Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@14:27:04 GMT

تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی در سمنان

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۴۸۸۳۸۰

تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ظهر امروز در حاشیه انعقاد قرارداد همکاری جهاد کشاورزی با اتاق اصناف سمنان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری با موضوع ساماندهی نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای اساسی بخش کشاورزی و نانوایی‌های استان با استفاده از ظرفیت اتاق اصناف کشاورزی استان و شهرستان‌ها امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی و تأمین نیروی انسانی، متناسب با انجام وظیفه‌مندی نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای اساسی بخش کشاورزی و واحدهای نانوایی شهرستان سمنان به میزان موردنیاز از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، از مهم‌ترین اهداف تفاهم‌نامه منعقد شده در این زمینه است.

قاسمی، آموزش و به‌کارگیری نیروهای معرفی‌شده از سوی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان سمنان و صدور کارت شناسایی برای آنان، تأمین منابع مالی موردنیاز و وسیله نقلیه برای اجرای اقدامات نظارتی را ازجمله تعهدات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سمنان در راستای اجرای این تفاهم‌نامه برشمرد.

معرفی نیروی انسانی توانمند متناسب با وظیفه‌مندی نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای اساسی بخش کشاورزی و واحدهای نانوایی استان و ارائه گزارش نظارت‌ها به‌صورت ماهانه ازجمله تعهدات اتاق اصناف کشاورزی شهرستان‌ها در این تفاهم‌نامه است که روی آن‌ها تأکید شده است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان محمدرضا قاسمی سازمان جهاد کشاورزی سمنان بر بازار کالاهای اساسی کشاورزی شهرستان تفاهم نامه جهاد کشاورزی بخش کشاورزی اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۸۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار داشت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 51 مورد تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع شدند.

وی افزود: این موارد به مساحت 17 هزار و 20 مترمربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تازه‌آباد و فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه این تغییرکاربری بصورت تفکیک، شن ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده  با بیان اینکه هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی، ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی است، گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

وی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و به صورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی