Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:16:04 GMT

اضافه شدن ۹ عضو جدید به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۶۷۷۹

اضافه شدن ۹ عضو جدید به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی

به گزارش ایرنا، اتحادیه جهانی کشتی با برگزاری مراسمی در بلگراد میزبان مسابقات قهرمانی جهان، ۹ نفر را به فهرست تالار مشاهیر خود اضافه کرد.

نام سائوری یوشیدا و کائوری ایچو دو کشتی‌گیر زن ژاپن که ۷ مدال طلای المپیک و ۲۳ مدال طلای قهرمانی جهان را در کارنامه دارند، در بین ۹ اسطوره‌ای بود که به تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سائوری یوشیدا و کائوری ایچو زمانی که کشتی زنان برای اولین بار در المپیک ۲۰۰۴ آتن به بازی‌های المپیک اضافه شد توانستند مدال طلا به دست بیاورند و الهام بخش نسل بعدی خود شدند.

ایچو زمانی تاریخ‌ساز شد که اولین کشتی‌گیر و اولین ورزشکار زن در تاریخ المپیک لقب گرفت که چهار مدال طلای متوالی المپیک را به‌دست آورد. او در بیشتر دوران حرفه‌ای خود در وزن ۶۳ کیلوگرم رقابت کرد. پس از پیروزی بزرگ ایچو در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای چهارمین طلای خود، او جایزه «افتخار مردم» که دولت ژاپن برای تجلیل از افرادی در ورزش، سرگرمی و فرهنگ اعطا می‌کند را به‌دست آورد.

ایچو در سال ۹۶ چند هفته رای آموزش کشتی‌گیران بانوان کشورمان در ایران حضور پیدا کرد.

از دیگر اعضای جدید تالار مشاهیر در کشتی فرنگی، پرتی اوکولا از فنلاند و گئورگ برچئانو از رومانی بودند که هر ۲ برنده طلاهای المپیک و جهان هستند.

در کشتی آزاد برادران آمریکایی جان و بن پیترسون نیز وارد تالار مشاهیر شدند.

هیتومی اوبارا از ژاپن قهرمان کشتی زنان دیگر فردی بود که وارد فهرست تالار مشاهیر اتحادیه جهانی شد.

در رده مربیان، یوری شاهمرادوف از روسیه نیز وارد فهرست تالار مشاهیر شد. او که در سال ۱۹۷۰ قهرمان جهان و سه بار قهرمان اروپا شد و مربی ۱۶ کشتی‌گیر زن و مرد بوده است که بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۲ به چندین مدال طلای المپیک دست یافته‌اند.

در نهایت اورستس مولینا داوری که در چهار دهه مختلف در المپیک قضاوت کرد نیز به این فهرست اضافه شد. او که مدت‌ها مربی و سرداور بود از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ سمت نایب رئیسی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را در اختیار داشت.

مولینا در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۸۴، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ مسابقات المپیک را قضاوت کرده است.

از کشورمان رسول خادم، مهدی خالدی، عبدالله موحد، امامعلی حبیبی، جهان پهلوان غلامرضا تختی و پهلوان منصور مهدی‌زاده در تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی حضور دارند.

برچسب‌ها کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی بلگراد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی بلگراد کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی بلگراد تالار مشاهیر اتحادیه جهانی اتحادیه جهانی کشتی مدال طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ میلیارد تومان برای پاداش قهرمانان کشتی درسال ۱۴۰۲ اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، این پاداش با توجه به مدال‌آوری کشتی گیران آزاد و فرنگی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های آسیایی و جهانی بود که به آنها تعلق گرفت.

فدراسیون کشتی بلافاصله پس از دریافت این پاداش از وزارت ورزش و جوانان، پاداش هر مدال آور را بر اساس رتبه بندی تعیین شده، به حساب آنها واریز کرد.

کد خبر 6099758

دیگر خبرها

  • ۲۳ میلیارد تومان برای پاداش قهرمانان کشتی درسال ۱۴۰۲ اختصاص یافت
  • ۲۳ میلیارد تومان پاداش قهرمانان کشتی در سال ۱۴۰۲
  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟