Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:34:36 GMT

کشت پاییزه در ۳۹هزار هکتار از مزارع تکاب

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۴۴۳۱

کشت پاییزه در ۳۹هزار هکتار از مزارع تکاب

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر جهاد کشاورزی تکاب گفت: ۳۹ هزار هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری به کشت پاییزه اختصاص یافت.

منصور رضایی در گفت وگو باایسناافزود: ۳۹ هزار هکتار از مزارع تکاب در سال زراعی جاری به کشت پاییزه غلات شامل ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و ۵۰۰ هکتار جو، ماشک و نخود علوفه‌ای اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار کرد: در ۱۹ هزار هکتار از مزارع گندم دیم تکاب در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها با کشاورزان قرارداد منعقد شده و یک هزار و ۳۵۰ تُن کود ازته، ۲۰۰ تُن کود فسفات به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی تکاب افزود: امسال برای کشت پاییزه و به منظور کمک به کشاورزان در تامین بذر، کود و انجام عملیات آماده سازی زمین و کشت با معرفی به بانک‌های عامل در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۸۰ هکتار گندم در این شهرستان به صورت آبی کشت شده است، ادامه داد: امسال برای کشت پاییزه ۲۰۰ تن بذر گواهی شده، ۶ تن بذر مادری توزیع شده و هفت مرکز بوجاری بذر در این شهرستان ۶ هزار تُن بذر خودمصرفی کشاورزان را بوجاری و ضدعفونی کردند.

رضایی پیش بینی کرد : امسال ۱۸ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در سال زراعی گذشته ۳۸ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده بود و در مجموع ۲۴ هزار تُن گندم مازاد نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی تکاب خاطر نشان کرد: کشت گندم در تکاب هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد همچنین برداشت آن هم از اوایل تیر شروع و تا مرداد ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشت پاییزه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قیمت طلا تعطیلی مدارس تيم ملی فوتبال ايران هزار هکتار از مزارع کشت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  شهرکی میزان نفوذ بذر اصلاح شده در مزارع را حدود ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: سالیانه بین شش تا هفت هزار تن بذر در فصل کشت مورد نیاز کشاورزان سیستان وبلوچستان است و در حال حاضر علاوه بر بذر تولیدی استان، از سایر استان‌ها نیز بذر گندم وارد میکنیم.
وی گفت: با همراهی مراکز تحقیقات، ارقام اصلاح شده که مقاوم به تنش،‌های محیطی است و عملکرد بالایی دارند برای کشت در منطقه به کشاورزان معرفی می شود.
 شهرکی با اشاره به اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون کشاورزان شش هزار و ۱۰۰ تن گندم به مراکز خرید تحویل داده اند بیان داشت امسال ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به کشت گندم اختصاص یافته که با مشارکت کشاورزان، ۳۱هزار و ۲۰۰ هکتار حدود ۹۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی است.
معاون سازمان جهادکشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو