساختمان فاخر خانه تدین را بدون تشریفات اداری در اختیار این سازمان قرار داد. 

گل‌هاشم بیان کرد: وضعیت شهر سمنان در شان مرکز استان نیست و باید توسعه یابد زیرا بی‌توجهی های پی در پی سمنان را از توسعه عقب انداخته است و اکنون تشنه چنین خدماتی است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سمنان گفت: ۲ سال زمان زیادی برای مرمت کاروانسرا است و مردم بعد از این همه انتظار حق دارند هرچه سریعتر از این بنا استفاده کنند بنابراین درخواست می‌شود این روند تسریع شود.

برچسب‌ها سمنان شورای اسلامی شهر سمنان کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی بنای تاریخی پروندهٔ خبری گردشگری و میراث فرهنگی استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان شورای اسلامی شهر سمنان کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی بنای تاریخی سمنان شورای اسلامی شهر سمنان کاروانسرای شاه عباسی میراث فرهنگی بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی سمنان مدیرکل میراث فرهنگی کل میراث فرهنگی سرمایه گذاران میلیارد تومان رئیس کمیسیون سرمایه گذار بخش خصوصی اداره کل کرم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی‌وحرفه‌ای است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از سال گذشته در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش روزهای خوب هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

وی تاکید کرد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون صنایع دستی شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه مندان قرارگرفته است و در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را در این معرفی و عرضه می کنند.

کد خبر 749496

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد