Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نگهدار عصر سه شنبه در گردهمایی مسئولان طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی مازندران به میزبانی شهرستان آمل با بیان اینکه افزایش تولید در محصولات کشاورزی استان در سال جاری مشهود بوده است، تصریح کرد: ارمغان فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی مازندران، تأمین امنیت غذایی برای کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاورزی مازندران لنگرگاه کشاورزی کشور است، بیان کرد: مازندران روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم راهی بازار مرکز کشور می‌کند و از این حیث و در میزان تولیدات کشاورزی مازندران یکی از پایه‌های اساسی بنای کشاورزی کشور است.

نگهدار با اشاره به اینکه در راستای تحقق رشد اقتصادی ۷.۸ درصد سهم رشد اقتصادی مازندران از رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: مازندران از حیث رتبه اعتبارات مقام دوم کشور را دارد و در بخش عمرانی نیز رتبه دوم کشور را دارد.

معاون جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه در سال جاری تولید مرکبات و برنج در این استان افزایش داشته است، بیان کرد: کشاورزی مازندران با تعامل و هم افزایی در همه بخش رشد اقتصادی مناسبی را تجربه خواهد کرد.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه درپرداخت تسهیلات در بخش باید کارآمدی پرداخت این اعتبارات مشخص باشد، تصریح کرد: معتقدیم تسهیلات باید براساس اولویت‌های توسعه‌ای منطقه‌ای توزیع شود تا بتواند در متحول کردن چهره مناطق و شهرستان‌ها تأثیر مشهود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تسهیلات باید ظرفیت‌ها را باور کند، با تاکید بر اینکه توسعه از محل توجه به روستاها آغاز می‌شود، بیان کرد: توسعه روستامحور در شهرستان آمل مدنظر ماست و از این رو روستاهای الگو در شهرستان آمل معرفی می‌شوند تا بتوانند محور توسعه منطقه قرار گیرند.

کد خبر 5643212

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران مرغ دام و طیور بوشهر هفته بسیج بسیج جام جهانی 2022 قطر کرمانشاه تیم ملی فوتبال ایران خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل بیرجند ویروس کرونا عکس استانها اغتشاشات 1401 مشهد کشاورزی مازندران شهرستان آمل رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان