Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد وحیدی وزیر کشور امروز پنج شنبه در سفر به اوز در نشست ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و فصل پاییز که تغییر‌های اقلیمی را به دنبال خواهد داشت، روند بازسازی مناطق زلزله زده اوز در استان فارس شتاب بیشتری خواهد گرفت.

او ادامه داد: برای آن دسته از افرادی که خانه‌های آنان در زلزله اخیر دچار آسیب شده و اینک مکانی برای سکونت ندارند تسهیلات ودیعه مسکن پیش بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور ضمن قدردانی از اقدام‌های انجام شده برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان زلزله اخیر در شهرستان اوز افزود: در بحث اسکان اضطراری مردم در نخستین گام پس از وقوع زلزله، اقدامات خوبی انجام شده است.

وحیدی تصریح کرد: مراحل بعد نیز شامل ارزیابی خسارت، جبران خسارت‌ها و حمایت از مردم و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده است که با تدابیر صورت گرفته و برنامه ریزی به سرعت انجام می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: به طور قطع با همدلی و اتحادی که میان مردم و دولتمردان وجود دارد به سرعت می‌توان در مسیر این چنین حل مشکلاتی گام برداشت.

وحیدی، پاسخگویی نسبت به تخریب منازل مسکونی جدیدالاحداث را متوجه ناظران، شهرداری و سایر افراد دخیل در این زمینه برشمرد و گفت: به طور قطع با افرادی که این ساختمان‌ها را تایید کردند، اما ساختمان‌ها براساس آیین نامه‌های اصولی و احداث بنا‌های ساختمانی احداث نشده اند، برخورد شود.

وحیدی گفت: قوانین نظام مهندسی ساختمان در بازسازی و ساخت تک تک واحد‌های مسکونی باید رعایت شود.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر، ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه و ۳ ثانیه بعد از ظهر ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ اوز را لرزاند و به بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه وزیر کشور احمد وحیدی مناطق زلزله زده تخریب منازل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۶۳۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال وقوع گردباد شدید در حومه شهر «اوماها» در ایالت نبراسکای آمریکا، صدها ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خسارت دیدند.

نبراسکا و آیوا دیروز چندین گردباد را تجربه کردند اما مخرب‌ترین طوفان در شهر ۴۸۵ هزار نفری اوماها در شمال غرب نبراسکا رخ داد. هنوز گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که شهر میندِن در ایالت آیوا که در نزدیکی اوماها واقع شده نیز متحمل خسارت سنگینی شده است.

در نبراسکا فروریختن یک ساختمان صنعتی به مصدوم شدن شماری منجر شد. در زمان حادثه ۷۰ نفر در ساختمان بودند.

همچنین صدها خانه در اوماها خسارت دیده است و تیم‌ها آتش‌نشانی خانه به خانه در جستجوی افراد آسیب‌دیده یا قربانیان احتمالی هستند.

کد خبر 6089728

دیگر خبرها

  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد