Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: در اغتشاشات اخیر بیشتر افرادی که در خیابان ها حضور داشتند در سن و سالی نبودند که از روی عناد کاری انجام دهند بلکه روحیه جستجوگری که در تمام انسان ها وجود دارد و در جوانان با شدت بیشتری وجود دارد باعث شد که در خیابان ها بیایند و برخی کارها را انجام دهند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش که شامگاه چهارم مهر با حضور مسئولان نهادهای حوزوی و آموزش و پرورش در محل این ستاد برگزار شد، عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمودند خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند؛ از ایشان سؤال شد که احیاء امر شما چگونه است؟ فرمودند علوم ما را یاد بگیرند و به دیگران منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) در ادامه فرمودند اگر مردم کلام زیبای ما اهل بیت را بشناسند از ما تبعیت می‌کنند، افزود: این فرمایش امام رضا (ع) فرصت است از این جهت که کلام اهل بیت (ع) جاذبه دارد و اگر به مردم بگوییم متابعت می‌کنند ولی تهدید هم هست زیرا اگر می‌بینیم که مردم متابعت نمی‌کنند به خاطر این است که ما به خوبی ابلاغ کلام اهل بیت را انجام نداده‌ایم.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: در اغتشاشات اخیر بیشتر افرادی که در خیابان‌ها حضور داشتند در سن و سالی نبودند که از روی عناد کاری انجام دهند بلکه روحیه جستجوگری که در تمام انسان‌ها وجود دارد و در جوانان با شدت بیشتری وجود دارد و باعث شد که در خیابان‌ها بیایند و برخی کارها را انجام دهند.

وی ابراز کرد: آموزش و پرورش با نوجوانان و جوانانی سر و کار دارد که نه می‌تواند روحیه جست و جوگری آنان را سرکوب کند و نه می‌تواند آنان را رها کند بلکه باید راهی را در بین این دو راه انتخاب کنید و آموزش‌ها حساب شده باشد تا در تربیت نسل آینده مؤثر باشد.

سعیدی تصریح کرد: در مباحث تربیتی همیشه اینطور نیست که با دانسته‌های خود افراد را تربیت کنیم بلکه گاهی با ندانسته‌ها هم می‌توانیم افراد را تربیت کنیم به این صورت که اگر بگوییم جواب سؤال تو را نمی‌دانم و باید مطالعه کنم به مخاطب شخصیت می‌دهیم و جواب ما تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از فضای مجازی نباید خیلی بترسیم، گفت: اگر ما حرفی برای گفتن داشته باشیم و کلام اهل بیت را درست به مردم بگوییم مردم از کلام زیبا متابعت می‌کنند زیرا حق با کلام اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله سعیدی اغتشاشات خیابان ها کلام اهل بیت انجام دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۰۹۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت و فرزندآوری در کشور و استان قم گفت: علاوه بر تلاش برای افزایش جمعیت، باید از اتفاقاتی همچون سوانح رانندگی و ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر که باعث کاهش جمعیت می‌شود نیز جلوگیری کرد. - اخبار استانها -

مهدی مصری به خبرنگار تسنیم در قم گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع جوانی جمعیت در کشور دارد باید ابتدا فرهنگ‌سازی و نگرش همکاری در ما نهادینه شود.

وی با تاکید بر اصلاح رویکرد بازدارنده گذشته از نگاه دولت و وزارت بهداشت در زمینه‌ جوانی جمعیت افزود: جمعیتی که به سمت پیری می‌رود، پیشرفت و توانمندی خاصی نخواهد داشت؛ در سطح  جوانی جمعیت باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و تاکنون مجلس توانسته قانون را اصلاح کند، قانون جوانی جمعیت را نهادینه کرده و نگاه دولت و وزارت بهداشت و مردم را به عواقب پیری جمعیت که شامل عدم پیشرفت کشور، مشکلات معیشتی، فرهنگی و... خواهد بود، جلب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره  به آمار بالای حوادث تصادفات جاده‌ای و نقش آن در کاهش جمعیت گفت: آمار بالای تصادفات، نشان دهنده لزوم اهمیت فرهنگ‌سازی انسانی و پیگیری دستگاه‌های نظارتی‌ است، ما باید علاوه بر فرهنگ سازی، بتوانیم زیرساخت ها و تسهیلات لازم در حوزه بیمارستانی، بهداشت و درمان را اصلاح کنیم و در بحث جاده سازی، فرهنگ ترافیک، خودروسازی و ... کارهایی در جهت رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی عنوان کرد: پیشگیری قاعده‌مند از بیماری‌های غیرواگیر و اصلاح سبک زندگی، جمعیت موجود را حفظ و مانع از بین رفتن جمعیت جوان کشور می‌شود.

وی با اشاره به کارهای خوب دولت در حوزه حمایت از زوج‌های نابارور تصریح کرد: دولت با ایجاد صندوق صعب‌العلاج، درمان ناباروری را در دستور کار بیمه‌ها قرار داده است، ضمن اینکه خدمات سطح یک و دو و سه با فراهم آوردن نیروی انسانی و ملزومات در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تجهیز زیرساخت‌های استان در زمینه درمان مستقل را نیز مهم دانست و گفت: جذب نیروهای جدید انسانی و برگزاری دوره های تخصصی هیئت علمی، استقلال درمانی استان را بالا می‌برد.

وی با اشاره به افزایش فرزندآوری در قم با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط تیم‌های بهداشت و درمان و سلامت افزود: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال 1401، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصری با بیان اینکه برای موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام داد، عنوان کرد: در راستای فرزندآوری اقداماتی توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان قم انجام‌ شده که می توان به برپایی میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در هر هفته در محل برگزاری نماز جمعه قم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در مناسبت‌ها و جشن های عمومی به مردم مشاوره فرزندآوری و باروری سالم ارائه می دهند.

به گزارش تسنیم، استان قم از نظر جمعیتی، رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است و از نظر توزیع سالمندان بالای 60 سال براساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار در رتبه 26 قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • هنر می‌تواند تقویت کننده روحیه جوانی جمعیت باشد