Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیفا و سازمان بهداشت جهانی، "روز جهانی حقوق بشر" را در دیدارهای یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گرامی می‌دارند.

به گزارش ایسنا، فیفا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) "روز جهانی حقوق بشر" را با این پیام که هیچ‌گونه تبعیضی چه در فوتبال و چه در جامعه نباید وجود داشته باشد، گرامی داشتند.

به همین خاطر پیام  NoDiscrimination قرار است روی بازوبندها و تصاویر اختصاصی فیفا از جام جهانی در دیدارهای یک‌چهارم نهایی حک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبعیض به شکل‌های مختلف یکی از رایج‌ترین اشکال نقض حقوق بشر است و هر روز میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، فرصت‌ها را از بین می‌برد،  به سلامت جسمی و روانی آسیب می‌رساند، استعدادهای انسانی را هدر می‌دهد و تنش‌ها و نابرابری‌های اجتماعی را تشدید می‌کند.

مبارزه با تبعیض از سال ۲۰۱۶ یک اصل اساسی در  فیفا بوده است و در همین راستا سیاست عدم تحمل نژادپرستی و تبعیض در آیین‌نامه انضباطی فیفا در سال ۲۰۱۹ گنجانده شد.

۱۰ دسامبر "روز حقوق بشر" است، روزی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر را تصویب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فيفا روز جهانی حقوق بشر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واليبال ورزش زنان تیم ملی فوتبال برزیل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۶۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم

طرفداری| در اولین رده بندی تیم های ملی فوتسال جهان، تیم ملی فوتسال ایران در رده چهارم قرار دارد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد. از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود. فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در 9 دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است. همچنین تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود