Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بازآفرینی شهری در اولویت نخست در ۱۲۰ هکتار و در اولویت دوم در ۵۵ هکتار از این شهر اجرا می شود.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۵ طرح بازآفرینی شهری با صرف اعتبار ۸۳۰ میلیارد ریال در سطح شهر گناباد اجرا می شود.

شهردار گناباد گفت: در اجرای طرح بازآفرینی شهری این شهر به هفت محله تقسیم شده است و طرحهای مربوطه بعد از اخذ اعتبارات لازم در آنها اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده افزود: اجرای طرح بازآفرینی شهری به عنوان یکی از نیازهای مهم عمران و نوسازی فضای کالبدی گناباد نیازمند توجه بیشتر مسوولان و اختصاص اعتبار لازم و برنامه ریزی برای اجراست.

غلام رضا مرادی مسوول نظام مهندسی ساختمان گناباد هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه این که ۸۰ درصد بافت این شهرستان فرسوده است اجرای طرح بازآفرینی شهری از نیازهای مهم توسعه و عمران گناباد است و باید با اهتمام بیشتر مسوولان ذیربط و اختصاص اعتبار لازم اجرای آن در آینده نزدیک آغاز شود و سرعت یابد.

بازآفرینی شهری به عنوان یک واژه عام مفاهیم دیگری نظیر بهسازی، نوسازی، بازسازی، توانمند سازی و روان بخشی شهری را در بر می گیرد و به مفهوم احیا، تجدید حیات و نوزایی شهری و به عبارتی دوباره زنده شدن شهر است.

در بازآفرینی شهری، توسعه شهری به مفهوم رشد کمی عناصر کالبدی شهر برای اسکان جمعیت و ارتقای کیفیت زندگی، در قالب طرح های توسعه شهری رخ خواهد داد

بافت کهن و قدیمی شهرها به واسطه قدمت تاریخی و وجود عناصر با ارزش تاریخی، موقعیت مناسب ارتباطی، دربرگیری بازار اصلی شهر و قلب تپنده اقتصادی آن دارای ارزش و جایگاه منحصر به فردی در ساختار فضایی و کارکردی شهر است، این بافت ها با مشکلات و موانع ساختاری و عملکردی خاصی در ابعاد مختلف مواجه هستند.

رویکرد بازآفرینی پایدار یکی از جدید ترین رویکردهای پذیرفته شده جهانی در مواجه با بافت های فرسوده است و طرح های بازآفرینی سعی در استفاده از ظرفیتهای موجود در مناطق فرسوده را دارند تا با بهره گیری از مشارکت گسترده عمومی با صرف کمترین بودجه، حیات اجتماعی و رونق اقتصادی را به بافت بازگردانند.

مرکز شهرستان گناباد با ۲ بخش مرکزی و کاخک، چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها طرح های عمرانی شرکت بازآفرینی شهری ایران گناباد کاخک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های عمرانی شرکت بازآفرینی شهری ایران گناباد کاخک طرح های عمرانی شرکت بازآفرینی شهری ایران گناباد کاخک طرح بازآفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۱۳۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران

شهردار منطقه۱۳ از تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده با اتخاذ تمهیداتی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هادی علی احمدی اظهار کرد: در سال گذشته در راستای  برنامه ابلاغی سازمان نوسازی و تحقق برنامه 4 ساله چهارم توسعه و تحول شهر تهران مبنی بر نوسازی سالانه 3 درصد پلاک‌ها در بافت‌های فرسوده شهر تهران با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت شهرسازی و معماری این منطقه براساس برنامه پیش‌بینی شده موفق به تحقق 100 درصدی نوسازی پلاک‌های واقع در بافت فرسوده شده است.

شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده می تواند الگوی سایر کلانشهرها باشد

وی افزود: با توجه به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق 22 گانه که با تلاش‌های سازمان نوسازی شهر تهران در این دوره صورت گرفت، گام مهمی در جهت تسریع و تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق انجام شده است که همین امر موجب شده علی‌رغم چالش‌های موجود و ریزدانه بودن املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه، با پیگیری‌های بعمل آمده اداره نوسازی 161 پلاک در محدوه مورد نظر  نوسازی شود که این امر منجر به محقق شدن 100 درصدی برنامه ابلاغی توسط سازمان نوسازی شهر تهران شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران