Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:11:41 GMT

استقبال شهرداری آستارا از سرمایه‌گذاران

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۷۳۶۸۱۴۶

استقبال شهرداری آستارا از سرمایه‌گذاران

الوان‌پور از استقبال شهرداری آستارا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهری خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در آستارا به نفع سرمایه‌گذاران بوده و موجب اشتغال‌زایی افراد بیکار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، میثم ‌الوان‌پور- شهردار بندر آستارا شب گذشته(یکشنبه، ۲۸ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد،اظهارکرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری آستارا یک‌هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده بود که این مبلغ پس از کارشناسی در شورای شهر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان‌اینکه با افزایش لایحه بودجه این مبلغ به ۲ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید، افزود: امیداواریم با این بودجه مصوب شده در ۶ ماهه نخست سال آینده اجرای طرح‌های عمرانی خوبی را همچون در بحث زیباسازی، آسفالت، میدان‌ها و نمادهای شهری شاهد باشیم.

 

الوان‌پور به برگزاری اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر آستارا اشاره کرد و گفت: جذب بخش خصوصی از نتایج همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بود.

 

شهردار بندر آستارا با اشاره سد معبر توسط مغازه‌داران و مالکان فروشگاه‌ها در این شهر،اظهارکرد: از مغازه‌داران و مالکان فروشگاه‌ها به عنوان خدمتگزار خواهشمندیم معابر را مسدود نکرده و مشکلی برای شهروندان به پیش نیاورند.

 

وی بر لزوم ساماندهی دستفروشان تاکید کرد و گفت: مشکلات مالی برای همه وجود دارد اما برخی افراد تنها راه درآمدشان همین دستفروشی است و چاره دیگری ندارند؛ از این رو همه مسئولان وظیفه دارند کمک کنند و بخشنامه‌ای هم برای ساماندهی این قشر دریافت شده است.

 

الوان‌پور در ادامه با بیان‌اینکه شهر مرزی آستارا از نبود امکانات تفریحی و پارک‌ها رنج می‌برد، اضافه‌کرد: در شهر آستارا پارک‌هایی وجود دارد اما باید اتفاق‌های خوبی برای آنها بیافتد؛ البته بیشتر ایجاد شهربازی مسقف مد نظر است که در هر چهار فصل سال فعال باشد، زیرا تا کنون چنین امکاناتی در منطقه آستارا و تالش نداشته‌ایم.

 

شهردار بندر آستارا با اشاره به اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی در این وضعیت اقتصادی با بودجه‌های مصوب امکان‌پذیر نیست، افزود: از سرمایه‌داران بخش خصوصی به ویژه افراد بومی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها استقبال می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه شهرداری آستارا در ماه‌های گذشته به میزان ۶ هزار مترمربع در برخی از نقاط شهر بر اساس اولویت‌بندی عملیات ترمیم  آسفالت انجام داده است، تصریح‌کرد: از ۲۰ فروردین تا پایان شهریور نیز روکش آسفالت با طول ۹ کیلومتر به عرض هشت متر و قطر پنج سانتی‌متر با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

 

الوان‌پور گفت: قول مساعد داده شده یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی مجهز به نردبان برا شهرهای آستارا و لوندویل با مرکزیت آستارا اختصاص یابد و این قول از سوی معاون عمرانی وزیر کشور بوده است.

 

وی افزود: در راستای زیباسازی شهری در زمینه نورپردازی در خیابان‌های اصلی شهر از جمله خیابان امام (ره)، شریعتی و فارابی بر اساس اولویت‌بندی اقدام‌هایی در ۶ ماهه نخست سال آینده صورت می‌گیرد.

 

شهردار بندر آستارا از احتمال واگذاری تیم فوتبال شهرداری آستارا خبر داد و ادامه داد: بودجه‌ای که شهرداری‌ها برای حوزه ورزش در نظر می‌گیرند، تنها درصدی از بودجه کل است که کفاف هزینه‌های تیم‌داری را نمی‌کند از این رو پیش‌بینی می‌شود تیم شهرداری آستارا نیز واگذار شود.

 

الوان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت سالن کشتی این شهر، اظهارکرد: سالن کشتی بر اساس مصوبه شورای شهر و تایید کمیسیون تطبیق با مزایده قانونی به یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی بومی واگذار شد که البته در یکی از ماده‌های قرارداد مورد تاکید قرار گرفت که زمانی هم برای تمرین کشتی اختصاص یابد تا مشکلی برای ورزشکاران کشتی آزاد و فرنگی پیش نیاید.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد رشته کشتی را نمی‌توان حذف کرد و ورزشکاران می‌توانند تمرین خود را در آن سالن انجام دهند، اضافه‌کرد: با این حال برخی افراد که سال‌ها در خدمتشان بودیم و همواره حتی در شهرهای دیگر امکاناتی به طور رایگان در اختیارشان قرار می‌گرفت، در روزهای گذشته با ادبیاتی که زیبنده فعالان ورزش قهرمانی و پهلوانی نیست، مطالبی را در فضای مجازی مطرح کردند.

 

الوان‌پور در پایان خاطرنشان‌کرد: رئیس و چند نفر از شورای اسلامی شهر هم پیگیر این موضوع بودند تا یک تشک کشتی در اختیارشان قرار بگیرد اما خودشان پیگیر نشدند و در این میان شهرداری و شورای شهر مورد بی‌مهری قرار گرفت.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهردار بندر آستارا سرمایه گذاری شهرداری آستارا الوان پور بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۳۶۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث شش شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال شش شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ نیز مطابق سال قبل پیش بینی می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه‌های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می‌شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش بی وقفه دست‌اندرکاران در حال حاضر سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه‌های قوی و غنی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بیشتر مزایده‌های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاست‌گذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده است و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

کد خبر 750841

دیگر خبرها

  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • ثبت‌نام و رسیدگی به تقاضای سرمایه‌گذاران در طرح‌های پایداری تأمین گاز طبیعی آغاز شد
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید