Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:54:19 GMT

شهرستان کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین آماده است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۷۷۸۳۶

شهرستان کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین آماده است

به گزارش روز شنبه ایرنا، «ابراهیم رحیمی زنگنه» در جلسه مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه که در سرسرای شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای اسکان زائران اربعین اظهار داشت: موکب‌های شهرستان با ظرفیت چند هزار نفر برای اسکان زائران آماده شده است.

وی اظهار کرد: زائران اربعین می‌توانند با تماس با شماره ۰۸۳۳۱۳۸ به‌عنوان راهنمای زائر از خدمات موکب‌ها در هر نقطه شهرستان کرمانشاه آگاه شوند و شب را در موکب‌ها یا سایر اماکن اقامتی سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی زنگنه با اشاره به آمادگی سپاه برای اسکان زائران گفت: اردوگاه فرهنگی تربیتی توحید در ورودی شهر کرمانشاه با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر، زائرسرای کربلا در میدان جمهوری باظرفیت ۵۰۰ نفر و سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری در بلوار شهید بهشتی و کانون بسیج بلوار ظفر با ظرفیت یک هزار نفر از سوی سپاه برای اسکان زائران آماده شده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه بیان کرد: هتل گلایول و پادگان‌های سروران و ۲۸۱ بیستون در مجموع با ظرفیت ۳۰۰ نفر از طرف ارتش برای اسکان زائران آماده شده است و ۳۰ مدرسه با ۳۰۰ کلاس درس در سه ناحیه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین آماده شده است.

وی با اشاره به اسکان اضطراری زائران اربعین در شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مقرر شده ۱۵ هزار قرص نان از سوی نانوایی‌های شهر کرمانشاه با هماهنگی اداره غله پخت شود و سه هزار کنسرو از سوی اصناف، ۱۰۰ هزار بطری آب از طرف کارخانه زمزم و ۲۰۰ هزار بطری آب نیز از تهران برای پذیرایی از زوار آماده شده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه از آغاز فعالیت آشپزخانه‌ها از امروز (شنبه) برای پذیرایی از زوار خبر داد و گفت: مقرر شده آشپزخانه سپاه سه هزار پرس، علوم پزشکی سه هزار پرس، ارتش ۲ هزار و ۵۰۰ پرس، شهرداری ۱۰ هزار پرس و آموزش و پرورش نیز هزار پرس غذا را برای زائران اربعین در شهر کرمانشاه تهیه کنند.

وی با بیان اینکه تا زمان بازگشت زوار نانوایی‌های شهرهای ماهیدشت، بیستون و قلعه تا ساعت ۲۴ فعالیت می‌کنند، افزود: در شهر کرمانشاه نیز بیش از ۲۰ نانوایی تا ساعت ۲۴ هر شب نان پخت می‌کنند که تا زائران در شهر کرمانشاه برای تهیه نان با کمبودی روبرو نباشند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه در مورد راهنمایی زائران اربعین برای اسکان در شهر کرمانشاه گفت: راهنمایان زائران با کمک سپاه در میادین ورودی شهر حضور دارند و تلفن راهنمای زائر نیز برای معرفی مکان‌های اسکان معرفی شده است.  

رحیمی زنگنه با بیان اینکه خودروهای شهرداری برای جابه‌جایی و انتقال اقلام مورد نیاز موکب‌ها در دسترس است بیان کرد: فرصت خدمت به زائران اربعین نصیب مردم و مسئولان شهرستان کرمانشاه شده است و امیدواریم بتوانیم از زائران اهل بیت(ع) در دروازه کربلا به شایستگی پذیرایی کنیم.

به علت عدم آمادگی لازم طرف عراقی و نبود زیرساختهای لازم در آن طرف مرز تردد زوار اربعین از مرزهای شش گانه کشورمان از روز گذشته با کندی صورت می گیرد.

در استان کرمانشاه، مرز خسروی شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شده است.

برچسب‌ها کربلا کمپ اسکان موقت زائران اربعین کرمانشاه عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا کمپ اسکان موقت زائران اربعین کرمانشاه عراق کربلا کمپ اسکان موقت زائران اربعین کرمانشاه عراق برای اسکان زائران شهرستان کرمانشاه شهر کرمانشاه زائران اربعین آماده شده هزار پرس موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۷۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم

سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه که در اثر بارندگی‌ها از صبح روز گذشته به طور کامل آب‌گیری شده بودT تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، بارندگی‌ها در شهرستان زیرکوه از صبح روز گذشته آغاز شد و در ساعات پایانی روز شدت گرفت.

به دنبال بررسی و ارزیابی منطقه، پنج تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه با ۱۳ نجاتگر به مناطق سیل‌زده اعزام شد.

همچنین روستای نوده که در پایین‌دست سد ۱۲ امام زیرکوه واقع شده است، به دلیل احتمال تخریب و جاری شدن آب پشت سد در روستا، به دستور فرماندار و با کمک امدادگران هلال‌احمر به صورت شبانه تخلیه شد.

ساعاتی قبل دیواره‌های سد ۱۲ امام شکست و به همین منظور دستور تخلیه فوری اهالی روستای بمرود با ۲۵۰ خانوار صادر شد.

امدادگران هلال‌احمر شهرستان زیرکوه هم‌اکنون در حال انتقال ساکنان روستای بمرود و اسکان اضطراری آنها به مدارس و مساجد سطح شهرستان هستند.

همچنین اقلام گرمایشی و اسکان شامل پتو و چادر از هلال احمر شهرستان قاین جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان به شهرستان زیرکوه ارسال شده است.

به گزارش ایمنا، سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه ۱۵ کیلومتر با روستای بمرود فاصله دارد.

امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ابتدای درخواست کمک از این جمعیت در مناطق سیل‌زده حاضر و مشخول به امدادرسانی هستند.

کد خبر 747721

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم