Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:19:08 GMT

مدرسه خیرساز مرحوم حاج بابا سلیمانی درامیرکلا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۶۵۳۱۶۴

مدرسه خیرساز مرحوم حاج بابا سلیمانی درامیرکلا افتتاح شد

ایسنا/مازندران همزمان با بزرگداشت روز مقام معلم مدرسه خیرساز مرحوم حاج بابا سلیمانی در امیر کلا با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

امام جمعه بابل در این مراسم با قدردانی از مشارکت خیرین مدرسه ساز در توسعه نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: از ویژگی های فطری انسان تمایل به جاودانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسن روحانی افزود: انسان فکر می‌کند مال و خانواده راه رسیدن به جاودانگی است درحالی که خداوند رمز جاودانگی انسان را در بخشش در راه خدا و اعمال نیک قرار داده است آنچه انسان برای خود و خانواده خود هزینه می‌کند از بین رفتنی است و آنچه در راه خدا به خداوند می‌سپارد ماندگار است.

این مسئول با اشاره به اینکه انسان در عالم برزخ باقیات و صالحاتی دارد که شامل فرزند شایسته و اعمال خیر اوست یادآور شد: فرزند مرحوم حاج بابا سلیمانی از جمله فرزند شایسته‌ای است که پرونده خیر را برای پدر در روز قیامت بازگذاشته است.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: چه اسم مرحوم حاج بابا در سردر مدرسه حک شود چه نشود نامش برای همیشه ماندگار است.

انسانیت اصلی‌ترین سرمایه جامعه بشری

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت روز شوراها، هفته کارگر وتبریک روز معلم، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه شهید آیت الله سلیمانی، اظهار کرد: انسانیت به عنوان اصلی‌ترین سرمایه جامعه بشری و کودکان ظرفیت های این سرمایه هستند.

رضا علیخانی افزود: نظام تعلیم و تربیت ابزار مهم برای توانمندسازی، رشد و شکوفایی جامعه انسانی است تا حدی که در سیره ائمه اطهار تعلیم و تربیت به عنوان راهبرد حیاتی برای رشد جامعه محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تشدید یادگیری علم و دانش در زمینه عقلی و علمی بزرگترین راهبرد جامعه اسلامی است، یادآور شد: مدرسه سنگ بنای ایمان، علم و معرفت است که نخستین قدم در امر آموزش توجه به مدرسه سازی است.

وی خیرین مدرسه ساز را انسان‌های ارزشمندی برشمرد که سرمایه خود را صرف انسان سازی می‌کنند کاری که کمتر از ساختن مسجد نیست.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ پروژه خیرساز در بابل

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بابل نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم، اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا به خصوص ۳۵ شهید فرهنگی و ۴۰۳ دانش آموز شهید شهرستان بابل را گرامی می‌داریم.

مهدی اسدی امیری با اشاره به اینکه شهرستان بابل شهر دارالمومنین، شهر علم، علماء، بهارنارنج وشهر خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار است، تصریح کرد: قطار ساخت و سازی که از زمان مرحوم نوشیروانی به حرکت درآمد امروز به مدرسه حاج بابا سلیمانی رسید.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای هفته دولت تا امروز ۱۰ پروژه خیرساز در بابل یا افتتاح یا کلنگ زنی شد، افزود: اگر ساخت این مدارس به عهده دستگاه دولتی یا آموزش و پرورش بود به پروسه زمانی ۱۵ تا ۲۵ سال به سبب محدودیت اعتباری نیاز داشت.

اسدی با بیان اینکه مردم نیک اندیش بابل به کمک آموزش و پرورش آمدند، یادآور شد: برای تربیت انسان شایسته نیاز به امکانات و بستر لازم است که مشارکت خیرین مدرسه ساز این امکان را فراهم کرده است.

صدور پروانه جدید برای مدارس تخریبی امیرکلا 

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز امیرکلا نیز در این مراسم، اظهار کرد: مجمع خیرین امیرکلا از سال ۱۳۷۰ کار خود را در جذب خیرین آغاز کرد.

رضا سلیمانی امیری با اشاره به اینکه مدرسه مرحوم حاج بابایی صفر تا ۱۰۰ توسط خانواده مرحوم احداث شد، تصریح کرد: دبستان مرحوم حاج بابا سلیمانی در مساحت هزار متر مربع در ۱۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط فرزند این مرحوم از ثلث مال وی احداث و به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: مشارکت در ساخت مدرسه‌ای به نام مادر خود زهرا ملکی نیز به مبلغ یک میلیارد تومان از دیگر اقدامات خیرخواهانه خانواده سلیمانی است اما با وجودی که هزینه کرد هنوز در دست اقدام است که امیدواریم مسئولان امر به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز امیرکلا، خاطرنشان کرد: امیرکلا مدارس تخریبی زیادی دارد که اعتبار دولتی لازم برای احداث نداریم امیدواریم مسئولان در این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

سلیمانی همچنین از همکاری ویژه شهرداری و شورای شهر برای صدور پروانه جدید برای مدارس تخریبی امیرکلا خبر داد.

به اعتماد خیرین پاسخ داده شود

حجت الاسلام عسگری سلیمانی نوه مرحوم حاج بابا سلیمانی نیز در این مراسم، اظهار کرد: صفر تا صد این مدرسه از سهم الثلث حاج بابا ازسوی خیر نیک اندیش محمد سلیمانی فرزند مرحوم حاج بابا سلیمانی احداث و به بهره برداری رسید.

وی مشارکت در ساخت مسجد جامع امیرکلا و مهدیه امیرکلا وسایر فعالیت‌های عام المنفعه را از دیگر اقدامات این خیر برشمرد و گفت: مشارکت یک میلیارد تومانی برای ساخت مدرسه پیروزی امیرکلا داشتند که متاسفانه هنوز آموزش و پرورش به تعهد خود برای ساخت آن عمل نکرده است انتظار داریم مسئولان امر پیگیری برای ساخت این مدرسه را اولویت کار خود قرار دهند زیرا پروسه زمانی آن با توجه به اینکه خیر به تعهد خود عمل کرده است طولانی شده است.

وی افزود: گرچه به مشکلات بودجه دولتی برای پروژه‌ها واقف هستیم اما انتظار می‌رود به اعتماد خیرین در مشارکت امور عام المنفعه توجه شود تا انگیزه برای تداوم مشارکت در دیگر موارد ایجاد شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مرحوم حاج بابا در سال ۱۳۷۳ در سفر حج در مکه وفات یافت و در قبرستان ابوطالب به خاک سپرده شد و از آن تاریخ خانواده آن مرحوم به یاد وی اقدامات خیرخواهانه زیادی انجام دادند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات عام المنفعه خانواده سلیمانی کمک هزینه ازدواج جوانان، ساخت ۱۲ واحدمسکونی برای زوج های فرهنگی، اهدا ۵۰۰ متر زمین به بیمارستان امیرکلا، ساخت دبستان مرحوم حاج بابا سلیمانی ومدرسه پیروزی وغیره بوده است.

آموزش و پرورش به تعهد خود در ساخت مدارس مشارکتی عمل کند

محمدسلیمانی نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه ام‌البنین سابق که ۵۰ سال قدمت داشت از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز صفر تا صد ساخت این مدرسه را به نیت سهم الثلث پدرم مرحوم حاج بابا سلیمانی به من پیشنهاد شد که ظرف دو سال عملی شد و تحویل آموزش و پرورش دادم.

این خیر با اشاره به اینکه این مدرسه با اعتبار هشت میلیارد تومان ساخته شد، افزود: مدرسه دیگری به نام مادرم حاجیه زهرا ملکی محله امیریه پیروزی سابق نیز یک میلیارد هزینه شد و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت الان به مدت چهارسال نیمه کاره است وآموزش و پرورش به تعهد خود عمل نکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی مازندران شهرستان بابل استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها استانی علمی و آموزشی استانی ورزشی استانی سیاسی منطقه اردبیل استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی شهرستانها استانی فرهنگی و هنری نیز در این مراسم خیرین مدرسه ساز میلیارد تومان آموزش و پرورش تعهد خود مجمع خیرین یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۶۵۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

ایسنا/بوشهر امروز ۱۱ اردیبهشت و در آستانه روز معلم، اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم و آیت الله صفایی حائری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح و کلید واحدهای آن طی مراسمی به زوج‌های دانشجو اهدا شد.

به گزارش ایسنا این خوابگاه ۲۸ واحدی که اولین خوابگاه متاهلی در استان بوشهر نیز محسوب می‌شود، با کمک ستادی وزارت علوم تامین شده است.

گفتنی است در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان در حال انجام است.
 
شایان ذکر است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است و در قدم اول، تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت که این مقدار تا هفته دولت به ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰۰ واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدفگذاری نموده است.

هم‌اکنون تعداد ۳۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • افتتاح یکصد و سی وهفتمین مدرسه خیر ساز در روستای مارکان شهرستان خوی
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • تفاهم‌ نامه ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در تالش امضا شد
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند