Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه گسل پیش ژرفای زاگرس مسبب زلزله با بزرگی ۴.۶ در بندر چارک هرمزگان بوده و ۳ پس لرزه بعد از وقوع زلزله به ثبت رسیده بر مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم در برابر زلزله تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی در خصوص زلزله امروز ۱۱ شهریور که ۵ و ۲۵ دقیقه صبح با بزرگی ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ در جنوب ایران رخ داد، توضیح داد: بر اساس نقشه های تهیه شده این زلزله در جنوب خط ساحلی بندر چارک از شهرستان بندرلنگه قرار دارد که درست مرز خلیج فارس و قسمت زمینی بندر هرمزگان در بخش چارک است و فاصله رومرکز این زلزله از جزیره کیش حدو ۳۸ کیلومتر و از بندر چارک و جناح حدود ۳۶ کیلومتر فاصله دارد.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وقوع ۳ پس لرزه بعد از وقوع زلزله تا این لحظه خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی تاکنون گزارشی از خسارت و خرابی دریافت نشده است.

بیت اللهی گفت: بر اساس نقشه توزیع گسل های ایران، فعالیت قطعاتی از گسل پیش ژرفای زاگرس که دقیقا با رومرکز زلزله مجاورت دارد مسبب رخداد زلزله است.

وی در خصوص کیفیت ساخت و ساز در منطقه زلزله زده اعلام کرد: ارزیابی های نشان از وضعیت نامناسب واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده دارد. برآوردها حاکی است که در مناطق روستایی بیش از ۵۰  درصد ساختمان ها و در برخی آبادی ها بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکونی و در مناطق شهری به غیر از جزیره کیش حدود ۴۰  درصد ساختمان ها بدون اسکلت است. بنابراین کیفیت ساخت و ساز به ویژه در مناطق روستایی مقاوم در برابر زلزله نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مناطق زلزله زده مناطق زلزله زده پس لرزه زمین لرزه بندرعباس زلزله بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۶۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟