Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جایگاه زن نقشی است که می‌تواند در ایجاد یک خانواده خوب داشته باشد گفت: هنوز این جایگاه درست تبیین نشده و باید امروزه بیش از پیش به این مسائل پرداخته شود.

آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش بین‌المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی، اظهارداشت: تمدن اسلامی یعنی شهرآباد اسلامی و برای این مهم هویت آغاز کار است، هویت مسلمانی، دقیق‌ترین، عالی‌ترین معقوله جهان آفرینش است، اینکه انسان با تمام وجودش تسلیم خداوند باشد چرا که همه نیکی‌ها و پاکی‌ها از این نقطه بر می‌خیزید و جامعه اسلامی را یعنی جامعه‌ای که از این هویت برخواسته باشد را تشکیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هویت اسلامی یعنی هویت محمدی (ص) و اولین کاری که این هویت محقق می‌کند این است منجر به این می‌شود بیت محمدی ساخته شود که مرکز آن وجود نازنین و مقدس حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها است، در این بیت زن با هویت مسلمانی حضور دارد و بیت اسلامی با این مرکزیت جامعه اسلامی می‌سازد.

اراکی تاکیدکرد: جامعه اسلامی باید بیت، بیت باشد، و محور هر بیتی زن است که اگر زن پاک شد، پسر و دختر و جامعه نیز پاک خواهد شد، جامعه اسلامی ترکیب‌یافته از بیوتی است که همچون سلول‌هایی به هم پیوسته‌اند و بیت مرکزی که همه بیوت ایمانی از آن تکثیر شده است بیت حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها است.

وی عنوان‌کرد: جامعه اسلامی می‌تواند تمدن اسلامی بسازد و آبادانی مبتنی بر اسلام را که همان شهرآباد اسلامی است را محقق کند، الجار ثم الدار از همینجا تحقق پیدا می‌کند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و زینب کبری (س) را تربیت می‌کند و بنیانگذار این مسئله حضرت زهرا (س) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد: شما اروپایی‌ها که ادعا دارید، مدافع حقوق زن هستید، یک نفر مانند زینب کبری سلام الله علی‌ها بیاورید، ما افتخارمان زینبی بودن است، زنانی که در دامن غرب پرورش پیدا کردند، زنانی خودفروخته، تن‌محور به تعبیر خودتان، ارزان قیمت، بیهوده و بی‌حاصل هستند که هیچ جامعه صالحی از آن‌ها پرورش پیدا نمی‌کند و شما جنایتکار هستید که زن بی‌ارزش را جایگزین زنان ارزشمند می‌کنید و شما خیانتکار به بشریت هستید.

وی با بیان اینکه زینب سلام الله علیها، راه ستم‌ستیزی و خوب‌زیستن را برای ما باز کرد، گفت: جایگاه زن در جامعه امروز نقشی است که می‌تواند در ایجاد یک خانواده خوب داشته باشد، اما هنوز این جایگاه درست تبیین نشده و باید امروزه بیش از پیش به این مسائل پرداخته شود.

بیشتر بخوانید:

پزشکیان: هر کسی آمد حرف بزند، گفتند با آقا مخالفی/ اکنون،تمام فشارها به سمت رهبری است، با سران‌قوا کاری ندارند / اصلاحات، به این سادگی قابل‌انجام نیست «سیلی محکم دیگر»، نواخته نشد / پیش‌بینی «کیهان» از نتیجه نبرد تیم ملی و آمریکا، «۴ ساعت مانده به بازی مهم» عکس دیدنی از کودکی مهسا امینی در «استوری» برادرش جلیلی: اساتید و دانشجویان، از جاهایی هستند که می‌تواند علامت خطر، روشن شود / اینک دشمنان به چاقوکشی، اغتشاشات و چند فحش دلخوش کرده‌اند اصولگرایان فکر می کردند با یکدست شدن حاکمیت، مردم به آنها روی می آورند

۲۱۲۲۰

کد خبر 1701302

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح طلبان اصولگرایان زنان عضو مجمع تشخیص مصلحت جامعه اسلامی سلام الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر خالق و محور در امر تولید است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران - هفته کارگر و روز کارگر را به کارگران و سختکوش و پایه‌های اساسی اقتدار و عظمت اقتصادی جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت گفت و یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگر را گرامی داشت. 

وی در ادامه کارگران را خالق تولید محور تولید، و صاحب نظر در امر تولید دانست و بیان کرد: روز کارگر و روز معلم تلاقی بسیار شایسته‌ای دارند و این حسن تلاقی را به جامعه تعلیم و تربیت تبریک می‌گویم. از منظر نظام مقدس اسلامی و دیدگاه اسلام همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری به زیبایی اشاره کردند تفاوت مبانی بین کارگر با نگاه اسلامی و مکتب اسلام با کارگر در سایر مکاتب قرار دارد. اسلام کاگر را عزیز می‌پندارد این قشر را عامل پویایی و سلامت جامعه می‌داند، اما در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند. ما کارگر را خالق تولید محور تولید، و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم. به این سبب است که نبی مکرم اسلام بر دست پینه بسته کارگر بوسه می‌زند و بوسه زدن پیامبر بر دست کارگر تبدیل به یک فرهنگ برای نکوداشت جایگاه کارگر و عظمت کار و تولید است.

مرتضوی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) خطاب به کاگران تاکید کرد: امام صادق می‌فرمایند کسی که خود را برای روزی خانواده‌اش به زحمت می‌اندازد مانند رزمنده‌ای است که در راه خدا می‌جنگد. نبی اکرم می‌فرماید عبادت ۱۰ جز دارد که ۹ جز آن کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است. در این ایام جهان شاهد تحولات شگرفی در عرصه‌های سیاسی هستند اولا حمله هفت ماهه رژیم غاصب به باریکه غزه و کشتار بیش از ۳۵ هزار نفر از زنان و کودکان و بی‌پناهان گردن آویز همه سردمداران حقوق بشر به خصوص استکبار جهانی و جامعه اروپایی و کشور‌های نابخردی که ذیل بیرق اسلام حکومت می‌کنند، اما با کمال تاسف آب به آسیاب دشمن می‌ریزند این اقدام شجاعانه مختصری که تحت عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی محقق شد سبب شد که معادلات و رایج بر جهان بازتعریف شوند دگرگونی به وجود بیایند. نه جهان اسلام بلکه بشریت تشنه عدالت به توانمندی‌های خودشان پی ببرند اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنها تبدیل به بیت العنکبوت شده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: همه صاحبان نظر که اندکی اندیشه آزادیخواهانه دارند و مستقل هستند امروز این عظمت ایران اسلامی را می‌ستایند. ما به روح شهدای بزرگ محور مقاومت بهترین سلام‌ها را تقدیم می‌کنیم و از نیرو‌های مسلح و مقتدر نظام جمهوری اسلامی جامعه کار و تولید همواره پشتیبانی می‌نماید تقدیر میکنیم. نکته حائز اهمیت دیگر موضوع شعار سال است تقریبا یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را محوریتش را موضوع اقتصادی قرار داده است امسال حضرت آقا شعار سال را جهش تولید با رکن بودن و محور بودن و همراهی مردم تعریف کرده‌اند. 

وی ادامه داد:رهبری فرمودند جهش با رشد متفاوت است قطعا بیاناتی که رهبری می‌فرمایند و قواعدی که تبیین می‌فرمایند برگرفته از احکام و آموزه‌های دینی است و ثانیا با مطالعه کامل و احاطه اشرافیت جامع بر وضعیت اقتصادی جهان و توانمندی‌های ایرانی اسلامی است. ما به عنوان کوچکترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم عزیز و مقام معظم رهبری عرضه می‌داریم به جامعه کار و کارگران و کارفرمایان دست در دست یکدیگر می‌نهند و امسال مانند سال قبل که آقا فرمودند رشد تولید، حتما به جهش تولید توجه ویژه خواهیم کرد و این فرمان رهبری را بر دیده خواهیم نهاد و انشاالله شرمنده عزیزامان نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد