Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@00:10:39 GMT

تقوا، مکر و حیله دشمن را بی اثر می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۹۹۶۶۲۰

تقوا، مکر و حیله دشمن را بی اثر می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاحسین عینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر نوسود در سخنانی اظهار داشت: رعایت تقوا و پرهیزکاری یکی از اساس و اصل کارهای خیر و همه نیکی هاست.
 
امام جمعه شهر نوسود گفت: تقوا باعث تقّرب به خداوند و سبب نزول خیر و برکات از آسمان و زمین می شود و در این باره خداوند متعال در قرآن می فرماید: «ولَو انَّ اهلَ القُرَی آمَنُوا وَ اتَّقَوا لَفَتَحنَا عَلَیهِم بَرَکات مِنَ السَّمَاءِ وَالارضِ» و بازهم تقوا سبب نزول رزق و روزی و برکات الهی می باشد هرکس تقوا را پیشه کند راه نجات برای او فراهم می شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این عالم اهل سنت تأکید کرد: بهترین درجات تقوا پرهیز از شرک و کفر، اجتناب از معصیت، دوری از غفلت و سستی است.
 
ماموستا عینی بیان داشت: کسی که تقوا داشته باشد دشمن نمی تواند علیه او مکر و حیله کند، از نظر قرآن کریم رعایت تقوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این رو در امور زندگی به آن سفارش شده است.
 
امام جمعه شهر نوسود گفت اضافه کرد: از جمله تقوا در معاملات و معاشرت با مردم، تقوا در غذا خوردن، تقوا در پیروی از پیامبر گرامی اسلام و...
 
وی پایان سخنان خود به مقوله بیسوادی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: آغاز وحی الهی بخاطر علم و دانش بود و آیه نخست سوره علق نخستین فریادی است که مقام و منزلت علم و قلم را بالا می‌برد  و ارزش دانش را بیان می کند و علیه بیسوادی اعلام جنگ می کند و این اولین خشت بنای ساختمان وجود هر انسان بزرگی را می گذارد که باید بخواند و یاد بگیرد و تعلیم را ببیند بنابراین هدف از بعثت انبیاء الهی علم و یادگیری بود و امتیاز انسان بر فرشتگان بخاطر علم و دانش است.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۹۹۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به سخن شهید مرتضی مطهری مبنی بر اینکه شهدا شمع تاریخ‌اند، می‌سوزند تا راه را نشان دهند، اشاره کرد و گفت: برترین راه در عالم، راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند.
آیت الله میرباقری تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه، چهار مسیر حمله شیطان به انسان است

وی گفت: انبیای الهی، امانت الهی را در زمین به‌جامی‌گذارند و این امانت به اهلش می‌رسد که اهل بندگی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • امروز برائت از کفار، همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است