Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@10:22:10 GMT

تشکیل کمیته نظام پیشنهادات در شهرداری ساوه

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۴۰۷۳

تشکیل کمیته نظام پیشنهادات در شهرداری ساوه

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه از تشکیل نخستین کمیته نظام پیشنهادات شهرداری خبر داد و گفت: نظام پیشنهادات سیستم مدونی دارد که می‌توان برای جلب مشارکت کارکنان و شهروندان در راستای تحقق اهداف سازمان از آن بهره برد.

منصور شیرمرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مطلوب‌ترین رویکردهای مدیریت مشارکتی، نظام پیشنهادات است که به دلیل قابلیت کاربردی و پیاده‌سازی در سازمان‌های مختلف تولیدی و خدماتی با استقبال بهتری مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نظام پیشنهادات یکی از اصلی‌ترین ابزارها و روش‌های نظام بهبود مستمر است، افزود: این نظام زمینه‌ساز مشارکت فکری کارکنان، متخصصان یا علاقه‌مندان بخش‌های مختلف مدیریتی در راستای پیشبرد اهداف کلان در حوزه‌های مختلف به شمار می‌آید.

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه خاطرنشان کرد: مشارکت موجب همسویی اهداف فردی با اهداف سازمانی می‌شود و زمینه لازم جهت تولید و به‌کارگیری خلاقیت‌ها و توانمندی‌های نهفته در کارکنان و ایجاد انگیزه در آنان را فراهم می‌کند.

شیرمرد تصریح کرد: کمیته نظام پیشنهادات شهرداری هشتم آبان‌ماه سال جاری در شهرداری ساوه بنا به دستور شهردار و بر اساس قوانین و مقررات اداری برمبنای اصل مشورت با آگاهان و استفاده از نظرات آنان و حفظ کرامت شهروندی که از اصول اساسی مدیریت و مورد تاکید در اسلام است، تشکیل شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری ساوه بر این باور است که در هر مؤسسه و سازمانی می‌توان به راه حل‌هایی بهتر و مؤثرتر از آنچه در حال انجام است، دست یافت.

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه با بیان اینکه نظام پیشنهادات یکی از روش‌های انسان‌محور در راستای ارتقای بهره‌وری است، تاکید کرد: نظام پیشنهادات سیستم مدونی دارد که می‌توان برای جلب مشارکت کارکنان و شهروندان در راستای تحقق اهداف سازمان از آن بهره برد.

شیرمرد تصریح کرد: با استفاده از نظام پیشنهادات، محیطی در سازمان ایجاد می‌شود که کارکنان، مردم و تمام افرادی که با سازمان در ارتباط هستند می‌توانند از عالی‌ترین رده سازمانی تا پایین‌ترین سطح آن، نظرات، ایده‌ها و پیشنهادهای خود در زمینه حل مشکلات، نارسایی‌ها و بهبود مستمر فعالیت‌های سازمان را ارائه کنند.

وی گفت: تلاش برای جلب مشارکت مردم و کارکنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها، تقویت فرهنگ به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، پدید آوردن فضایی مناسب برای شکوفا کردن و بهره گرفتن از اندیشه و تجربه‌های خرد جمعی، مردم سالاری و افزایش میزان تعلق و دلبستگی آنان به مشارکت در راستای نگهداشت شهر ساوه، فراهم کردن فضای آزاد و سالم برای طرح و نقد اندیشه و وسعت دادن به میزان آگاهی‌ها و توانایی‌های مشارکت کنندگان از راه دریافت نظرات، پیشنهادها و ارزشیابی و نقد آنها از فواید نظام پیشنهادات شهرداری ساوه است.

مدیر مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری ساوه افزود: ایجاد انگیزه‌های معنوی و مادی در راستای برانگیختن و به کار گرفتن توان بالای اندیشیدن و پدید آوردن راهکارهای سازنده از سوی مشارکت کنندگان، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در پیشبرد اهداف بخش مدیریت شهری و آموزش‌های شهروندی، کاهش هزینه‌های جاری، بهبود روندهای عملیاتی و افزایش بهره‌وری از اهداف استقرار نظام پیشنهادات است.

کد خبر 622289

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ساوه شهرداری ساوه استان مرکزی شهردار ساوه شورای اسلامی شهر ساوه شهرداری ساوه شهر مدیریت شهری کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نظام پیشنهادات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران

دومین هم‌اندیشی شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در سال ۱۴۰۳ با حضور عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری و لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به میزبانی معاونت هماهنگی و امور مناطق برگزار شد.

به گزارش ایسنا، عباس شعبانی با اشاره به تشکیل جلسات تخصصی در راستای برنامه ریزی درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه، بر ضرورت تحقق برنامه ریزی ماهانه مناطق در راستای رسیدن حداکثری به اهداف پیش بینی شده تأکید کرد.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه از در نظر گرفتن برنامه فصلی برای مناطق ۲۲ گانه خبر داد و افزود: ما امسال به تفکیک هر فصل بر مبنای زمان بندی مشخص هدف فصل مورد نظر را محقق خواهیم کرد و هدف گذاری برای سال پیش رو با درنظر گرفتن سقف‌های درآمدی پیش بینی شده می‌باشد که باید در راستای ارائه خدمات بهتر و کیفی تر به شهروندان صرف شود.

عباس شعبانی در ادامه حل کردن موضوعات مشترک و تخصصی و موارد خاص مناطق ۲۲ گانه را اولویت ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ دانست که باید در رأس همه موضوعات قرار گرفته و برطرف شود تا همه موضوعات مربوط به مناطق ۲۲ گانه خصوصاً در مباحث مربوط به عوارض و کمیسیون‌های ماده پنج، هفت و ماده صد برای روزهای پایانی سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف و برطرف شود. 

تدوین برنامه درآمد مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۳ بر مبنای عملکرد قابل قبول مناطق در سال گذشته

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در ادامه ضمن تشکر از معاون هماهنگی و امور مناطق و شهرداران مناطق ۲۲ گانه در راستای فعالیت ها و تلاش های بی وقفه در سال ۱۴۰۲ افزود: با وجود تغییر متغیرهای مربوط به قانون درآمدهای پایدار شهری با فعالیت همه جانبه مناطق، سال ۱۴۰۲ را با تحقق اهداف پیش بینی شده پشت سر گذاشتیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با توجه به پشت سرگذاشتن روز معمار و تبریک این روز گرامی به همه معماران گفت: ان‌شاءالله آینده شهر تهران بتواند یک شهر با کیفیت برای زندگی شهروندان باشد.

اطلاع رسانی به موقع و حداکثری خدمات ارائه شده به شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز با حضور در این هم اندیشی ضمن تقدیر از عملکرد بی نظیر محق شده توسط مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۲ و اشاره به گزارش ارائه شده درباره طرح «رصد» در صحن شورای شهر تهران و تحقق ۹۸ درصدی اهداف این طرح، همت مضاعف مناطق را برای اطلاع رسانی امور و پروژه‌های انجام شده و در حال انجام مناطق به شهروندان خواستار شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: هر منطقه می‌بایست یک بسته اطلاع رسانی پروژه‌های مهم شهری که در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان در حال انجام است را با یک شیوه مدون و اثر گذار تدوین و به اطلاع مردم رساند.

فروزنده در ادامه از اختصاص بودجه مختص به مناطق ۲۲ گانه در جهت تحقق فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

مهدی شریفیان مدیرکل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امور مناطق نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از موضوعات تخصصی مناطق در حوزه شهرسازی، مالی و اقتصاد شهری و ارائه پیشنهادات ویژه مختص هر منطقه برای رفع این موضوعات پرداخت.

بر اساس گزارش سایت شهر، در خاتمه این نشست شهرداران مناطق ۲۲،۲۱،۲،۱،۳،۱۵،۱۳به بیان چالش‌ها و پیشنهادات خود در خصوص تحقق حداکثری اهداف پیش بینی شده برای مناطق در سال ۱۴۰۳ پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است