Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@00:10:40 GMT

جشنواره گیلاس ۲۵ خرداد ماه در هیر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۹۴۸۷۲۷

جشنواره گیلاس ۲۵ خرداد ماه در هیر برگزار می‌شود

سید داوود سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جشنواره گیلاس در این شهرستان اظهار کرد: این جشنواره با محوریت رویداد ««بین‌ المللی ۲۰۲۳»و معرفی ظرفیت‌های گردشگری هیر روز پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره انجام شده است، است، گفت: با همت فرمانداری و بخشداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر هیر و میراث فرهنگی و دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار هیر بیان کرد: این شهر که به باغ شهر استان معروف است ظرفیت بسیاری بالایی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد که این جشنواره با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی برگزار می‌شود.

سعادت ادامه داد: این جشنواره با حضور گردشگران برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی و برنامه‌های شاد در قالب این جشنواره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی در هیر یکی از اولویت‌های اساسی دستگاه‌های اجرایی است، گفت: تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران در هیر انجام شده است.

کد خبر 5806636

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی مهر میراث فرهنگی شهرداری فرمانداری گیلاس گردشگری جاذبه گردشگری بوشهر سفر استانی خطبه های نماز جمعه تبریز کرمانشاه جاده چالوس سیلاب صنایع دستی بارش باران اردبیل مشهد همدان ایلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۹۴۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیتوته، دور انداختن ساقه های گیلاس ممکن است ایده خوبی نباشد زیرا ساقه های آن درست مانند میوه برای سلامتی شما مفید است!

گیلاس‌های خوش‌رنگ و آبدار، از قرمز روشن تا تیره، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین میوه‌هایی هستند که در سراسر دنیا طرفدار دارند. این میوه‌های کوچک که تعادل بی‌نظیری از شیرینی و ترشی دارند، علاوه بر استفاده در انواع دسر، با دارا بودن انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. اما نکته کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد: دور ریختن ساقه‌های گیلاس اصلا کار درستی نیست! این ساقه‌ها درست مانند خود میوه، منبعی غنی از مواد مغذی بوده و فواید قابل توجهی برای سلامتی همه ما دارند.

فواید سلامتی دم گیلاس

۱. سم زدایی
دم گیلاس یکی از موادی است که به دفع سموم از بدن کمک می کند. بسیاری از شما ممکن است آگاه نباشید که می توانید ساقه های گیلاس را در برنامه سم زدایی قرار دهید و تمام سموم را از بدن خود خارج کنید. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دم گیلاس به خوبی بدن را تمیز می کند.

۲. پیشگیری از سنگ کلیه
همانطور که قبلا ذکر شد، دم گیلاس دارای خاصیت ضد التهابی است که کلیه ها را تصفیه کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین دارای ترکیبات فرار و نمک های پتاسیم خاصی است که باعث می شود کلیه ها سالم تر و بهتر عمل کنند.

۳. برای بیماران نقرس مفید است
دم گیلاس برای درمان نقرس و روماتیسم بسیار مفید است. این بیماری ها مفاصل، رباط ها را ضعیف کرده و باعث درد شدید می شود. خاصیت ضد التهابی همراه با فلاونوئیدها، مفاصل، تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها را تقویت می کند که نقرس و روماتیسم را درمان می کنند.

۴. سطح کلسترول را مدیریت می کند
اگر کلسترول بالایی دارید، دم گیلاس یک راه حل عالی است. نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای دم گیلاس در روز سطح کلسترول را به خوبی کاهش می دهد.

۵. مسکن درد
بیشتر ما وقتی درد شدیدی به ما وارد می کند، مصرف آسپرین را ترجیح می دهیم. اما، به جای استفاده از چنین داروهایی، همیشه می توانید دم گیلاس مصرف کنید، زیرا این کار باعث تسکین درد می شود. ساقه گیلاس همچنین اعصاب را تقویت می کند و اثر آرام بخشی می دهد.

۶. کاهش وزن
آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در دم گیلاس نیز به کاهش وزن کمک می کنند. این نه تنها سموم بلکه چربی را نیز از بدن خارج می کند. حرکات روده را برای کسانی که از یبوست رنج می برند راحت تر می کند.

۷. عفونت مجاری ادراری را درمان می کند
UTI یا عفونت مجاری ادراری این روزها مشکلی بسیار دردناک و شایع است. تکرر ادرار، درد هنگام ادرار و خونریزی در موارد شدید از علائم شایع این عفونت است. با این حال، خواص ضد عفونی کننده موجود در دم گیلاس عفونت را درمان کرده و آن را آرام می کند.

نحوه مصرف دم گیلاس
دفعه بعد ، بعد از مصرف گیلاس، ساقه های آن را دور نریزید. آنها را در آفتاب خشک کنید و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می توانید از آن پودر درست کنید یا آن را همانطور که هست نگهداری کنید. یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق چایخوری پودر ساقه گیلاس یا چند ساقه گیلاس به آن اضافه کنید. یک پیمانه دارچین اضافه کنید و ۵-۶ دقیقه بجوشانید. صاف کنید و وقتی داغ است مصرف کنید. چای ساقه گیلاس طعم و بوی میوه ای دارد. این چای فواید فوق العاده و طعم خوبی دارد.

کد خبر 849763 برچسب‌ها سلامت خبر مهم

دیگر خبرها

  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • جشنواره فرهنگی گل بابونه در شهر پول برگزار می شود
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد