Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:01:29 GMT

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۴۲۳۷۸۲

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی به ۲۰ بانک مختلف، تسهیلات ودیعه مسکن از ۴۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان در شهرهای مختلف پرداخت می‌شود که البته شرایطی دارد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال گذشته، شرایط تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در ماه‌های خرداد و تیر سال ۱۴۰۱ جزییات بیشتری از این بخشنامه البته در قالب اصلاحیه منتشر شد. نهایتا این وام بر اساس آخرین ابلاغیه بانک مرکزی تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت می‌شود.

بر این اساس ۲۰ بانک عامل برای پرداخت این وام مکلف شده‌اند تا دستورالعمل بانک مرکزی در این باره را اجرا کنند و مبلغ آن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان است.

از کدام بانک‌ها وام ودیعه مسکن بگیریم؟

بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، سپه، ملت، رفاه کارگران، مسکن، پاسارگاد، پارسیان، گردشگری، آینده، اقتصاد نوین، خاورمیانه، سینا، سامان، شهر، کارآفرین، ایران زمین، موسسه اعتباری غیربانکی ملل و شرکت دولتی پست بانک موظفند بخشنامه‌های بانک مرکزی در این باره را اجرایی کنند و سقف تسهیلات تعیین شده را به متقاضیان در شهرهای مختلف پرداخت کنند.  البته در این میان هر بانک سهمیه‌ای از این تسهیلات تکلیفی دارد.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

بر اساس آخرین بخشنامه‌ بانک مرکزی موضوع پرداخت این تسهیلات، سقف دوره بازپرداخت آن نهایتا پنج ساله و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت خواهد شد.

متقاضی باید دارای اجاره نامه رسمی یا ثبت شده در سامانه ثبت معاملات  املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری از تاریخ یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به بعد باشد. همچنین اطلاعات سکونت  و مالکیت متقاضی باید در سامانه املاک و اسکان ثبت شده باشد.

همچنین فرد متقاضی و همسرش نباید مسکنی به نامشان باشد. اگر در هر زمان خلاف آن ثابت شود، از فرآیند پرداخت وام ودیعه مسکن حذف می‌شود و اگر این تسهیلات پرداخت شده باشد نیز متعهد به استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و جرایم خواهد شد.

متاهل بودن از دیگر شرایط برای دریافت تسهیلات مذکور است اما در صورت مجرد بودن شرط سنی ۴۵ سال برای مردان و شرط سنی ۳۵ سال برای زنان در نظر گرفته شده است. همچنین اگر فردی این تسهیلات را در سال‌های قبل دریافت کرده باشد دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وام ودیعه مسکن ودیعه مسکن اقتصادي بازار مسکن قیمت مسکن معاملات مسکن افزایش قیمت دلار مهار تورم و رشد تولید اتحاديه اروپا آلمان اقتصادي بازار مسکن قیمت مسکن معاملات مسکن وام ودیعه مسکن میلیون تومان بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۴۲۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری

 

شبکه بهداشت به زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره شیردهی رایگان ارائه می‌دهد.

 روند پرداخت تسهیلات فرزندآوری در استان نشان می‌دهد که با افزایش پرداخت تسهیلات در سال گذشته، میزان فرزندآوری نیز رشد داشته است.

کریمی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در گفتگو با جوانه گفت: پارسال بیش از ده هزار نفر در استان وام فرزندآوری دریافت کردند.

یکی از همشهریان نیز در گفتگو با جوانه از چگونگی پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومان در قالب طرح یسنا گلایه کرد.

امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم این گونه پاسخ داد: این طرح به صورت نمونه در هشت استان کشور در حال اجرا می‌باشد.

مرکز مشاوره شیردهی شبکه بهداشت نیز در حمایت از زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره رایگان می‌دهد تا بتوانند دوران شیردهی به خوبی پشت سر بگذارند.

آگاهی بخشی به خانواده در رابطه با اثرات منفی و عوارض سقط جنین میتواند این ناهنجار اجتماعی را کاهش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!