Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:10:40 GMT

خسارت زلزله اوز به ۳۰۷ خانه

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۸۵۷۰۴۹۶

خسارت زلزله اوز به ۳۰۷ خانه

سید علیرضا حمیدی در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده از زلزله شهرستان اِوَز، گفت: بعد از وقوع زمین لرزه، تا پاسی از بامداد ۲۸مرداد ارزیابی‌ها در مناطق آسیب دیده ادامه داشت و تا ۴۸ ساعت همه واحد‌های مسکونی آسیب دیده بازدید و خسارت‌ها ارزیابی شد.

او با اشاره به اینکه خسارت‌ها به ستاد بحران شهرستان اِوَز اعلام شده است، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن ۵۰۹ واحد مسکونی و تجاری را مورد بازدید قرار دادند که به علت شدت خسارت‌ها ۳۰۷ واحد نیاز به احداث مجدد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی گفت: بنیاد مسکن با تخریب و آوار برداری این واحد‌های خسارت دیده با مشارکت ساکنان و شهروندان نسبت به اعطای تسهیلات اقدام خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: ۱۶۲واحد مسکونی نیز در این زلزله خسارت‌های ترمیمی دیده است که این واحد‌های مسکونی نیز در فهرست ترمیم و تعمیرات قرار دارد و با تصویب منابع مالی نسبت به بازسازی آن اقدام خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه ۱۷ مورد واحد مسکونی بدون آسیب و ۲۳ مورد تجاری در ارزیابی‌ها بررسی شد، گفت: در مجموع ۵۰۹ واحد مسکونی مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گرفته است؛ بعد از ارسال این آمار‌ها به ستاد بحران همچنان افرادی به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند تا واحد‌ها مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد؛ ما این آمادگی را داریم تا ارزیابی را در بخش‌هایی از شهرستان که خسارت دیده‌اند ادامه دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در مورد اعطاء مصالح ساختمان و مشاوره در ساخت واحدها، یادآور شد: با تأمین مصالح بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود سیمان رایگان و مصالح مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، هم چنین بنیاد مسکن نسبت به صدور مجوز‌های ساخت برای واحد‌های خسارت دیده اقدام کرده است.

فرج‌الله نصیری، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدید‌ها با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله شهرستان اوز اندیشیده شده، گفت: با پایان یافتن کار ارزیابی‌ها بنیاد مسکن در یک اقدام جهادی و بدون وقفه پیگیر مسایل اعطای تسهیلات و گره‌گشایی در کار زلزله‌زدگان خواهد بود و تلاش می‌شود تا در کوتاهترین زمان ممکن واحد‌های آسیب دیده برای سکونت آماده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن فارس زلزله اوز فارس واحد مسکونی بنیاد مسکن آسیب دیده خسارت ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۵۷۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی نژاد فرماندار خوی در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از ۱ هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود 
وی افزود: کار‌های زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است 
فرماندار خوی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد

دیگر خبرها

  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد