Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری صبح شنبه در نشست برنامه ریزی دهه امامت و ولایت در سیراف اظهار داشت: اگر به غدیر اهمیت داده شده بود فجایعی همچون عاشورا و قتل عام اهل بیت در آن روز هرگز پیش نمی‌آمد.

وی اضافه کرد: وظیفه همه مسلمانان است که بمنظور جهاد تبیین اهمیت غدیر را برای همگان بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما نسبت به بزرگداشت عید غدیر وظیفه داریم و یک تکلیف است.

امام جمعه سیراف با بیان اینکه امروز جوانان ما باید بیشتر با غدیر آشنا بشوند خاطرنشان کرد: عید غدیر یکی از بزرگترین عید مسلمان است و باید مراسم این روز باشکوه تمام برگزار شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه از عید قربان تا عید غدیر دهه ولایت نامگذاری شده است لذا در این دهه هر روز یک برنامه فرهنگی درباره غدیر در بخش برگزار شود. بهترین فرصت برای فرهنگ سازی و تبیین جایگاه امامت و ولایت است.

عاشوری با بیان اینکه پیام غدیر باید به جامعه بشری برسد تا از این ظلمت و جهالت رهایی یابد، افزود: همانطور که مراسم عاشورا را برگزار می‌کنیم باید برای مراسم عید غدیر بیشتر از عاشورا اهتمام بورزیم.

وی خواستار برگزاری جشن‌های باشکوه در بخش سیراف شد و ادامه داد: برنامه‌های خوبی برای دهه ولایت در نظر گرفته شده است و جشن‌های دهه ولایت و امامت باید از سال‌های قبل با شکوه تر برگزار شود.

امام جمعه سیراف تاکید کرد: غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می‌شود که بسیاری از جریانات در طول تاریخ اسلام به غدیر وصل می‌شد. همین نقطه عطف تاریخی وقایع عاشورا و انقلاب اسلامی را رقم زد و منجی عالم هم دنیا را با همین فرهنگ غدیر می‌سازد.

وی با بیان اینکه امروز برای حفظ جوانان از ناهنجاری‌های اخلاقی باید به فرهنگ غنی غدیر مراجعه کنیم تصریح کرد: غذای روحی و معنوی جوانان در غدیر است.

کد خبر 5801293

منبع: مهر

کلیدواژه: سیراف بوشهر کنگان عید غدیر خم بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی خطبه های نماز جمعه مشهد دهه کرامت تبریز اردبیل امام رضا ع بجنورد کرمانشاه اصفهان اقلیم کردستان عراق امام خمینی ره ولادت امام رضا ع برگزار شود دهه ولایت عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۹۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی