Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح فاضلاب این شهرستان تاکنون ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای ۱۹۵ کیلومتر دیگر آن و همچنین لوله گذاری و ساخت تصفیه خانه افزون بر ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: نبود سیستم فاضلاب شهری در گناباد علاوه بر آلودگی های زیست محیطی ناشی از رهاسازی فاضلاب در برخی معابر شهری موجب آلودگی تدریجی منابع آب زیرزمینی می شود و باید با دغدغه خاصی به این مساله توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: با اجرای طرح فاضلاب شهری علاوه بر جلوگیری از هدر رفت منابع آب می توان از پساب حاصل از فاضلاب بعد از تصفیه برای آبیاری در بخش کشاورزی و فضای سبز هم بهره گرفت.

سالاری افزود: پیگیریهایی برای اجرای بقیه طرح فاضلاب شهری  گناباد در دست انجام است و با یک سرمایه گذار در این زمینه مذاکره شده است.

وی از مسوولان مربوطه خواست که با توجه به مشکلات متعدد ناشی از نبود سیستم فاضلاب شهری گناباد با اختصاص اعتبار مناسب روند اجرای آن را سرعت بخشند.

آب مورد نیاز مناطق شهری شهرستان گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تامین می شود.

همچنین آب و فاضلاب شهرستان گناباد با دارا بودن عمیق ترین چاه های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تامین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده دار است.

امور آب و فاضلاب گناباد دارای  ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و  ۵۰۸ کیلومتر نیز خط انتقال آب است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب گناباد کاخک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب گناباد کاخک آب و فاضلاب گناباد کاخک فاضلاب شهری آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۰۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل

انتخاب و خرید دزدگیر منزل امروزه به یک نیاز اساسی در جامعه تبدیل شده است. - اخبار بازار -

اما آنچه که این پروسه را تسهیل خواهد کرد، داشتن اطلاعات کافی در حوزه دزدگیر و سیستم‌های حفاظتی مناسب برای محل مورد نظر است. در واقع انتخاب یک دزدگیر مناسب برای مکان‌های مختلف نیاز به سنجیدن و بررسی فاکتورهایی دارد که استفاده از دزدگیر و سیسم‌های امنیتی را بر اساس نیاز هر موقعیت مکانی، متمایز می‌کند. زیرا واضح است که  دزدگیر منزل  کارآیی متفاوتی با دزدگیر یک فروشگاه خواهد داشت.

از این جهت، به منظور انتخاب و خرید مناسب‌ترین دزدگیر و سیستم امنیتی، لازم است یک راهنمای جامع را مورد استفاده قرار داد که تمام فاکتورهای مورد نیاز در آن بررسی شده است. لذا انواع دزدگیرها را دراین مقاله بررسی کرده‌ایم و چگونگی اتصال آن‌ها به شبکه اینترنت را توضیح داده‌ایم.

بررسی انواع دزدگیرهای هوشمند و تأثیر آن‌ها بر امنیت منزل

دزدگیرها در حالت کلی بر اساس محلی که مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر اساس نیاز کاربر، به 5 نوع تقسیم می‌شوند. البته لازم به ذکر است که دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی بر اساس فاکتورهای دیگری نیز می‌توانند دارای تقسیم‌بندی‌های مختلفی باشند. اما در حالت کلی این تقسیم‌بندی، بیشتر از سایر تقسیم‌بندی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع دزدگیر منزل و اماکن عبارت‌اند از:

دزدگیر منزل ساده و دارای آژیر و هشدار محلی

این نوع دزگیر قدیمی‌ترین و ساده‌ترین دزدگیر محسوب می‌شود که به هنگام فعال شدن، تنها با ایجاد صدای آژیر فعالیت می‌کند و از هیچ‌گونه ارسال آلارم راه دور برخوردار نیست. امنیت این نوع سیستم امنیتی بسیار ضعیف است؛ چراکه سارقین می‌توانند به سادگی آن را غیرفعال کنند.

دزدگیر منزل هشدار دهنده تلفن یا خط ثابت

پس از دزگیرهای آژیری، این نوع دزدگیر ساخته و در بازار عرضه شد که می‌توان آن را پیشرفته‌تر از دزدگیر آژیری دانست. این دزدگیر علاوه بر به صدا درآوردن آژیر، با استفاده از برقراری تماس با خطوط تلفن و خط ثابت ذخیره شده در حافظه آن، مالکان را از رخ دادن سرقت مطلع خواهد کرد. از مهم‌ترین مشکلاتی که میزان امنیت این نوع دزدگیر را کاهش می‌دهد، آسان بودن قطع خطوط ثابت تلفن توسط سارقین است. این نوع سیستم با توجه به ارزان بودن آن همچنان در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دزدگیر منزل هشدار دهنده سیم‌کارتی

این نوع دزدگیر یکی از جدیدترین سیستم‌های حفاظتی است که به هنگام سرقت، از طریق سیمکارت تعبیه شده در دزدگیر، اقدام به ارسال پیامک و تماس با شماره‌های ذخیره شده خواهد کرد.

دزدگیر منزل تحت شبکه

استفاده از دزدگیر اماکن و منزل تحت شبکه اغلب برای ساختمان‌های بزرگ انتخاب می‌شود. این نوع دزدگیر از حسگرهایی برخوردار است که اگر هرکدام از آن‌ها و یا آلارم توسط افراد غیرمجاز تحریک شوند، گزارش دقیق ماوقع، به وسیله ایمیل یا سایت در اختیار مأموران کنترل قرار می‌گیرد.

دزدگیر منزل بی‌سیم

دزدگیر بی سیم ارتباط بین پنل مرکزی و حسگرها به صورت وایرلس برقرار می‌شود. این دزدگیر منزل که از پرفروش‌ترین سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود، حسگرهای آن با استفاده از باتری تغذیه می‌کنند. ارتباط دزدگیر بی‌سیم با پنل از طریق امواج رادیویی برقرار می‌شود که با دو فرکانس 315 و 433 مگاهرتز موجود هستند.

مقایسه دزدگیرهای سیمی و بی‌سیم

دزدگیرهای سیمی و بی‌سیم هرکدام از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند که بر حسب نیاز و ترجیحات کاربر، هریک از آن‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. دزدگیر سیمی برای شرایطی که کابل سیمی می‌تواند استفاده شود و نیاز به پایداری بیشتر وجود دارد، گزینه بهتری محسوب می‌شود.

اما نحوه نصب این نوع دزدگیر از پیچیدگی و دشواری‌هایی برخوردار خواهد بود و همچنین قیمت آن نیز در مقایسه با دزدگیر بی‌سیم بیشتر است که این موارد از معایب آن به شمار می‌رود. همچنین در شرایطی که سرعت در نصب و انعطاف پذیری بالاتر اولویت داشته باشد، بهتر است از دزدگیر بی‌سیم استفاده شود. این نوع دزدگیر همان‌طور که از نامش پیداست، نیاز به سیم‌کشی نیز نخواهد داشت.

چگونه می‌توانیم دزدگیرها را به شبکه‌های اینترنتی متصل کنیم؟

اتصال  دزدگیر اماکن  و دزدگیر منزل به شبکه‌های اینترنتی امکان نظارت بر محل را از راه دور برای کاربران محقق می‌سازد. این اتصال ممکن است از طریق شبکه اتصال محلی یا LAN و یا از طریق متصل شدن به سرویس‌های ابری باشد. در چنین شرایطی، مالک یا کاربر، می‌تواند فارغ از موقعیت جغرافیایی خود، به محل مورد نظر اشراف کامل داشته باشد. 

برند آیومکس با درک صحیح از اهمیت متصل شدن دزدگیر به شبکه‌های اینترنت، سیستم‌های حفاظتی و امنیتی و دزدگیرهایی را که دارای این قابلیت هستند به بازار عرضه کرده است. این سیستم‌ها برای اجرا شدن به اپلیکیشن‌های خاصی نیاز دارند که به هنگام نصب آن، راهنمای استفاده و اتصال نیز وجود دارد.

راهنمای کامل برای نصب و راه‌اندازی دزدگیر منزل و اماکن

به منظور نصب و راه‌اندازی دزدگیر اماکن برند آیومکس، در ابتدا لازم است یک سیم‌کارت مناسب برای این کار انتخاب و خریداری شود. پس از تهیه سیم‌کارت، لازم است دستگاه رجیستر شود و سپس زون‌ها به صورت کاملاً صحیح نصب شوند. بعد از نصب زون‌ها، نوبت به نصب آژیر می‌رسد.

اتصال باطری پشتیبان در این مرحله انجام خواهد شد و سپس در مرحله نهایی، نحوه عملکرد دستگاه تست خواهد شد. تمامی مراحل این پکیج استاندارد برای نصب دزدگیر برند آیومکس  در مدت زمان 15 دقیقه قابل انجام خواهد بود. لازم به ذکر است که برای سیم‌کارت خریداری شده، ممکن است نیاز به خرید بسته اینترنت باشد. 

آینده پیش روی دزدگیر چگونه است؟

هرچند که دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی و حفاظتی امروزه توانسته‌اند نیازهای افراد را به انحای گوناگون پاسخ دهند؛ اما با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و فناوری‌های نوین، انتظار می‌رود این روند متوقف نشود و کیفیت عملکرد دزدگیر امکان افزایش یابد.

برند آیومکس یکی از بهترین تولید کننده سیستم‌های حفاظتی محسوب می‌شود که با ارائه باکیفیت‌ترین دزدگیرها، توانسته است محافظت از امکان مورد نظر کاربران را به صورت کامل و عاری از نقص پاسخ دهد. این برند با به‌کارگیری نسل جدید سیستم‌های امنیتی بر پایه اینترنت و بدون نیاز به مودم وایرلس، خیال کاربران و مالکان را از حفظ امنیت محل مورد نظر راحت کرده است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • پمپ هیدرولیک
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند