Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح یکشنبه در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح توسعه بندر گناوه، هر ۲ هفته یک بار روند پیشرفت این پروژه با حضور همه عوامل اصلی مورد نظارت و کارشناسی قرار می‌گیرد و در همین راستا بتازگی نیز شمار کامیون‌های حمل مصالح سنگی این پروژه افزایش داده شده تا به روند پیشرفت اجرایی پروژه کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طرح توسعه بندر گناوه با هزار و ششصد میلیارد تومان اعتبار، سال گذشته عملیاتی شده که در این طرح ۲ موج شکن به طول ۲ هزار و ۳۸۴ متر احداث و لایروبی به میزان یک میلیون مترمکعب انجام می‌شود.

شکیبی نسب ادامه داد: در این طرح اکنون پیشرفت احداث موج شکن به طول ۶۰۰ متر محقق شده و ۲۰۰ متر دایک سنگی برای ایجاد اسکله و پس کرانه اجرا شده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های مضاعف صورت گرفته اکنون هیچ مانعی برای توسعه زیرساخت‌های بندری استان بوشهر وجود ندارد که این مهم در سایه توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر استان بوشهر حاصل شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: متناسب با نیاز مناطق و ساحل نشینان هم استانی، پروژه‌های مختلفی برای سایر بنادر استان از جمله بنادر شمالی در حال اجرا می‌باشد که از جمله آنها می‌توان به پروژه افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در مرکز استان نیز پروژه جاده دسترسی مجتمع بندری نگین که تا ابتدای سال گذشته ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، اکنون پیشرفت آن به ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از ۹.۲ کیلومتر طول جاده دسترسی مجتمع بندری نگین ۴.۲ کیلومتر آن، سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر نیز با روند بسیار خوبی که دارد، پیش بینی شده تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: سالن این پروژه تا پایان مهرماه سقف کاذب آن اجرا می‌شود و بلافاصله عملیات سرامیک کف سالن آغاز و همچنین تجهیزات مورد نیاز جهت پارتیشن بندی سالن پایانه نیز به صورت کامل تأمین و در بندر مستقر شده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: با توجه به محدودیت فضا برای توسعه بندر بوشهر، توسعه آن در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که با این وجود تاکنون مجوز محیط زیست برای ۲۳۶ هکتار این مجتمع صادر شده است.

وی افزود: در این مجتمع بندری در بخش احداث انبار و مخازن نفتی ۱۵ سرمایه گذار داوطلب سرمایه گذاری هستند که با توجه به این استقبال بسیار خوب، انتظار است با همت و تلاش نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم، مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین برای مابقی اراضی آن مجتمع به مساحت ۲۷۴ هکتار نیز صادر شود.

شکیبی نسب تاکید کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دستگاه‌های پیشتاز در حفظ محیط زیست و بویژه محیط زیست دریایی است که مشارکت ۲۶ روزه و فعال در عملیات پاک سازی آب‌های گناوه از آلودگی نفتی خود گواهی بر این ادعا است.

وی افزود: در ارتباط با سایر بنادر استان بوشهر و توجه خاص به توسعه دریا محور، از شمال تا جنوب به فراخور نیازهای مردم منطقه، پروژه‌های ارزشمندی عملیاتی شده و یا در دست پیگیری قرار دارد که اتمام آنها نویدبخش توسعه تجارت دریایی و افزایش فرصت‌های شغلی در بنادر استان است.

کد خبر 5892976

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان بنادر و دریانوردی بنادر و دریانوردی بوشهر عبدالکریم جمیری هفته دفاع مقدس بوشهر دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح خطبه های نماز جمعه تبریز اردبیل کرمانشاه بازگشایی مدارس ایلام آغاز سال تحصیلی جشن شکوفه ها دانش آموزان اصفهان مجتمع بندری نگین بنادر استان استان بوشهر توسعه بندر شکیبی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۷۴۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پور کبگانی ظهر سه شنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی جامعه دارند، گفت: حمایت معنوی و مادی از کتابخانه‌ها می‌تواند موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.

نماینده منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت از کتابخانه های عمومی، افزود: ما حتماً در اداره کردن کتابخانه های عمومی به شما کمک خواهیم کرد و در راستای کمک به این نهاد فرهنگی کارآمد، رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به بودجه فرهنگی صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر، تأکید کرد: با پیگیری‌های لازم، مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و گاز را به حوزه فرهنگ تزریق خواهیم کرد و آنها را پای کار فرهنگ به ویژه کتابخانه های عمومی می‌آوریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این دیدار ضمن ارائه توضییحات و تشریح آخرین وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم و بیان نیازها و کمبودهای کتابخانه ای و تجهیزاتی در این سه حوزه، اظهار کرد: رویکرد جدید کتابخانه های عمومی تبدیل شدن به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

حید راهب ادامه داد: در رویکرد نوین به کتابخانه ها، از نگاه سنتی فاصله گرفته شده و طی آن توجه ویژه ای به بخش‌های کودک و نوجوان، زیبا سازی و بازطراحی کتابخانه ها، افزایش عضویت و امانت، انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی و خدمات متنوع کتابخانه ای می‌شود.

در پایان این دیدار لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسط حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به جعفر پور کبگانی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

کد خبر 6099492

دیگر خبرها

  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت را به حوزه فرهنگ بوشهر تزریق می‌کنیم
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان