Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:30:48 GMT

کمبود آب شهر گرمدره برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۸۱۱۴۳۹۸

کمبود آب شهر گرمدره برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای البرز گفت: با افزایش جمعیت در این شهر وکاهش آبدهی منابع تامین آب منطقه‌ گرمدره میزان تولید آب به حدود ۱۰۵ لیتر درثانیه رسیده درحالیکه نیاز آبی این شهر حدود ۱۳۵ لیتر است.
وی افزود: کاهش تولید منابع آب شرب از یکسو واضافه شده جمعیتی در خور توجه از سوی دیگر، همزمان با گرما و پیک مصرف منجر به افت فشار یا قطع آب دربرخی مناطق بخصوص درگرمدره شمالی مابین جاده مخصوص وبزرگراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل آبفای البرز بیان داشت: از چند ماه قبل بدنبال اخذ مجوز حفاری چاه عمیق بودیم وهم اکنون این چاه درحال حفر است و در  ۱۰ روز آینده این چاه به مدار بهره برداری وارد خواهد شد.
 نامداری ادامه داد:  با اجرای بیش از ۵۰۰۰ متر لوله گذاری ۳۱۵ میلی متر، حدود ۵۰ لیتر برثانیه آب به گرمدره منتقل می شود و هم اکنون پیگیری اخذ مجوز‌های لازم حفاری توسط شهرداری درحال انجام است که بلافاصله با اخذ مجوز، عملیات اجرایی آغاز و در کمترین زمان ممکن انتقال آب صورت می‌گیرد.
وی وارد مدار شدن یک حلقه چاه کمکی از شهرداری با حدود ۱۲ لیتر برثانیه واعزام تانکر‌های آبرسانی به منطقه برای استفاده مردم ونیز تغذیه مخزن ذخیره شهر رانیز از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع کم آبی گرمدره برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود آب بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۱۱۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست

منصور فلاحتی مدیر امور آبفای مروست گفت: با توجه به کاهش آبدهی چاه‌های کرخنگان مروست و به منظور تامین آب پایدار برای گذر از فصل تابستان، حفر گالری و کف شکنی چاه‌های آب روستایی این شهرستان در برنامه این اداره قرار گرفت.

او به آغاز حفر گالری و کف شکنی چاه شماره ۲ روستای کرخنگان اشاره کرد و افزود: با بهسازی این چاه جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از روستا‌های کرخنگان و برزگر از توابع بخش ایثار این شهرستان از آب شرب بهداشتی و پایدار و بهبود فشار آب بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آبفای مروست عمق این چاه را ۷۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر دبی این چاه سه لیتر بر ثانیه است و پیش بینی می‌شود بعد از عملیات بهسازی دبی آن به هفت لیتر بر ثانیه برسد.

فلاحتی با بیان اینکه این روستا دارای دو حلقه چاه فعال بوده که آب شرب و بهداشتی آن را تامین می‌کند، اظهار داشت: این پروژه با اعتبار حدود شش میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی شروع و در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است