Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:41:19 GMT

احتمال ایجاد تغییرات در طرح پزشک خانواده

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۹۳۱۹۰۵

احتمال ایجاد تغییرات در طرح پزشک خانواده

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران هدف از سفر یک روزه خود به این استان را آگاهی از وضعیت بهداشت و درمان استان و بازدید از امکانات این حوزه برشمرد و گفت: در نظر داریم که از ظرفیت‌های دولت و وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین برای رفع مسائل موجود در حوزه سلامت بهره گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه مازندران، از خیرین بزرگ و فعال برخوردار است، افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی در حوزه‌های بهداشت و درمان صورت پذیرفت و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری استمرار یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در هیچ جای جهان دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس هزینه‌های درمان بر آیند و نیاز به مشارکت مردم است و ایرام هم از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از طرح و پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف با مشارکت خیرین محقق می‌شود.

دبیر مجمع خیرین سلامت کشور در ادامه گریزی به طرح پزشک خانواده زد و افزود: کمیسیون بهداشت و درمان، فرهنگستان و افراد خبره جامعه پزشکی، خواستار ایجاد تغییراتی در اجرای این طرح هستند تا نتایج مطلوب تری حاصل گردد.

حسینعلی شهریاری  با اشاره به پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مختلف برای رسیدن به نظری واحد در اجرای طرح پزشک خانواده گفت: هدف ما این است که طرحی مناسب و درخور اجرایی گردد و رضایت مردم را در پی داشته باشد نه اینکه در کوتاه مدت و ظرف یکی دو سال متوقف گردد و اجرای آن هزینه‌ای گزاف بر دوش دولت باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان بیان کرد: در بازدید از چند مرکز بهداشتی و درمانی مازندران، امکانات این مراکز به ویژه در بخش دیالیز را مطلوب دیدم و در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های خیرین، امکانات موجود را ارتقا بخشیم و حتی بخشی از ساختمان‌های استیجاری حوزه بهداشت را با مشارکت خیرین، احداث نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشک خانواده کمیسیون پزشکی کمیسیون بهداشت و درمان درمان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۹۳۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟