Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:48:37 GMT

بانوان بوشهری برای اشتغال حمایت شوند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۹۳۵۶۰۵

بانوان بوشهری برای اشتغال حمایت شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا خدری عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر، با بیان اینکه هر موکب قرآنی یک سنگر فرهنگی و تمدن‌ساز محسوب می‌شود، گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یک مانور جهانی است که بایستی این حرکت عظیم مردم تبدیل به فرهنگ عمومی در عرصه بین‌المللی شود.

امام جمعه شهر چغادک با اشاره به اینکه موکب‌داری به‌عنوان یک فرصت خدمت جهادی به مردم است که بایستی به یک جریان فرهنگی مؤثر تبدیل شود، افزود: مردم شهر چغادک شهرستان بوشهر در مراسم اربعین حسینی اقدام به راه‌اندازی و برپایی موکب شهید انقلاب حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری و موکب عشاق المهدی (عج) و موکب مرزی سپاهیان چغادک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این پنج موکب درون‌مرزی و برون‌مرزی در شهرهای کربلا و نجف‌اشرف کشور عراق با مشارکت مالی بیش از هفت میلیارد ریالی مردم این شهر راه‌اندازی شد.

وی مردم چغادک را از لحاظ تواضع اجتماعی و اخلاق دینی در درجه بالای ایمانی دانست و اظهار کرد: جشن تکلیف هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر طی دو مراسم جشن در شهر چغادک و روستای چاه‌کوتاه شهرستان بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام خدری یادآور شد: برای رفع برخی از آسیب‌های اجتماعی و معضلات ناشی از تورم‌های اقتصادی نیاز است که به توانمندسازی بانوان خودسرپرست و سرپرست خانوار اقدام شود و به آنها مهارت کارآفرینی خانواده‌محور و راه‌اندازی مشاغل خانگی درآمدزا آموزش داد.

کد خبر 5692373

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر چغادک اربعین حسینی بوشهر دهه فجر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آلودگی هوا کرمانشاه گرگان اردبیل تبریز همدان انقلاب اسلامی ایران ایلام گلستان ویروس کرونا خبرگزاری مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۹۳۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند