Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای امیدفر با بیان اینکه سامانه بارشی تا شب سه شنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد گفت: فعالیت متناوب این سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید و بروز مه می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه به ویژه از بعد از ظهر یکشنبه تا اواخر دوشنبه به صورت بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی و بارش باران در نواحی گرمسیر استان خواهد بود و دمای هوا نیز از جمعه تا یکشنبه به صورت نسبی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، کولاک برف و اختلال در تردد به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق گرمسیر استان دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر ادامه داد: با توجه به کاهش دما و احتمال کولاک در جاده‌های استان، رانندگان و مسافران از سفر‌های غیرضروری و کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و رانندگان با خود زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی همچنین خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد آبگرفتگی معابر عمومی و کولاک برف شد و افزود: محکم کردن سازه‌های سبک، سقف گلخانه‌ها و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی از مردم انتظار می‌رود.

آقای امیدفر افزود: کارشناسان گروه پیش بینی این اداره کل به صورت شبانه روزی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای را رصد می‌کنند و به موقع هشدار‌های لازم را در اختیار مردم و رانندگان قرار دهند تا آنان پیش از سفر و انجام فعالیتی پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه بارشی اداره هواشناسی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۰۰۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: این سامانه از امروز تا پایان هفته موجب رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در بعضی از نقاط استان در بعضی از ساعات به خصوص ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهد شد. 
رضا مرادی افزود: مطابق بررسی‌های فعلی بارش‌ها طی امروز و فردا پنجشنبه در مناطق جنوب استان محتمل‌تر است. 
او ادامه داد: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌های این سامانه احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: همچنین در روز جمعه با احتمال کمتر در همه مناطق استان احتمال وقوع رگبار همرفتی شدید وجود دارد.
مرادی افزود: بر اساس خروجی فعلی الگوهای پیش بینی سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر روز‌های جمعه تا یکشنبه نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

به همین دلیل هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان مرکزی صادر شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد