Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، طبق دستور العمل تبدیل وضعیت ایثارگران بند «د» تبصره 20 بودجه 1400 تمامی دستگاه های اجرایی موظفند پس از اجرای این دستورالعمل، اطلاعات کارکنان را در سامانه کارند ایران بارگذاری و بروزرسانی کنند تا اقدام لازم جهت تبدیل وضعیت نیروها و صدور شماره مستخدم برای افراد واجد شرایط به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق ایثارگران تبدیل وضعیت شده پرداخت نشده‌است

حدود هفتاد نفر از نیروهای شرکتی ایثارگر سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان(40 نفر جهاد کشاورزی و 30 نفر منابع طبیعی) با وجود اینکه شرایط تبدیل وضعیت را دارند اما سهل انگاری مسوولان این دستگاه‌ها سبب شد کد مستخدمی آن‌ها در سال1401 ثبت نشود و پس از پیگیری و اعتراض ایثارگران در این سازمان در نهایت این کد امسال صادر شد.

نیروهای شرکتی ایثارگر با بیان اینکه کد مستخدمی نیروها صادر شد اما همچنان از دریافت حقوق محروم هستیم، می‌گویند: معاونت توسعه نیروی انسانی دستور پرداخت حقوق نیروهای ایثارگر را منوط به صدور موافقت مالی سازمان برنامه بودجه کشور در این سال (1402) عنوان می‌کند و از ارائه خدمات و پرداخت حقوق به این افراد خودداری می‌کنند.

چند ماه است که حقوق و بیمه نیروهای راننده استیجاری این سازمان پرداخت نشده است و  قرارداد نیروهای شرکتی از ابتدای خردادماه پایان یافته و نیروهای ایثارگر بلاتکلیف مانده‌اند.

سی نفر از نیروهای منابع طبیعی شرکتی و قراردادی زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان هستند که قرار داد راننده‌ها از دی ماه سال گذشته تمام شده و تا کنون نه قرارداد آن‌ها تمدید شده و نه حقوق و مزایای آن‌ها را پرداخت کردند در حالی که همه این افراد متاهل هستند.

حقوق نیروهای ایثارگر خردادماه پرداخت می‌شود

محمد حسین بصیری زاده معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تمام کارهای مربوط به تبدیل وضعیت و دریافت کد مستخدمی نیروهای شرکتی ایثارگر انجام شده است، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید که همه در مرخصی و تعطیلات به سر می‌بردند ما تا پاسی از شب پیگیر تبدیل وضعیت این نیروها و انجام کارهای اداری آن‌ها بودیم.

وی افزود: اکنون مشکل ما تامین اعتبار برای پرداخت حقوق آن‌ها است که شب گذشته جلسه‌ای در این رابطه برگزار شد  و جلسه بعدی در روز شنبه برگزار خواهد شد و مشکل را حل می‌کنیم که بعید می‌دانم طول بکشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه  ما بیشتر از نیروها برای پرداخت حقوق عجله داریم، گفت: امیدوار هستیم که پرداخت حقوق جدید نیروهای ایثارگر در خردادماه لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، طبق بند الف ماده 1 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، هر شخصی که در راه دفاع از نظام جمهوری اسلامی، جانباز، اسیر، شهید، رزمنده، مفقود الاثر و آزاده، شناخته شود، ایثارگر است. بسیاری از ایثارگران و فرزندان آن ها، در دستگاه های دولتی و نیمه دولتی، مشغول به خدمت رسانی هستند و استخدام شده‌اند.

اما از آنجا که استخدام، انواع مختلفی اعم از قراردادی، پیمانی و رسمی دارد و بسیاری از ایثارگران و فرزندان آن‌ها به صورت پیمانی یا قراردادی، مشغول خدمت هستند، دولت در بودجه گذشته تصمیم بر تبدیل وضعیت ایثارگران را اعلام و آن را طی یک بخشنامه به نهادهای ذی صلاح، ابلاغ  کرد که انجام تبدیل وضعیت نیازمند طی کردن مراحل و داشتن مدارک لازم و به خصوصی است و بدون اطلاع از این مراحل و مدارک، تبدیل وضعیت، انجام نخواهد شد.

سهم هر یک از دستگاه های اجرایی از سقف اعتبار تعیین شده در بند (د) تبصره (20) قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به جابجایی اعتبارات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر آن دسته از مشمویلن این دستورالعمل که به استخدام رسمی دستگاه درمی آیند

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تبدیل وضعیت ایثارگران پرداخت حقوق نیروهای شرکتی ایثارگر سازمان جهاد کشاورزی نیروهای ایثارگر پرداخت حقوق تبدیل وضعیت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۲۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر  اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در  آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳