Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:14:50 GMT

روحانیون در عرصه جهاد تبیین فعال باشند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۴۳۲۹۸۰

روحانیون در عرصه جهاد تبیین فعال باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری صبح شنبه در دیدار با مبلغین و ائمه جماعت مساجد بخش سیراف به مناسبت سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مبلغان پیام خدا و اهل بیت علیهم السلام را به مردم می‌رسانند و مردم را در مسیر هدایت قرار می‌دهند.

وی گفت: دشمن در پی این است که بنیه دینی مردم ضعیف شود و از دین و اسلام فاصله بگیرند لذا وظیفه ما دو چندان است و باید روشنگری و بصیرت افزایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بخش سیراف افزود: با جوانان ارتباط و آنها را در یابید و به مسجد دعوت کنید، غذایی روحی و معنوی و فکری جوانان باید در مساجد تغذیه شود.

وی گفت: مردم شما را الگوی خود قرار می‌دهند لذا باید اخلاق عملی داشته باشید و تحت تأثیر این هجمه‌های فرهنگی قرار نگیرید، مردم به روحانیون اعتماد دارند و احترام می‌گذارند همین باعث ناراحتی دشمنان شده است.

وی ادامه داد: مبلغان و ائمه جمعه مساجد علاوه بر تبلیغ لسانی، لفظی و گفتاری تبلیغ عملی داشته باشند.

دشمن دنبال شایعه‌پراکنی است

امام جمعه بخش سیراف بیان کرد: دشمن کارش شایعه سازی است و در آب گل آلود صید می‌کند و حکومت می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان کشورهای اسلامی را به جان هم انداخته‌اند در حال که کشورهای اروپایی با هم جنگی ندارند و ما را به جان هم انداخته‌اند و این همه فرقه را برای ما ساخته‌اند چون نمی‌خواهند ایران مستقل باشد. دنبال حادثه سازی و ایجاد تفرقه و اختلاف هستند و سرمایه گذاری جدی کرده‌اند و نقشه ترکیبی پیچیده‌ای طراحی کرده و اجرا می‌کنند که باید آگاه باشید.

لزوم در صحنه بودن

وی گفت: باید همیشه در صحنه آماده و آمادگی داشته باشیم. امام زمان (عج) سرباز آماده می‌خواهد که در رکابش بجنگد و دیگران را هم حرکت دهیم و آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در رأس همه امور حفظ نظام اسلامی است و امام فرمود که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.

امام جمعه بخش سیراف اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی نباشد کدام ارزش، معارف و حکم دینی می‌ماند؟ در اغتشاشات اخیر چه می‌گفتند؟ در رابطه با حجاب، ولایت فقیه و… می‌گویند اینها را نمی‌خواهیم ما باید روشنگری کنیم و رهبری فرمودند که جهاد تبیین کنیم، یعنی بگوییم زمان طاغوت چه بودیم و چه داشتیم و حالا چه داریم و چه هستیم.

وی بیان کرد: در دوران گذشته پزشکان ما از پاکستان و هند می‌آمد، معلمان ما خودشان مدرک پنجم ابتدایی داشتند اما در حال حاضر لیسانس، روستاها و جاده‌ها چگونه بود؟ حفظ جمهوری اسلامی واجب است و جهاد تبیین هم واجب و لازم است.

امام جمعه بخش سیراف یادآور شد: باید امید را در دل مردم ایجاد کنید، آینده از آن انقلاب است و لذا نگذارید برنامه دشمن که نامید کردن مردم از نظام و رهبری و انقلاب اسلامی ایران است، عملی شود.

کد خبر 5744308

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سیراف انقلاب اسلامی ایران ماه مبارك رمضان نوروز 1402 بوشهر مسافران نوروزی گردشگری کرمانشاه سفرهای نوروزی نوروز گرگان گلستان خطبه های نماز جمعه رمضان 1402 جاذبه گردشگری ماه مبارك رمضان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۴۳۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام احمد نظری امام جمعه موقت شاهرود گفت: معلم تراز انقلاب اسلامی فردی است که مخاطب خود به ویژه نسل جوان و دانشجویان را به علم، تقوا، تربیت و آن‌چه مورد رضایت خدا در همه عرصه‌ها است، دعوت کند.

وی به ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران رزمندگان عرصه اقتصادی هستند و کارگری مجاهدت در راه خدا است.

امام جمعه موقت شاهرود به سفر آیت الله رییسی رئیس جمهور به استان سمنان در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: ۳۳ درصد از مصوبات این سفر به شهرستان شاهرود اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه مسوولان این مصوبات را برای مردم تبیین کنند، ابراز کرد: مردم شاهرود تا ۶ ماه آینده میزان جذب اعتبارات این سفر را از مسوولان پیگیری می‌کنند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود