Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمزه فضلی رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت:  این میزان اعتبار از محل منابع استانی به این حوزه‌ها تخصیص یافته و برای تکمیل طرح‌هایی همچون توسعه کتابخانه مامونیه، ایجاد باند دوم جاده مامونیه به اتوبان، تعریض جاده خشکرود و بازنگری طرح‌های جامع شهری هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای توسعه کتابخانه مامونیه ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که با توجه به عدم انتخاب پیمانکار به دلیل انجام نشدن کمیسیون ماده ۲۳ از سوی اداره کل کتابخانه‌ها تاکنون جذب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضلی گفت: در سال جاری نیز ۲۰ میلیارد ریال به آن تخصیص داده شد که هم‌اکنون اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اتمام روند کمسیون ماده ۲۳ (اخذ سند مالکیت) پیمانکار آن را انتخاب تا اعتبارات سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت سرجمع جذب و در ادامه طرح هزینه شود.

وی یادآور شد: ایجاد باند دوم مسیر دسترسی باند دوم مامونیه به آزادراه ساوه - تهران که هم اکنون از ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، از جمله مهمترین مطالبه‌های مردمی این شهرستان است که امسال برای ادامه عملیات آن از محل اعتبارات استانی، ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که با تامین یک‌هزار تن قیر رایگان از سوی این وزارت در ماه جاری عملیات اجرایی آن مجدد شروع می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: بهسازی جاده قدیم ساوه - تهران از دیگر طرح‌های اولویت‌دار زرندیه است که سال گذشته ۱۷۵ میلیارد ریال برای این مسیر هزینه شد و امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال برای آن در کمیته برنامه‌ریزی تخصیص داده شد.

وی، پیگیری جذب اعتبارات ملی برای طرح هایی همچون باند دوم دسترسی به آزاد راه و جاده قدیم ساوه - تهران را از برنامه‌های مسئولان استان و شهرستان اعلام کرد و افزود: انتظار است با تحقق این پیگیری‌ها، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال از صورت وضعیت‌های این طرح‌ها به پیمانکار پرداخت شود.

فضلی افزود: اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده خشکرود که سال گذشته سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار داشت، امسال نیز هشت میلیارد ریال برای آن تخصیص یافته است.

وی، تخصیص اعتبار ۲ میلیارد ریالی برای بازنگری طرح جامع شهر رازقان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازنگری طرح جامع شهر خشکرود، ۲ میلیارد ریال برای تهیه طرح جامع شهر پرندک و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تهیه طرح جامع شهر زاویه را از دیگر اعتبارات تخصیصی عنوان کرد.

زرندیه به عنوان یکی از قطب‌های صنعت و کشاورزی استان مرکزی دارای بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت و دارای چهار شهر مامونیه، زاویه، خشکرود و پرندک، دهستان‌های حکیم آباد، رودشور و خشکرود است.

راه و شهرسازی ساوه امورات شهرستان‌های ساوه و زرندییه را در حوزه ماموریتی خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی تسهیلات میلیارد ریال راه و شهرسازی طرح جامع شهر ۲ میلیارد باند دوم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۳۵۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از اجرای پروژه با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی در مجتمع شهدای هزار جریب شهرستان گلوگاه، گفت: با اتمام این طرح، دو هزار و ۵۰۰ نفر از روستاییان از نعمت آب شرب کافی و پایدار بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: اجرای ۸۶۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری، احداث سه باب مخزن ذخیره در مجموع به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و تجهیز و راه اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و افزود: تا کنون یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، پنج هزار متر لوله گذاری خط انتقال وهزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شد.

مدیرعامل آبفا مازندران مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح را ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون را ۱۵۲ میلیارد ریال دانست و گفت: درمجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی می‌شود.

برارزاده جمعیت برخوردار این طرح را ۲۵۰۰ نفر دانست و خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

کد خبر 6098059

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴.۳ میلیارد ریال تسهیلات به مردم تنگستان
  • آغاز اجرای طرح زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی خوزستان
  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت