Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: اجازه نمی دهیم چهارشنبه‌سوری که یک سنت دیرینه است به مراسمی حادثه‌ساز تبدیل شود و با افراد هنجارشکنی که امنیت مردم را سلب می‌کنند برخورد شدید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی نسائی زهان-دادستان عمومی و انقلاب بیرجند- صبح امروز دوشنبه ( ۲۲ اسفند) در نشست خبری اظهار کرد: استان خراسان جنوبی به دلیل پشتکار و تلاش بی‌وقفه نیروهای انتظامی و قضایی به لحاظ امنیتی در وضعیت سفید است و بهترین عملکرد در زمینه اغتشاشات پاییز امسال را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان در استان، افزود: در سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از وسایل نقلیه و اموال قاچاقچیان مواد مخدر مصادره و وجوه حاصل از فروش آن به حساب خزانه دولت واریز شد.

 

دادستان بیرجند متذکر شد: در خراسان جنوبی به مجرمان اجازه نخواهیم که در این استان مشکل ناامنی ایجاد کنند و با هوشیاری و تعامل خوب انتظامی و قضایی کاری خواهیم کرد که بزهکاران پشیمان شوند در این استان مرتکب جرم و تخلف شوند.

 

حجت الاسلام نسائی زهان در ادامه به چهارشنبه آخر سال و حوادث ناشی از آن اشاره کرد و افزود: بارها اعلام کردیم که ما با شادی و تفریح مردم مخالف نیستیم و وظیفه ماست از تفریحات سالم مردم حمایت و امنیت آنان را تأمین کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه پرتاب مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک جرم است، بیان کرد: اما با افرادی که هنجارشکنی دارند و به بهانه چهارشنبه‌سوری مرتکب جرم می‌شوند و امنیت مردم را سلب می‌کنند در چارچوب قانون برخورد شدید خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم چهارشنبه‌سوری که یک سنت دیرینه است به مراسمی حادثه‌ساز تبدیل شود، متذکر شد: رانندگان موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که با مصرف مشروبات موجب آزار و اذیت مردم شوند وسایل نقلیه عمومی آنان تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ توقیف خواهد شد.

 

حجت الاسلام نسائی زهان خطاب به دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: وظیفه اوقاف و‌ میراث فرهنگی است که درب چاه‌های امکان در تملک خود را مسدود کنند چون اگر کسی آسیب ببیند به سراغ این دستگاه‌ها خواهیم رفت.

 

دادستان بیرجند با اشاره به رسیدگی ۹۵ هزار و ۸۵ فقره کیفری از ابتدای امسال تاکنون در دادسراهای سطح استان، بیان کرد:  از این میزان ۳۸ هزار و ۹۶۷ فقره پرونده کیفری توسط ۲۲ قاضی در دادسرای بیرجند رسیدگی شده است.

 

وی در پایان افزود: هر چه در پرونده‌های کیفری سرعت عمل رسیدگی داشته باشیم بازدارندگی خواهد داشت.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خراسان جنوبی حجت الاسلام نسائی زهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۳۱۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح وضعیت استان خراسان جنوبی پس از سیلاب و آب‌گرفتگی از بسته‌شدن برخی محور‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین ظفری، سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت بارندگی‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: سد‌های شوسف و چهار فرسخ پرشده است و سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شده است.

وی افزود: به علت ورود سیل به محور خوسف به قله زری، تردد تنها با خوردو‌های کمک‌دار مقدور است. تاکنون جان‌باخته و تخریب واحد مسکونی گزارش نشده است.

ظفری در ادامه گفت: وضعیت بارش در شهرستان خوسف بیشتر از باقی نقاط استان است و بیشترین بارش مربوط به شهرستان خوسف روستای بیشه با بیش از ۵۸ میلیمتر است. سیل و آب‌گرفتگی در باقی نقاط استان به صورت عادی است.

وی همچنین در خصوص وضعیت محور‌های استان خراسان جنوبی ناشی از سیل بیان کرد: تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی، آب‌نما‌ها بسته است.

وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محور عشق‌آباد به بردسکن مسدود است.

دیگر خبرها

  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس