Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، به طور دقیق تر آنها با کاشت پروتئین های حساس به نور در ارگانیسم ها توانستند موجودات را وادار کنند با انتشار نور سبز حرکت و نورفرابنفش متوقف شوند.

ارگانیسم های زنده باید بتوانند به محرک های مختلف در محیط مانند نور یا مواد شیمیایی واکنش نشان دهند. این امر در یافتن غذا و اجتناب از خطرها به آنها کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هک کردن و ورود به این سیستم حسگری به محققان کمک می کند حیوانات سایبورگی بسازند که می توان با تحریک الکتریکی آنتن هایشان، آنها را هدایت کرد تا از موانع پیش رویشان اجتناب کنند.

محققان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در پژوهش جدید از پروتئین هایی به نام «اوپسین» به عنوان محرک استفاده می کنند. این پروتئین ها به طول موج های مختلف نور حساس هستند و با ارسال سیگنال هایی پاسخ می دهند که می توانند مدارهای عصبی دیگری ایجاد کنند که به حوزه شناخته شده «اپتوژنتیکس» مرتبط هستند.

تحقیقات پیشین با اوپسی ها نشان داده بود که می توان از آنها برای احیای بینایی در موش های نابینا استفاده کرد.

در این تحقیق، پژوهشگران به طور مستقیم از اوپسین ها برای کنترل حرکات C.elegans استفاده کردند که در حقیقت یک کرم معمول کوچک است که در مطالعات آزمایشگاهی به کار می رود.

۲ اوپسین در این کرم ها کاشته شدند. یکی از اوپسین ها که از پشه گرفته شده بود در سلول های حسی کاشته شد که سبب می شود جاندار از محرک (در اینجا نور) دور شود. اوپسین دوم که از مار ماهی گرفته شده بود نسبت به نور فرابنفش حساس بود و در موتور عصبی کرم ها کاشته شد.

وجود هر دو اوپسین در بدن کرم ها بدان معنا بود که آنها در معرض نور سبز رنگ حرکت می کنند و تحت اشعه فرابنفش به طور کامل متوقف می شوند. تیم این تکنیک را آزمایش کرد و متوجه شد می تواند بارها و بارها آنها را تکرار کند. این امر نشان می دهد پروتئین ها با قرار گرفتن در معرض نور به طور مکرر نابود نشده اند.

همچنین این امر نشان داد تکنیک مذکور را می توان برای ایجاد سیستم های سیگنال دهی اوپتوژنتیکس استفاده کرد که تحت تاثیر نورهایی با رنگ های متفاوت، قابلیت های مختلفی از خود نشان می دهند.

میتسوماسا کویاناگی مولف ارشد این پژوهش در این باره می نویسد: هر دو اوپسین پشه و مارماهی عضوی از پروتئین های G هستند که با گیرنده های خانوادهGPCR جفت شده اند که از آنها برای حس کردن محرک های مختلف از جمله، بو، طعم، هورمون و فرارسان های عصبی استفاده می شود. تحقیق نشان داد چنین سیستمی با استفاده از نور می تواند GPCRهای مختلف و همچنین سیگنال دهی و واکنش های فیزیولوژیکی درون سلولی را دستکاری کند.

البته هنوز کاربردهای چنین تحقیقی کاملاً مشخص نیست اما محققان معتقدند این امر دستاوردی بزرگ در درک زیست شناسی به حساب می آید.

کد خبر 5642900 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی نوآوری آزمایشگاه حاکمیت سایبری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تحقیقات علمی توییتر فناوری نانو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گوگل آمازون شرکت دانش بنیان نوآوری فیس بوک گیاهان دارویی ايلان ماسك ایالات متحده امریکا پروتئین ها کرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید

به گزارش هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، وعده غذایی حجیم برای صبحانه که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات باشد با کاهش وزن مرتبط است.

در این تحقیق افراد به رژیم کم کالری و کم کربوهیدرات در طی روز پایبند بودند. افرادی که از این رژیم پیروی کردند، چهار برابر بیشتر از افرادی که رژیم استاندارد کم کربوهیدرات در طول روز داشتند، وزن کم کردند.

دکتر دانیلا یاکوبوویچ و همکارانش نشان دادند که موفقیت این رژیم غذایی در درازمدت به توانایی آن در ایجاد احساس سیری و کاهش میل به کربوهیدرات‌ها و شیرینی‌ها مرتبط است. در این تحقیق ۹۴ زن چاق غیرفعال شرکت و به ۲ گروه تقسیم شدند تا مشخص شود که صبحانه مملو از پروتئین و کربوهیدرات موثرتر از رژیم سخت کم کربوهیدرات است یا خیر.

رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات حاوی ۱۰۸۵ کالری در روز بر اساس ۷۸ گرم چربی، ۵۱ گرم پروتئین و ۱۷ گرم کربوهیدرات بود. برای شرکت‌کنندگانی که از این رژیم استفاده می‌کردند، صبحانه کوچکترین وعده غذایی در طول روز بود که حاوی فقط ۲۹۰ کالری بود.

افرادی که رژیم گرفتند می‌توانستند برای صبحانه شیر، تخم مرغ، گوشت، میوه، غلات و نان مصرف کنند اما میزان کربوهیدرات فقط هفت گرم و پروتئین ۱۲ گرم بود. گروه رژیم غذایی با صبحانه حجیم، روزانه ۱۲۴۰ کالری متشکل از ۹۷ گرم کربوهیدرات، ۹۳ گرم پروتئین و ۴۶ گرم چربی مصرف کردند. صبحانه آنان ۶۱۰ کالری حاوی ۵۸ گرم کربوهیدرات، ۴۷ گرم پروتئین و ۲۲ گرم چربی بود. ناهار  ۳۹۵ کالری، حاوی ۳۴ گرم کربوهیدرات، ۲۸ گرم پروتئین و ۱۳ گرم چربی و شام  ۲۳۵ کالری گرم، پنج گرم کربوهیدرات، ۱۸ گرم پروتئین و ۲۶ گرم چربی بود.

دوره تحقیق هشت ماه بود که چهار ماه اول بر کاهش وزن و چهار ماه آخر بر حفظ وزن متمرکز بود. گروه سختگیرانه کم کربوهیدرات ۲۸ پوند (۱۲.۷ کیلوگرم) و گروه صبحانه حجیم ۲۳ پوند (۱۰.۵ کیلوگرم) وزن کم کردند.

با این حال، در هشت ماهگی، کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند،  وزن آنان ۱۸ پوند (۸.۲ کیلوگرم) اضافه شد، در حالی که کسانی که رژیم غذایی صبحانه حجیم داشتند، وزن خود را کاهش دادند و ۱۶.۵ پوند (۷.۵ کیلوگرم)   وزن کم کردند.

به‌طور متوسط، کسانی که صبحانه حجیم مصرف کردند ۲۱ درصد از وزن خود را از دست دادند، اما کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند، تنها ۴.۵ درصد وزن کم کردند. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان پس از مصرف صبحانه حجیم احساس سیری بیشتری کردند و هوس کمتری به کربوهیدرات و شیرینی نشان دادند.

دکتر یاکوبوویچ گفت: بیشتر نتایج تحقیقات کاهش وزن مشخص کرده‌اند که رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، روش خوبی برای کاهش وزن نیست زیرا میل به کربوهیدرات‌ها را تشدید  و متابولیسم را کند می‌کند. در نتیجه، پس از یک دوره کوتاه کاهش وزن، بازگشت سریع به چاقی وجود دارد.

وی معتقد است که رژیم غذایی با صبحانه حجیم کارایی دارد زیرا او بیش از ۱۵ سال است که با موفقیت از این برنامه غذایی برای بیماران خود استفاده کرده است. صبحانه حجیم اشتها را تحت کنترل نگه می‌دارد و میل به مواد قندی یا نشاسته‌ای مانند شیرینی، دسر، سیب زمینی، پاستا و نان را کاهش می‌دهد. همچنین حاوی میوه و سبزیجات بیشتری است که سطح ویتامین‌ها و فیبر مصرفی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: تنها پنج درصد از رژیم‌های محدودکننده کربوهیدرات پس از ۲ سال موفق هستند. بیشتر رژیم‌های محدودکننده کربوهیدرات به انگیزه‌های اعتیادآور خوردن توجه نمی‌کنند.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در سانفرانسیسکو ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟