Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا فرزین که روز دوشنبه ۲۸ اسفند همراه با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق سفر کرد، در بغداد به تشریح دستاوردهای حاصل از ملاقات‌هایش با مسئولان عالی عراقی پرداخت و گفت: در این سفر ملاقات خوب و مؤثری با نخست‌وزیر عراق داشتیم و قبلاً هم رئیس جمهور با وی صحبت‌ کرده بود که موجب شد آقای «سودانی» دستورهای خوبی به رئیس کل بانک مرکزی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسه سه ساعته خود با رئیس بانک مرکزی و مدیرعامل بانک تجارت عراق تصریح کرد: ما منابع زیادی حاصل از نفت و گاز در عراق داریم که دستور پرداخت بخش زیادی از کالاهای اساسی که در کشور ما هست، در آنجا صادر می‌شود ولی برخی تأخیرهای به وجود آمده سبب شده بود خیلی از کشتی‌های مربوط به کالاهای ما با مشکل مواجه شوند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دستور کار اصلی جلسات ما تسریع در پرداخت‌ها بود که دستور لازم در این زمینه صادر شد و دستور پرداخت جدیدی هم ارائه کردیم که قرار شد دوستان عراقی موضوع را با سرعت پیگیری کنند.

فرزین افزود: برای اطمینان خاطر از انجام توافقات قرار شد جلسات مستمری با مسئولان بانک مرکزی عراق برای پیگیری کارها داشته باشیم و دو نفر هم در بانک مستقر شدند که روزانه موضوعات را پیگیری کنند تا ان‌شاءالله مسائل و مشکلات تجار ما که کالاهای اساسی وارد کرده‌اند، به سرعت برطرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو، خاطر نشان کرد: با گشایشی که در جریان توافقات انجام شده در سفر به امارات برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور با استفاده از ارز درهم به وجود آمد و همچنین گشایش جدیدی که در عراق به وجود می‌آید، حتماً عملکرد بازار نیما و بازار مبادله ارز در روزهای پس از سال جدید را بهتر خواهید دید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمدرضا فرزین شورای عالی امنیت ملی علی شمخانی عراق بانک مرکزی رئیس کل بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۳۶۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در خصوص نامه انجمن ها به رهبر انقلاب در خصوص سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما گفت: در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است باید زمینه های مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد با حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی رقم بخورد زیرا پس از سال ها تجربه، اثبات شده که ارز چند نرخی فساد آور است.

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت اظهار داش: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، باید زمینه های لازم از سوی دولت و مجلس برای افزایش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم شود اما کماکان سیاست های بر ضد این شعار کماکان در اقتصاد وجود دارد.

وی به سیاست های ارزی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: ارز چند نرخی مشکلات زیادی به همراه دارد و فساد آور است و از طرفی هم انگیزه لازم را از تولیدکنندگان می گیرد.

وی افزود: لذا باید سازوکارهایی تعبیه شود تا مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی و مردم در اقتصاد بیشتر شود زیرا با گذشت ۴۰ سال از انقلاب، همچنان سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی بسیار ناچیز است و به نظر می رسد یکی از راهکارهای اصلی افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی است.

کد خبر 6094072 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید