Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ است و سرمایه اجتماعی ما ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد، گفت: این ارزش‌ها و فرهنگ‌ها هستند که دفاع مقدس را پایدار می‌کند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد باقر قالیباف عصر امروز در همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در هتل ثامن طرقبه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران کشور در جمع بیش از یک هزار فرمانده بسیجی استان،  اظهار داشت: دوران دفاع مقدس در بعدهای مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی یک دفاع همه جانبه بود و امروز شاهد نتیجه همه سختی‌هایی که مانع اهداف دشمن در هشت سال دفاع شده ایم ،هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ است و سرمایه اجتماعی ما ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد، خاطرنشان کرد: این ارزش‌ها و فرهنگ‌ها هستند که دفاع مقدس را پایدار می‌کند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

قالیباف با توجه به اینکه اگر دفاع مقدس نبود، همبستگی اجتماعی وجود نداشت، ادامه داد: ما در این دوران بهترین بهره‌وری را داشتیم و باعث احیا و محکم شدن اسلام شدیم، از این جهت جنگ را یک دفاع می‌دانیم که محل تربیت بود، چرا که از اندیشه‌ها و باورهایی که ریشه در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) داشت بهره می‌بردیم و از عزت و منزلت و ناموس مسلمانان دفاع می‌کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش‌ها و نظام ارزشی مبتنی بر دین است، از سرزمینی که همیشه وحدانیت و توحید است دفاع کردیم و بدون شک هشت سال دفاع مقدس یک جنگ برای ما نبود، بلکه مبانی در برابر کفر و استکباری بود که ایستادگی کردیم و اگر امروز در چنین سالگرد و  همایشی دورهم جمع شدیم، توجه به دفاع است.

قالیباف: گرفتار کسانی شده‌ایم که برای انقلاب فقط هوار کشیده‌اند، اما سیلی نخورده‌اندسردار کارگر: یادآوری رشادت‌های شهید کاوه برای نسل امروز لازم استسردار کارگر: در آثار هنری تصویر درستی از ارتش بعث عراق ارائه نمی‌شود

قالیباف اذعان کرد: دفاع مقدس تنها یک پدیده تاریخی نیست، بلکه باید باور کنیم که یک فرهنگ است و انقلاب اسلامی را یک فرهنگ دفاع مقدس در کشور عمق داد.

وی ادامه داد: تمام حوزه اوراسیا درگیر جنگ و ناامنی هستند، اما امروز ایران اسلامی جزیره ثبات، آرامش و صلح است و این صلح فقط در قدرت است و این قدرت است که صلح را برای کشور آورده و مدیون خون شهدا و فرهنگ جهاد شهادت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای خدا خالصانه جنگیدن را ازباور سنت‌های الهی عنوان کرد و افزود: ما اگر از فرهنگ دفاع مقدس فاصله بگیریم، دچار چالش می‌شویم و تنها دلیل موفقیت‌ها قدرت است این در حالی است که شما مردم غیور از ابتدای دوران انقلاب اسلامی کنش‌گری خلاقانه داشتید و به دنبال تولید قدرت بودید که امروزه شاهد صلح و امنیت هستیم.

وی مهم‌ترین و اساسی‌ترین عنصر و عامل بعد از سنت‌های الهی را مردم دانست و گفت: تولید فرهنگ و باور و هیچ حکمرانی جز رو به مردم امکان‌پذیر نیست، یعنی هر سازکاری که به‌کار می‌گیریم، باید مردمی باشد و با تکیه به خدا و سنت‌های الهی اساس نطام مقدس جمهوری اسلامی پایدار خواهد ماند.

قالیباف در پایان ضمن اشاره اتفاقات اخیر و فوت مهسا امینی نیز بیان کرد: امروز یکپارچگی مردم فلسفه‌های پیروزی انقلاب برخاسته از قرآن کریم است و ما باید بدانیم جامعه‌مان را دشمنان ساختگی می‌خواهند خراب کنند و اما به‌گونه‌ای پیش خواهیم رفت که همه در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران قانونمند عمل کنیم.

گفتنی است، از کتاب "برفراز آشیانه عنقا" به نویسندگی "منصور انوری" در خصوص زندگی‌نامه و رشادت‌های سردارشهید کاوه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/282

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی فرهنگ دفاع مقدس دفاع مقدس یک فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۰۹۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد! حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات.‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع برمبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانی که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرف مخارجی می‌کنند که غالبا برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند.

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته‌بازی است، مقابله کنید و این‌قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است