Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: نگرش برنامه هفتم این است که حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی پررنگ باشد؛ برای تحقق این امر راهگشایی های لازم را در استان انجام خواهیم داد.

به گزارش  خبرنگار ما در آذربایجان‌شرقی، محمد فرشکاران ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی و بررسی ظرفیت ها و اولویت های استان در تدوین برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: هزینه‌های جاری کشور همواره روند صعودی داشته که این امر باعث نزولی بودن هزینه های تملک دارایی های سرمایه ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این روند باید از طریق راهکارهایی مثل ارتقاء بهره‌وری، تقویت و توجه به منابع انسانی و واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی کنترل شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نگرش برنامه هفتم این است که در مدار توسعه پویایی و حضور بخش خصوصی در مسائل اقتصادی پررنگ باشد؛ برای تحقق این امر راهگشایی های لازم را در استان انجام خواهیم داد.
فرشکاران ابراز داشت: لازم است فضاهای بروکراسی اداری را به سمت مولدسازی و تسهیل امور، اصلاح و تعدیل کنیم که اگر مولدسازی به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های ثابت و چرخش سرمایه حرکت نکند ثروت استان راهی به جز خروج و بلا استفاده ماندن نخواهد یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: باید روی مدل‌های توسعه و قوانین و احکام توسعه‌زا که موانع را در جهت تسهیل فعالیت های بخش خصوصی رفع می کند، کار کنیم.
این مسوول، تمرکز بر موضوع نظام درآمد-هزینه، ارائه نظرات به کارگروه اصلاح ساختار و تدوین نظام تفویض اختیار و تمرکززدایی را از جمله وظایف سازمان های مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها برشمرد.
در این جلسه مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی به تشریح سیاست های کلی، رویکرد و ویژگی های برنامه ریزی در برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت و برنامه محوری به جای حکم محوری، تمرکز بر موضوعات کلیدی مشتمل بر پیشران و بسترساز و تمرکز زدایی و تقویت نقش استان‌ها در جریان توسعه را از جمله این ویژگی‌ها دانست.
واقف بهروزی همچنین به مواردی مثل مشارکت محوری و استفاده از ظرفیت تمام فعالان و ذینفعان توسعه، تغییر رویکرد از تمرکز بر تخصیص و توزیع منابع بر اصلاحات ساختارها و وضع قواعد سیاستی و اتکاء به شیوه «طراحی مکانیسم در برنامه مبتنی بر تهیه سازوکارهای انگیزشی کارا و اثربخش خود تنظیم» اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بودجه مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی برنامه هفتم بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۷۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی با اشاره به تعدد نظام اولویت‌های استان، گفت: پیشبرد همزمان برنامه‌های اجرایی اقتصاد دریا پایه، تحقق مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری و عملیاتی کردن شعار سال سه کلان اولویت استان هستند.

وی پیگیری مستمر مصوبات سفر و برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد دریا محور را در حال انجام اعلام کرد و گفت: کارگروه اقتصاد دریا محور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه بندی استانی را در این کارگروه تغییر داد و امسال با گذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

دوستی حرکت در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را تکلیف مهم استان دانست و تاکید کرد: برای تحقق شعار سال نیز کارگروهی در حال شکل‌گیری و انسجام است که هدف مشخص این کارگروه تعیین راهبردهای ماندگار در مسیر جهش تولید است.

وی در خصوص راهبردهای تحقق شعار سال، افزود: پیدا کردن راهکارها و نحوه مشارکت مردم در اقتصاد وظیفه‌ی سخت مدیران است اما باید مسیر مشارکت برای مردم مشخص باشد و فراتر از مدل‌های فعلی که مثلاً زمینی برای دامداری در اختیار مردم قرارمی‌گیرد.

وی در پایان بر پیشبرد همزمان سه کلان اولویت برنامه‌ای استان نیز تاکید کرد و گفت: اعضای شورای مشورتی کارگروه تحقق شعار سال کار خود را شروع کرده‌ اند همچنین بیشتر مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز ابلاغ شده که باید در اجرای همزمان، مردم اثر و راهگشایی این مصوبات را ببینند، به عنوان مثال در حوزه راه‌آهن مصوبات مهمی داریم که می‌تواند به بندر شهید رجایی جانی دوباره دهد.

کد خبر 6088297

دیگر خبرها

  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی