Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:58:05 GMT

بقعه امامزاده شاه‌ منظر خاتون هفشجان ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۷۲۳۹۶۶

بقعه امامزاده شاه‌ منظر خاتون هفشجان ثبت ملی شد

جولایی بابیان اینکه هفت اثر تاریخی فرهنگی از استان چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ثبت شدند گفت: بقعه امامزاده شاه‌ منظرخاتون هفشجان شهرستان شهرکرد یکی از این آثار تاریخی است.

واحد جولایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از این تعداد ۲ اثر در فهرست آثار ملی غیرمنقول، سه اثر در فهرست آثار منقول و ۲ اثر به‌عنوان آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی ثبت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس گروه حفظ و احیاء اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری افزود: ۲ اثر قلعه ایزدی و بقایای بُرج‌وبارو و مجموعه عمارت متعلق به دوران قاجار با شماره ۳۳۹۲۱ تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ و خانه خدیوی مربوط به دوران قاجار به شماره ۳۳۸۹۲ تاریخ ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۱ هر ۲ در شهر بروجن در فهرست آثار ملی تاریخی فرهنگی غیرمنقول ثبت شده است.

 

جولایی به ثبت سه اثر دیگر تاریخی فرهنگی منقول چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی ایران اشاره و تصریح کرد: این آثار شامل یک مُهر خَرمَن متعلق به دوران قاجار، یک عودسوز مربوط به دوران قاجار و یک گِل‌مُهر اداری تپه بردنکون فارسان از دوران ساسانی هستند.

 

وی همچنین یادآور شد: بقعه امامزاده شاه ‌منظرخاتون هفشجان شهرستان شهرکرد متعلق به دوران اسلامی و سردر خانه کیوانی بروجن مربوط به دوران پهلوی نیز در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی ایران ثبت شدند.

 

جولایی اظهار داشت: تاکنون ۶۴۶ اثر غیرمنقول، ۲۷ اثر منقول و ۱۰ اثر واجد ارزش تاریخی از چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار تاریخی فرهنگی کشور ثبت شده‌اند.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری فهرست آثار ملی دوران قاجار تاریخی فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۷۲۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اصفهان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) عزاداران در بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه شاخص این استان اجتماع می‌کنند.
حجت الاسلام «ولی الله روان» افزود: حضور هیات‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی و مداحی در وصف رئیس مذهب شیعه از برنامه‌های روز شهادت در بقاع متبرکه است.
حجت الاسلام روان افزود: موقعیت جغرافیایی، طبیعی، فرهنگی و جاذبه معنوی این مراکز برای سفر و زیارت مناسب بوده و مسافران زیادی را جذب می‌کند.
وی ادامه داد: سعی شده خدمات فرهنگی برای زائران ارائه شود تا مسافران از معنویت و موقعیت معنوی این بقاع بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • صدور سند امامزاده بی بی خدیجه خاتون میبد
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)