Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان محقق و پژوهشگر نهضت جنگل با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی مهمترین مانع برای نفوذ کمونیسم در ایران و گیلان بود، اظهار کرد: میرزا کوچک خان جنگلی میهن پرستی ضد بیگانه بود و تمام تلاشش برای استقلال ایران بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عبدالهی در مراسم بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد، با بیان اینکه جوانان کشورمان باید از نفوذ و تخریبات دشمنان علیه میهن اسلامی آگاه باشند و اجازه دخالت بیگانگان را در امور کشور ندهند، اظهار کرد: حماسه جنگل حماسه ای بزرگ برای خطه گیلان و ملت ایران است و شهید میرزا کوچک که تنها هدفش استقلال ایران بود، مهمترین مانع برای نفوذ کمونیسم در ایران به شمار می رفت و بزرگترین هدیه ای بود که سرزمین گیلان به وطن تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نهضت جنگل به متجاوزان و استعمارگران و قدرت های بیگانه فهماند که نفوذ و سلطه آنان بر ایران و مردم مسلمان با توجه به پایبندی آنان به ارزش های دینی، پایدار نخواهد بود و دشمنان هرگز به سادگی نمی توانند بر این ملت سلطه پیدا کنند، افزود: میرزا کوچک خان جنگلی براساس عدالت و آزادگی حرکت کرد و این شهید سرافراز گیلان نشان داد که نباید به بیگانه اعتماد کرد.

عبدالهی با تاکید بر اینکه استان شهیدپرور گیلان جزو استان های اول در بیشترین شهید در دفاع از حرم است و این افتخاری برای گیلان است، گفت: رشادت های میرزا کوچک خان جنگلی و سایر شهدای استان گیلان در تاریخ ماند و با وجود اینکه بدخواهان به زباله دان تاریخ پیوستند، یاد، آرمان و اندیشه میرزا کوچک خان جنگلی و تمامی شهدای سرافراز گیلان هنوز ماندگار است.

امام جمعه آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه میرزا کوچک خان جنگلی نماد استکبارستیزی مردم گیلان است، اظهار کرد: نهضت اسلامی جنگل نه تنها با به شهادت رسیدن سردار جنگل به پایان نرسید بلکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و در تاریخ معاصر ایران اسلامی به عنوان سند استکبار ستیزی گیلانیان به ثبت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی افزود: تاریخ ثابت کرد که حق همیشه ماندنی است و محققان باید واقعیت های میرزا کوچک خان جنگلی و زحمات این شهید سرافراز را به نسل آینده و جهان بشناسانند.

به گزارش ایسنا، شعرخوانی در وصف رشادت های میرزا و نهضت جنگل و همچنین اجرای سرود توسط دانش آموزان بسیجی دختر آستارایی از جمله دیگر برنامه های اجرا شده در مراسم بزرگداشت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی در شهرستان مرزی بندر آستارا بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ميرزا كوچك خان جنگلي میرزا کوچک خان جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان یزد گفت: استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور داراست و این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه‌ای بالا است.

روح الله حیدری در حاشیه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به منظور همکاری و همراهی همه شرکت‌های بیمه‌ای در استان جهت ارائه بهتر خدمات بهینه بیمه‌ای به شهروندان یزدی جلسه سندیکای شرکت‌های بیمه در استان یزد شکل گرفت و در آن حول محور کارگروه‌های متعدد بحث و تبادل نظر شد و پیشنهادات خوبی نیز مطرح گردید.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در سال جدید خدمات بهتری را به مردم استان یزد ارائه دهیم خاطر نشان کرد: در طی سال‌های اخیر در استان یزد متأسفانه شاهد بلایای طبیعی هستیم، در این بین برخی از مردم و اهالی شهرها و روستاها فاقد بیمه‌نامه منازل مسکونی و اماکن تجاری خود هستند که در بلایای طبیعی دچار گرفتاری می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان تصریح کرد: شاهد این هستیم که پس از خسارت‌های وارده مردم به دستگاه‌های حمایتی مراجعه دارند و این معضلی برای مردم فاقد بیمه شده است.

حیدری افزود: لازم است با هماهنگی‌های بیشتر به مردم جهت تهیه بیمه نامه‌ها اطلاع رسانی شود تا بتوانند در زمان خسارت از شرکت‌های بیمه‌ای مطالبه کنند.

وی تاکید کرد: به جهت تحقق این امر انتظار است تا مدیران استان همکاری و کمک داشته باشند تا شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند در راستای خدمات مؤثر واقع شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان گفت: یکی از اقداماتی که شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌دهند و در طی سال‌های گذشته آن را تقویت کردند بیمه‌های بازنشستگی به کمک بیمه‌های تجاری است، لذا توصیه ما به مردم استفاده از پارامترهای بیمه‌ای در این خصوص در شرکت‌های بیمه است.

حیدری با بیان اینکه استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور دارد ادامه داد: این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه بالا است و این جای خوشحالی و تبریک به مردم استان دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا با پوشش گسترده بیمه در استان در زمان حوادث، خسارت کمتری به مردم وارد شود و خسارت‌ها تا حدی جبران شود.

کد خبر 747129

دیگر خبرها

  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور