Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@00:26:23 GMT

مصرف آب تهران همچنان بر اوج

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۵۸۴۰

برگزاری آریا-میزان مصرف آب شرب تهران نسبت به روز‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته و همچنان بالا است.
به گزارش خبرگزاری آریا، میزان مصرف لحظه ای آب شرب تهران 39 هزار لیتر در ثانیه است به نسبت روز گذشته تغییری نکرده است که این میزان برای فصل پاییز بسیار زیاد است. تهران از پنج سد تامین کننده آب شرب استفاده می کند به دلیل اینکه بارندگی نداشتیم ظرفیت این پنج سد تهران 84 درصد خالی است اگر این روال ادامه پیدا کند و ما بارندگی در فصل پاییز و زمستان نداشته باشیم وضعیت آب تهران بسیار بحرانی است که این نیازمند همکاری شهروندان است که باید مصرفشان را به 20 درصد کاهش بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس : میزان مصرف از 40 هزار رسیده به 39 هزار لیتر و میزان مصرف تغییر کرده در روزهای گذشته هم میزان مصرف به همین صورت بوده باتوجه به اینکه ما دائم تاکید می کنیم که امسال اصلا بارندگی نداشتیم در فصل پاییز و مردم باید صرفه جویی کنند اما همچنان می بینیم که میزان مشترکین پرمصرف ما بسیار زیاد است و همچنان میزان مصرف 39 هزار لیتر بر ثانیه و چه بسا به 40 هزار لیتر بر ثانیه هم رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصرف آب میزان مصرف هزار لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • تعطیل شدن پایانه قدیم شرق تهران تا پاییز سال جاری
  • پایان کار پایانه شرق در تهرانپارس تا پاییز/ پایانه جدید خرداد افتتاح می‌شود
  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • کتابخانه‌ای به وسعت ایران
  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)