Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:58:30 GMT

ورزش همگانی همدان در انتظار توجه شهرداری

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۴۹۶۴۸۳

ورزش همگانی همدان در انتظار توجه شهرداری

ایسنا/همدان رئیس هیأت ورزش های همگانی استان همدان گفت: در گذشته همکاری و تعامل بسیار بالایی میان هیأت ورزش های همگانی و شهرداری همدان در راستای اجرای برنامه‌های بزرگ ورزش همگانی وجود داشت اما متأسفانه در دوره کنونی اهتمامی وجود ندارد و تمایل داریم در این زمینه جلساتی با شهردار برگزار کنیم.

هادی سبزواری در نشست «بررسی وضعیت ورزش‌های همگانی همدان» که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه همکاری و تعامل قابل قبولی از سوی شهرداری با ورزش همگانی استان شکل نگرفته است، اظهار کرد: امیدواریم این موضوع بهبود یابد و در رابطه با برنامه‌های بزرگ ورزشی با شهردار همدان جلسه‌ای برگزار کنیم تا روی این موضوعات صحبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمان ورود شهردار جدید همدان به بدنه این سازمان تاکنون شاهد همکاری بزرگ و مؤثری نبودیم که امید داریم این روند با ورود جدی کادر مدیریتی شهرداری به مباحث ورزش همگانی تغییر پیدا کند چراکه شهرداران گذشته تعامل بسیار خوبی با هیأت و اداره کل ورزش داشتند.

سبزواری تصریح کرد: جمعیت ۶۰ هزار نفری که غالباً سازمان‌یافته نیستند و در برنامه‌های ورزشی هیأت شرکت می‌کنند، نیازمند توجه ویژه ارگان شهرداری هستند چراکه برگزاری بسیاری از برنامه‌های کشوری و اجرای آن در اماکن عمومی همکاری دوطرفه میان هیأت و شهرداری همدان را می‌طلبد.

ورزش کارمندان موجود بسیاری از ادارات قرار نگرفته است

وی در بخش دیگری گفت: متأسفانه ورزش کارمندان دولت مورد توجه بسیاری از ادارات قرار نگرفته و جا دارد از معاون سیاسی استاندار همدان بابت برگزاری مداوم جلسه شورای ورزش همگانی در استانداری تشکر کنم که به اهمیت این موضوع واقف بود و لازم است تدبیری از سوی مسئولان ارشد استان برای سوق دادن مدیران به حضور کارمندانشان در مسابقات اندیشیده شود چراکه بسیاری از مدیران به علت هزینه‌های مسابقات از ورود به این امر اجتناب می‌کنند.

سبزواری با بیان اینکه هر مدیرکل ورزشی که در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان حضور داشته، در میان تمام هیأت های ورزشی استان نگاه اولش به سمت هیأت ورزش های همگانی بوده است، خاطرنشان کرد: با اداره کل ورزش و جوانان استان طی این سال‌ها مشکل و اختلاف آنچنانی نداشتیم و همیشه همکاری خوبی بین هیأت و اداره ورزش صورت گرفته شده است و جا دارد از حمایت‌هایشان قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: به نظرم اگر مشکل یا مشکلاتی در اداره کل ورزش و جوانان استان وجود دارد، به علت حضور مدیرکل‌ها نیست چراکه مدیریت‌ها مشکل ساز نمی‌شوند و لازم است ساختار کلی اعم از بخش‌های مختلف اداره اصلاح شود تا امورات کنونی و آینده تسریع و تصحیح شود و دستگاه ورزش در مسیر رشد و توسعه هرچه بیشتر قرار گیرد.

سکاندار این هیأت ورزشی با بیان اینکه هیأت ورزش های همگانی استان همدان تا چند ماه پیش دارای ۱۰۱ کمیته تحت پوشش بود، مطرح کرد: طی مدت اخیر نزدیک به ۲۵ کمیته به علت جدایی رشته آمادگی جسمانی از فدراسیون ورزش همگانی و تأسیس فدراسیون آمادگی جسمانی از هیأت ورزش های همگانی استان جدا شدند و در حال حاضر نزدیک به ۸۰ کمیته در هیأت مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به خبر و تیتر زردی که چندی پیش از سوی رسانه‌های معاند خارج از کشور در رابطه با مبحث اخذ مجوز از هیأت ورزش های همگانی استان محور فعالیت ورزش‌های گروهی کار شده بود، تأکید کرد: وزارت کشور با ارسال نامه‌ای به تمامی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها تأکید کرده بود که ورزش های همگانی و گروهی صرفاً با مجوز هیأت ورزش های همگانی استان سندیت و اعتبار دارد چراکه بسیاری از برنامه‌های گروهی به صورت غیرقانونی و جعلی به نام هیأت‌های ورزشی اجرا می شد و قاعدتاً اگر برنامه‌ای از سمت هیأت ورزش های همگانی اجرا شود، برای هیأت مسئولیت در پی دارد و لازم است برنامه‌های ورزش گروهی با مجوز کمیته‌های ما باشد.

به تمرینات همگانی با حضور بالای خانواده‌ها خوش‌بین هستیم

سبزواری ادامه داد: خوش‌بین هستیم در آینده با حضور بالای خانواده‌ها تمرینات همگانی ما در فضاهای شهری و پارک‌ها رونق بیشتری بگیرد، ورزش آقایان و بانوان با فاصله حداقل ۱۰ متری به صورت جداگانه در بوستان‌ها در حال اجراست و جو حاکم بر آن بسیار سالم است و مسئولان ارشد استان از رویه فعلی و نظارت هیأت رضایت کامل دارند.

وی در رابطه با حاشیه رسانه‌ایی که چند وقت پیش میان هیأت ورزش های همگانی استان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری محور فعالیت‌های گردشگری ورزشی هیأت همگانی صورت گرفت، گفت: چندی پیش انجمن گردشگری ورزشی در فدراسیون ورزش های همگانی کشور شکل گرفت و به تبع آن کمیته‌های زیرمجموعه در هیأت های استانی تشکیل شد و ما هم از این موضوع پیروی کردیم و این کمیته را در هیأت تأسیس کردیم.

سبزواری افزود: مربیان ما با حضور در دوره مربیگری گردشگری ورزشی و دریافت کارت مخصوص آن و همچنین مجوز هیأت می‌توانستند برنامه‌های گروهی گردشگری ورزشی را در اقصی نقاط استان اجرا کنند که این موضوع موجب اختلاف نظر شد و اداره میراث فرهنگی و راهنمایان گردشگری نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

وی تصریح کرد: چندین بار سعی کردیم تا با صحبت کردن و برگزاری جلسات، شاکله میراث فرهنگی و راهنمایان گردشگری را قانع کنیم که فعالیت‌های ما آسیبی به عملکرد و کارهای آنها نخواهد زد و این موضوع اگر مشکلی داشته باشد کشوری است و باید میان وزارت ورزش و وزارت میراث فرهنگی حل و فصل شود و تقصیری از سمت ما وجود ندارد.

رئیس هیأت ورزش های همگانی استان همدان در ادامه گفت: البته ما موافق ادامه این روند هستیم و حدوداً ۳۰ مورد اعزام گردشگری ورزشی داشته‌ایم که با استقبال چشمگیری مواجه شد و لازم است بسیاری از دوستان دیدگاه منفی خود را در رابطه با این موضوعات تغییر دهند.

وی با اشاره به عملکرد هیأت ورزش های همگانی استان همدان خاطرنشان کرد: در طول مدت پاندمی کرونا تنها هیأت فعال ورزشی در استان و در حال خدمت‌رسانی به مردم و ورزشکاران هیأت ورزش های همگانی بود و ویترین فعالیت‌های ما ایستگاه‌های سلامت است.

سبزواری اضافه کرد: ورزش روزانه که شامل ورزش صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی است، هویت هیأت ورزش های همگانی استان است و در ایستگاه‌های سلامت که در پارک‌ها و سالن‌های ورزشی با حضور مربیان خبره هیأت دایر می شد، سعی کردیم خدمات بی‌نظیری طی دوران کرونا و بعد از آن به عموم مردم ارائه کنیم و جمعیت بالایی طی این مدت در فضاهای ورزشی ما حضور داشتند.

وجود بالای ۱۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در استان همدان

مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور خاطرنشان کرد: افزون بر ۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی آقایان و بانوان در سطح شهرستان، بالای ۱۵۰ ایستگاه در کل استان همدان وجود دارد. در لالجین با وجود جمعیت نسبتاً کمی که دارد بالای چهار ایستگاه ورزشی دایر شده و در طول پاندمی کرونا با برنامه ورزشی «ورزش در همسایگی» که برنامه فدراسیون بود، سعی کردیم ورزش همگانی را تا بالاترین حد ممکن توسعه و ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش های همگانی در گذشته نگاهی سنتی و صنعتی نسبت به ورزش همگانی داشت اما امروزه نگاه و تمایل این فدراسیون به سمت ورزش صنعتی سوق پیدا کرده است، گفت: نگاه سنتی به جنبه علمی تغییر پیدا کرده و نگاه فدراسیون در این زمینه به حالت بنگاه تجاری و درآمدزایی تبدیل شده که البته انتقادهایی هم در این راستا در زمینه افزایش هزینه‌های دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری وجود داشته است.

سبزواری سخن پایانی خود را این‌گونه بیان کرد: در نهایت باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که از برنامه‌های فدراسیون و هیأت‌های ورزشی کشور جا نمانیم و همچنان بتوانیم رتبه خوب خودمان را در سطح کشور حفظ کنیم و با وجود کمبودهای مالی کمیته‌های فعالی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس هیأت ورزش های همگانی استان همدان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه پایه ورزش قهرمانی ورزش همگانی است، اظهار کرد: هدف ورزش همگانی توسعه ورزش بانوان و زنان خانوار و کارمند و توجه به سبک زندگی سالم و نشاط خانواده است و در این زمینه فعالیت‌های بسیاری در سطح استان همدان از سوی کمیته‌های هیأت صورت گرفته است.

مریم روحی تصریح کرد: چندی پیش نخستین دوره کشوری مربیگری بازی و ورزش کودکان در همدان برگزار شد و استان همدان به صورت پایلوت منطقه‌ای کشور مسئولیت برگزاری این دوره را برعهده داشت.

وی خاطرنشان کرد: ماه‌های پیش که آمادگی جسمانی از ورزش های همگانی جدا نشده بود، عملکرد فوق‌العاده‌ای در لیگ آمادگی جسمانی و لیگ ایروبیک کشوری از سوی هیأت استان ثبت شد و در رشته طناب‌زنی و فریزبی نیز از مقام‌آورهای همیشگی کشور بوده‌ایم. در ورزش های تفریحی و رقابتی همچون بادبادک و داژبال نیز عملکرد خوبی داشته‌ایم و سعی کرده‌ایم با حضور افراد متخصص وضعیت کمیته‌های خود را ارتقاء بخشیم.

استقبال حاشیه‌شهر همدان از ورزش همگانی

روحی با تأکید بر اینکه تجمع بالا و بسیار خوبی در قسمت‌های پایین و حاشیه شهر در مبحث ورزش همگانی و ایستگاه‌های سلامت وجود دارد، مطرح کرد: به علت هزینه‌های بالای ورزش، ساکنان مناطق حاشیه و به اصطلاح پایین شهر استقبال چشمگیری از ایستگاه‌های سلامت داشتند و با نشاطی بالا تمرینات ورزش روزانه را دنبال می‌کنند و بانوان حضور بسیار خوب و بالایی در این عرصه دارند.

به گزارش ایسنا، ورزشکار و پیشکسوت با سابقه هیأت ورزش های همگانی استان همدان نیز با اشاره به اینکه از فعالان ورزش همگانی کشور هستم، بیان کرد: تجربه صعود به ۳۶ قله مرتفع کشور را داشته‌ام و ورزش های مختلفی را تجربه کرده‌ام که از میان آنها شش قهرمانی در مسابقات کشوری کسب کرده‌ام.

غلامرضا رضایی افزود: از دیرباز و ابتدای فعالیت‌ها در هیأت ورزش های همگانی استان همدان به عنوان ورزشکار و عضو هیأت حضور داشته‌ام و به اعتقاد من فعالیت‌های هیأت ورزش‌های همگانی موجب نشاط جامعه و ساخت ورزشکار می‌شود.

وی ضمن تعریف خاطراتی از راهپیمایی‌ها و پیاده‌روی‌های پرجمعیت ورزش همگانی استان طی سال‌های اخیر، مطرح کرد: در اواخر دهه ۹۰ جمعیتی ۲۰۰ هزار نفری به سمت تپه عباس آباد حرکت کرد و به طور قطع مردم همدان این اتفاق تاریخی را فراموش نکرده‌اند.

این ورزشکار و پیشکسوت با سابقه هیأت ورزش های همگانی استان همدان ادامه داد: واقعاً افتخار بزرگی برای ورزش همگانی استان ثبت شد، حضور این جمعیت عظیم در برنامه پیاده‌روی ورزش همگانی در کشور بی‌سابقه و بی‌نظیر بود.

وی در پایان گفت: در طول دوران کرونا اجرای چنین برنامه‌هایی غیرممکن بود اما در آینده انتظار می‌رود این اتفاقات مجدداً تکرار شود البته مشکلات اقتصادی و مالی هم وجود دارد و شاید یکی از علت‌های حضور بی‌شمار مردم در این برنامه‌ها قرعه‌کشی‌های پایانی و جذاب این برنامه‌های ورزشی در سالیان گذشته بود که به افراد برنده ماشین، دوچرخه، جوایز نقدی و موارد دیگری اهداء می شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش همدان هیات ورزش های همگانی استان همدان فدراسیون ورزش های همگانی ورزش همگاني شهرداری همدان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان هیأت ورزش های همگانی استان همدان کل ورزش و جوانان استان ایستگاه های سلامت ورزش همگانی فدراسیون ورزش آمادگی جسمانی گردشگری ورزشی اداره کل ورزش میراث فرهنگی فعالیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه نخستین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش‌محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد نتیجه‌بخش تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر متولی ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان