Web Analytics Made Easy - Statcounter

چارچوب هماهنگی عراق آمادگی خود را برای ورود به پروسه برگزاری انتخابات پیش از موعد بعد از فراهم شدن زمینه‌های آن اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، چارچوب هماهنگی امروز دوشنبه در نشست عادی خود شرایط سیاسی در عراق و فرایندهای پیش رو را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه پایانی این نشست، چارچوب از دعوت برای برگزاری نشست مجلس نمایندگان استقبال و آن را بازگشت روح به موسسات قانونی کشور اعلام کرد.

چارچوب هماهنگی آمادگی مجدد خود را برای ورود به پروسه انتخابات پیش از موعد اعلام اما آنرا منوط به تکمیل مقدمات آن از تشکل دولتی با اختیارات کامل، تصویب بودجه فدرال، تعدیل قانون انتخابات و سامان دادن به کمیساریایی مستقل انتخابات اعلام کرد.

اعضای چارچوب هماهنگی همچنین از جریان‌های کرد خواستند تا در مورد نامزد ریاست جمهور به اتفاق نظر برسند.

همچنین از تمامی جریان‌های ملی عراق به ویزه جریان صدر دعوت شد تا در رایزنی‌های تشکیل دولت و (ائتلاف) اداره دولت مشارکت کنند.

از دیدگاه چارچوب هماهنگی تکمیل ایجاد دولت باید با اراده مستقل ملی انجام شده و هر نوع فشار و دخالت‌های خارجی از هر طرفی که باشد، غیر قابل پذیرش است.

با این حال یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق در گفتگو با فرات نیوز اعلام کرد با وجود برگزاری نشست رهبران این اتحادیه و حزب دموکرات کردستان عراق، باز هم نتیجه‌ای در رابطه با انتخاب شخصیتی مورد توافق دو طرف جهت تصدی پست ریاست جمهوری حاصل نشده است.

غیاث سورجی در این ر ابطه گفت: بعد از نشست بافل طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق و مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق، نتیجه‌ای در رابطه با این مسئله حاصل نشد اما دو طرف بر ادامه مذاکرات سیاسی خود تاکید کردند.

به گفته سورجی با وجود عدم دستیابی به توافق اما پیش بینی می‌شود دو طرف در مورد نام رئیس جمهور آتی عراق تا پیش از برگزاری نشست مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور به جمع بندی کلی برسند.

 انتهای پیام/*

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چارچوب هماهنگی کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۰۸۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی