Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل بندرامیرآباد از ایجاد مسیر جدید صادرات میوه از استان مازندران به کشور روسیه از طریق بندرامیرآباد با همکاری یکی از شرکت های فعال در صادرات میوه و مرکبات در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی،  با هماهنگی یکی از فعالان اقتصادی استان  تعدادی از تجار روس فعال در حوزه میوه و مرکبات در بازدید از بندرامیرآباد خواهان گسترش همکاری و ایجاد مسیر جدید صادراتی از این بندر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید محمدتقی انزان پور مدیرکل بندرامیرآباد ضمن معرفی قابلیت های صادراتی و تجهیزات کانتینری این بندر گفت: صادرات محصولات باغی و کشاورزی کشور به ویژه استان مازندران با وجود بندرامیرآباد و شرکت های بازرگانی فعال در استان می تواند مسیر جدیدی را در تعامل و ایجاد تجارت دوسویه فراهم کند.

وی به استمرار مبادلات تجاری از سوی بازرگانان اشاره و بر هماهنگی با شرکت های حمل و نقل در روسیه جهت تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالاها تأکید کرد.

انزان پور با بیان اینکه «اگر میزان حجم کالاهای صادراتی چشمگیر و به صورت منظم انجام شود قادر به ایجاد هماهنگی برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد مورد نظر خواهیم بود»، از اعلام آمادگی بندرامیرآباد جهت ارسال کانتینر خالی به مبدأ شرکت بارگیری خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مبادلات تجاری ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه است ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست کلان دولت های متبوع طرف های تجاری، همکاری های موثرتری میان تجار و حوزه حمل و نقل دریایی دو کشور و بهره برداری از توان استراتژیک  کشورهای حوزه  CIS و همسایه جنوبی ایران صورت گیرد.

  آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل بندرامیرآباد روسیه میوه و مرکبات تجهیزات کانتینری کشاورزی تجارت حمل و نقل خطوط منظم کشتیرانی دریای خزر سازمان بنادر و دریانوردی صادرات میوه بندر امیرآباد مدیرکل بندرامیرآباد تجهیزات کانتینری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۴۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز در حوزه صادرات جهش بزرگی را رقم زد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در دیدار با سخنگوی وزارت امور خارجه که در سالن جلسات حوزه استاندار البرز برگزار شد، به تشریح اقدامات و رویکردهای استان در راستای منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت سیزدهم پرداخت و افزود: بر این اساس برنامه‌های ابتکاری در قالب قرارگاه‌های تخصصی و ویژه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی مطرح کرد: توفیقات ارزشمندی در جهت ارتقای زیرساخت‌های استان البرز در زمینه‌های راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اجتماعی و فرهنگی رقم زده‌ایم و این روند تداوم و استمرار دارد. همچنین در ابعاد مختلف توسعه با قدرت ورود کرده‌ایم و درصدد هستیم تا پایان دولت سیزدهم کارنامه‌ای درخشان از استان البرز بر جای بگذاریم.

به گفته عبداللهی، البرز در حوزه صادرات، جهش بزرگی را رقم زد و صادرات استان از حدود ۳۵۰ میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار ارتقا یافت که این امر دستاورد ارزشمندی محسوب می‌شود. در حوزه صادرات به تعامل و همراهی ویژه وزارت امور خارجه در برقراری ارتباط البرز با سایر کشورها از طریق رایزنی‌ها و ایجاد بسترهای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی نیاز داریم.

استاندار البرز با بیان اینکه البرز با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کم نظیر صادراتی می‌تواند بسیاری از بازارهای دنیا را از آن خود کند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد صادرات داروی کشور از البرز انجام می‌شود و همچنین در بخش‌هایی همچون صادرات سبزی و صیفی‌جات، تولید ماکارونی، استقرار شرکت‌های دانش بنیان و … در کشور رتبه برتر را داریم.

عبداللهی در پایان ضمن تقدیر ویژه از تیم وزارت امور خارجه بیان کرد: تیم ارزشمند وزارت امور خارجه در راستای تبیین جایگاه نظام، رسیدگی به مسائل اخیر و ایجاد و حفظ روابط با جهان، بسیار هوشمندانه و با ذکاوت و ریزبینی ورود کرده و شاهد دستاوردهای بزرگ و کم نظیری هستیم که مایه مباهات و فخر است.

کد خبر 6100736

دیگر خبرها

  • مجارستان: در «ماموریت احمقانه» ناتو برای کمک به اوکراین شرکت نخواهیم کرد
  • پیشنهاد ایران به روسیه برای ایجاد کریدور گازی
  • البرز در حوزه صادرات جهش بزرگی را رقم زد
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت