Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر‌کل ارتباطات استان زنجان با بیان اینکه هرگونه برقراری ارتباط برای تلفن سیار مبتنی بر تامین برق است، گفت: مشکل اصلی محور تهم_ چورزق نبود برق مستقیم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی محور‌های مواصلاتی استان همچون محور تهم_چورزق اظهار داشت: متاسفانه این محور جز محورهایی است که فاقد پوشش ارتباطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرگونه برقراری ارتباط برای تلفن سیار مبتنی بر تامین برق است، افزود: مشکل اصلی محور تهم به چورزق این است که در سطح جاده برق وجود ندارد و مشکل چندین ساله اینترنت در محور وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: پیگیری‌ها از سال ۹۹ انجام و ۶ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی سایت اینترنت در این محور انجام شده است.

وی یادآور شد: بنا به دلیلی که ذکر شد پوشش اینترنت مناسب نیست و انتظار از ارگان های ذیربط این است که همکاری مناسبی با این اداره کل داشته باشند.

سرائی با بیان اینکه اعتبار اولیه در نظر گرفته شده جوابگوی هزینه های جاری نیست، تصریح کرد: فنداسیون و دکل در محور تهم_چورزق آماده است و با تامین برق بلافاصله سایت زرین تپه در این محور راه اندازی و مشکل ارتباطی در این محور حل می‌شود.

وی در خصوص کاربرد برق خورشیدی در این سایت و راه‌اندازی آن گفت: بررسی‌های مربوطه انجام شده، گزینه‌هایی مانند استفاده از سلول خورشیدی مطرح شده اما بر اساس شرایط جوی منطقه این راهکار نمی تواند کاربردی شود بنابراین باید برق مستقیم برای سایت تامین شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه اندازی تهم چورزق محور تهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۳۹۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی آزموده می‌شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می‌شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری‌های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته‌اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم‌های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می‌کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می‌شود و در آینده به ۵G ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد