Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:34:48 GMT

ترویج فرهنگ پسماند صفر غذا در مدارس اسپو

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۶۹۲۵

ترویج فرهنگ پسماند صفر غذا در مدارس اسپو

مسئولان شهر اسپو فنلاند برای کاهش ضایعات مواد غذایی، راهکارهای متنوعی را در نظر گرفته‌اند و با اجرای آن‌ها قصد دارند، فرهنگ "پسماند صفر غذا" را در قشر دانش‌آموز نهادینه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدارس و مهدکودک‌های فنلاند سال‌ها است که برای کاهش ضایعات غذایی، چالش‌های متنوع به صفر رساندن پسماند را اجرا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده‌های جدید به جای اینکه کودکان را به‌عنوان مصرف‌کنندگان منفعل در نظر بگیرد، به دنبال مشارکت دادن آن‌ها در تهیه برنامه‌های غذایی بهتر و سالم است که برای محیط زیست نیز مضر نیستند.

گزینه‌های گیاهخواری مدت‌ها است که در منوی مدارس محلی فنلاند وجود دارد، اما نکته مهم اینجا است که بچه‌ها دوست دارند غذایشان متنوع و خوشمزه باشد؛ به عنوان یک راه‌حل، کلاس‌های اقتصاد خانگی برای پخت غذاهای گیاهی متنوع در مدارس برگزار می‌شود و برنامه به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که خودشان در تهیه وعده‌های غذایی سالم و دوستدار محیط زیست شرکت کنند.

یکی دیگر از راه‌های مشارکت مستقیم دانش‌آموزان، از طریق برگزاری «هفته ملی زباله‌های غذایی» محقق می‌شود که هدف از این رویداد ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کاهش ضایعات مواد غذایی و انتخاب مواد غذایی پایدار است.

به عنوان مثال، به کودکان و نوجوانان یادآوری می‌شود که باید فقط به اندازه‌ای که می‌توانند در بشقاب خود غذا بخورند. بعضی از مدارس و مؤسسات آموزشی از ترازو زباله‌های زیستی در غذاخوری‌های خود استفاده می‌کنند که این اقدام به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا ببینند پس از صرف غذا چقدر زباله‌های زیستی تولید کرده‌اند.

بعضی از مکان‌های رفاهی و تفریحی مخصوص جوانان اسپو از ضایعات مواد غذایی موجود در مغازه‌ها استفاده می‌کنند به طوری مسئولان، خوراکی‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها رو به پایان است از مغازه‌های سراسر شهر جمع‌آوری می‌کنند و در مرکز مربوطه مورد استفاده قرار می‌دهند.

تعداد زیادی از جوانان به‌ویژه شب‌هنگام از مراکز رفاهی و تفریحی شهر دیدن می‌کنند و به همین علت، اغلب خوراکی‌های در نظر گرفته شده توسط آن‌ها که در سن رشد نیز قرار دارند، مصرف می‌شود و به این ترتیب، از تبدیل شدن مواد غذایی به ضایعات جلوگیری می‌شود.

کد خبر 603930

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پسماند غذایی بازیافت پسماند غذایی اسپو فنلاند ضایعات غذایی شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود