Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عباسی فرماندار مهاباد در بازدید از روستا‌های بخش خلیفان رفع نیازمندی‌های مردم در این مناطق را در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، عمرانی و آموزشی دانسته و تاکید کرد: رفع نیاز‌های اولیه مناطق محروم در اولویت دستور کاری دولت سیزدهم قرار دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین مشکلات اهالی این روستا‌ها آب آشامیدنی، راه روستایی و مدارس بود که امسال اعتبارات ویژه‌ای برای آب، مدرسه سازی و راه روستایی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی ادامه داد: در بخش آب آشامیدنی روستایی عملیات بهسازی چشمه برای روستای کولی سر میرگان مصوب گردد همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری برای روستا‌های سیاهقول علیا و سفلی تصویب و آب و فاضلاب شهرستان باید عملیات حفر چاه، احداث منبع و تامین آب آشامیدنی را در اختیار روستاییان قرار بدهد.

وی همچنین افزود: نزدیک به ۳ هکتار زمین از منابع ملی برای تفکیک و قطعه بندی و الحاق به روستا حاجی مامیان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال انجام می‌باشد.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: امسال از مرداد ماه سامانه ثبت نام کود برای کشاورزان فعال و کشاورزان می‌توانند کود مورد نیاز باغی و زراعی خود را در سامانه ثبت نمایند.

در ادامه مسیر روستای مقرر گردید مسیر دسترسی به روستای کولی سر میرگان توسط راهداری شهرستان تسطیح و شن ریزی گردد، همچنین راه روستایی روستای سیاهقول علیا در مرحله پیمان سپاری برای آسفالت امسال پیش بینی شده است.

در ادامه این بازدید فرماندار مهاباد در دیدار جداگانه‌ای با حضور در منزل شهید والامقام قادر عزیزی که در سال ۶۴ به فیض شهادت نائل آمده است با خانواده این شهید معظم دیدار و دلجویی کردند.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد به همراه محمد امین صبوری بخشدار بخش خلیفان و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان از روستا‌های کولی سر میرگان، حاجی مامیان، سیاهقول سفلی و علیا از توابع دهستان منگور شرقی بخش خلیفان شهرستان بازدید بعمل آوردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش خلیفان مهاباد مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۰۱۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: طرح جهاد آبرسانی ذیل طرح ملی دنبال می‌شود که فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به ۶۷ روستا و فاز دوم در ۱۳۱ روستا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی شهید سلیمانی شهرستان شازند، اظهار داشت: بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی استان مرکزی مربوط به حوزه آبرسانی است و در سطح کشور بزرگ‌ترین پروژه عمرانی طرح جهاد آبرسانی است، در استان حدود سه یا چهار طرح آبرسانی مهم وجود دارد که طرح جهاد آبرسانی ذیل طرح ملی دنبال می‌شود، که فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به 67 روستا و فاز دوم در 131 روستا است که فاز نخست از پیشرفت بیش از 80 درصد برخوردار است که بخش قابل توجهی در شهرستان شازند است و فاز دوم با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده است.

وی افزود: طرح جهاد آبرسانی از خط کوچری ساوه با مدیریت آب منطقه‌ای ای استان در حال اجراست که یکی از طرح‌های پر هزینه و مهمی به شمار می‌رود و طرح دیگر انتقال آب به شهرستان تفرش است که اکنون به صورت آزمایشی از آن بهره‌برداری می‌شود، اما به طور رسمی با حضور مسئولان کشور بهره‌برداری خواهد شد. بودجه‌ای که صرف این پروژه‌ها شده است حداقل با بودجه عمرانی 10 سال استان برابری دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در سنوات گذشته عمدتاً سالی 500 میلیارد تومان برای پروژه‌ها صرف می‌شد، اما امروز تنها سه هزار میلیارد تومان برای بازچرخانی پساب در شهرستان شازند، 130 میلیارد تومان برای طرح شهید سلیمانی، حداقل 2 هزار میلیارد تومان برای پروژه آب ساوه و حداقل 600 میلیارد تومان در این دولت برای پروژه آب تفرش اختصاص پیدا کرده است که نشان دهنده اهتمام و توجه دولت برای تأمین مهم‌ترین رفاهیات مردم و آب شرب و سالم است.

مخلص‌الائمه با تأکید بر رعایت بهینه آب توسط مردم استان و کشور بیان کرد: هماهنگی و‌ همکاری با نمایندگان استان امری ضروری است و این همکاری به موفقیت نمایندگان و مدیران کمک خواهد کرد. هر موفقیت و عدم موفقیتی در سبد دولت قرار می‌گیرد. بنابراین برای پیشرفت کشور نیاز به همدلی و هماهنگی در تمام سطوح نیاز است. 

حشمت‌الله عباسی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم به موضوع منابع  آب پایدار و شرب بهداشتی و همچنین جهاد آبرسانی به روستاها اهمیت ویژه‌ای قائل شده است، گفت : این طرح شامل ساخت تصفیه خانه آب با ظرفیت 120 لیتر بر ثانیه، احداث دو باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت دو هزار متر مکعب، اجرای 37 و نیم کیلومتر خط انتقال آب است.

وی افزود‌: در این طرح همچنین احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 35 لیتر ثانیه، احداث یک باب سوله، احداث پست برق 160 کیلو ولت آمپر با صرف هزینه‌ای بالغ بر هزار و 300 میلیارد ریال انجام گرفته است. در راستای اجرای خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، و همچنین واگذاری پساب به صنایع نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه انجام می‌شود. 

به گزارش تسنیم، آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی شامل آبرسانی به دو شهر شازند و آستانه و 10 روستا با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد ریال و کلنگ‌زنی نصب انشعاب فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه با حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار مرکزی و نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند