Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@02:20:30 GMT

هجوم ملخ به روستاهای سعادت‌آباد سمیرم + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۹۰۷۶۳۷

هجوم ملخ به روستاهای سعادت‌آباد سمیرم + فیلم

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مبارزه با ملخ‌های مراکشی در سطح ۱۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، کاشان، شهرضا و اراضی شهر گز اجرایی شده و با احتساب منطقه سمیرم مطابق پیش‌بینی‌ها تا یک ماه آینده عرصه مبارزه به دو هزار هکتار افزایش می‌یابد.

شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با آفت از طریق سم‌پاشی توسط تیم مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: هجوم ملخ‌های مراکشی در اراضی و مراتع روستای چهارراه بخش پادنای شهرستان سمیرم در حال کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این آفت مهاجم و سریع پرواز بوده و تراکم آن در هر مترمربع ۳۰ عدد حشره است، ملخ مراکشی از دسته آفات پلی‌فاژ و همگانی بوده که باید قبل از رسیدن به مزارع و بروز خسارت به محصولات کشاورزی کنترل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال آفت ملخ‌های مراکشی از سمت اراضی مجاور در شهرستان لردگان چهار محال و بختیاری وارد منطقه اصفهان شده است، افزود: سطح مبارزه با ملخ طی سال گذشته در استان ۱۰ هزار هکتار برآورده شده بود.

وی با اشاره به هجوم ملخ به روستاهای سعادت‌آباد سمیرم، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مبارزه با ملخ در سطح ۱۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، کاشان، شهرضا و اراضی شهر گز انجام و با احتساب منطقه سمیرم پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده سطح مبارزه به دو هزار هکتار افزایش یابد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم از طریق فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی برای تأمین نیازهای مربوط با مبارزه از جمله تأمین آب، سم، دستگاه‌های سم‌پاش به عمل آمده است.

کد خبر 665362

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هجوم ملخ خطر هجوم ملخ اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مدیریت بحران خسارت استان چهارمحال و بختیاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۹۰۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری