Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@23:11:39 GMT

علت آلودگی نفتی بندر گناوه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۸۵۷۰۶۱۱

علت آلودگی نفتی بندر گناوه اعلام شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مجتبی ذوالجودی سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها درباره آلودگی در بندر گناوه اظهار داشت: خط انتقال نفت از گناوه به خارک به دلیل فرسودگی که داشته و ما هم از قبل آن را پیش بینی می‌کردیم و به مراجع مربوطه اعلام کرده بودیم دچار نشت شده و لکه بزرگی هم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت نفت و سازمان دریانوردی وارد عمل شده چون آنها تجهیزات و امکانات لازم را دارند و عملیات مهار آغاز و این لکه محصور شده که توسعه نیابد و با مکش تجهیزات آلودگی را به حداقل می‌رسانند.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها با بیان اینکه اکنون این لکه محصور شده و بیش از ۷ تا ۸ روز زمان نمی‌برد تا آلودگی به حداقل ممکن برسد، گفت: سیستم انتقال نفتی در کشور فرسودگی زیاد دارد و دولت با امکانات داخل اقداماتی کرده و قرارگاه خاتم الانبیا هم وارد عمل شده شده است.

ذوالجودی بیان داشت: در خواست کرده ایم که از امکانات مراکز منطقه‌ای و کمک‌های بین المللی استفاده شود. خطوط انتقال نفت لازم است به ویژه در برخی مناطق نوسازی شود این وضعیت به ویژه در خط انتقال نفتی ابوذر به خارک بدتر بود و از طریق توان ملی اکنون مشکل رفع و در حال زدن خط جدیدی در این مسیر هستند؛ البته برای همه تأسیسات نیاز داریم این اتفاق بیافتد.

امیدواریم با رایزنی اقدامات با سرعت جهت رفع این فرسودگی خطوط انتقال نفت صورت گیرد البته آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست با وزیر نفت در این موارد صحبت کردند و خودم هم که مدتی پیش برای برنامه‌ها به کویت سفر کرده بودم این موضوعات را مطرح کردیم تا از ظرفیت‌های علمی و همکاری‌های بین المللی بهره مند شویم و با ظرفیت منطقه‌ای سرعت کارها را بالا ببریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سامانه سماح پیاده روی اربعین اربعین یوگنی پریگوژین گروه بریکس گناوه سواحل آلودگی نفتی محیط زیست سامانه سماح پیاده روی اربعین اربعین یوگنی پریگوژین گروه بریکس انتقال نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۵۷۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص و هزینه ۵.۵ میلیارد یورو برای بهبود وضع هوا و کاهش گازهای مشعل در کشور خبر داد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط‌ زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

دیگر خبرها

  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند