Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@10:22:34 GMT

مازندران رتبه نخست سرمایه‎‌گذاری در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۰۰۴۷۹۵

مازندران رتبه نخست سرمایه‎‌گذاری در کشور را دارد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته با برگزاری هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران، این استان رتبه نخست سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرد، گفت: اقدامات تسهیلی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در مازندران در حال انجام است.

سیدمحمود حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به سفرهای شهرستانی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: در ۱۶ سفر شهرستانی در مازندران، ۱۱۴۰ روستا طی دو سال مورد بازدید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفرها با ۹۲۸ مصوبه حاصل از سفرها از جمله ۱۳۹ مصوبه اجرایی و ۵۶۶ مصوبه با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با برگزاری هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران این استان رتبه نخست سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرد، افزود: اقدامات تسهیلی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در مازندران در حال انجام است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تحول دستگاه‌های شهرستان برای حمایت از سرمایه‌گذاران ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید بتوانند در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران تغییر مسیر دهند و این مهم را برای توسعه مناطق به کار گیرند.

حسینی‌پور با اشاره به آخرین سفر شهرستانی خود به کلاردشت در غرب مازندران اضافه کرد: کلاردشت بیش از هر منطقه‌ای در مازندران مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

وی با بیان اینکه کلاردشت باید به هاب گردشگری مازندران تبدیل شود، تاکید کرد: ۲۱ روستای کلاردشت باید تبدیل به ۲۱ مقصد گردشگری کشاورزی و دامپروری شود و ضرورت ایجاد هتل‌های مدرن در کلاردشت در راستای توسعه صنعت گردشگری منطقه ضروری است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه آرامش و همدلی میان گروه‌های مختلف موجب توسعه کلاردشت می‌شود، گفت: موانع توسعه کلاردشت باید رفع شود، این شهر نیازمند مجتمع اداری است و تمام امکانات برای استقرار ادارات در کلاردشت به کار گرفته می‌شود.

کد خبر 700465

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران استانداری مازندران سفر استانی مصوبات سفر استانی سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاری خارجی پروژه های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری ظرفیت سرمایه گذاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمایت از سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۰۰۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه معادن افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت افغانستان در پکن در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن این کشور در مورد مسائل مختلف به‌ویژه قراردادهای معادن گفتگو کرد.

دلاور با اشاره به قراردادهای مس عینک، حوزه نفتی آمو، «طلا سمتی» در تخار و مس عینک دوم گفت: شرایط سرمایه‌گذاری در بخش صنایع استخراجی افغانستان واضح است، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مساعد کرده‌ایم که یکی از شرایط مهم آن فرآوری صد درصد  در داخل این کشور است.

وی افزود: تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی می‌توانند در عرصه منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذارای کنند.

در این دیدار کریمی نیز با اشاره به دیدارهایش با سران شرکت‌های قراردادی حوزه نفتی آمو و مس عینک در چین گفت سرمایه‌گذاران چینی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معادن افغانستان هستند.

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستانیادداشت| جایگاه معادن افغانستان در منظومۀ تجارت خارجی چیننقش چین در رونق پالایشگاه‌های خصوصی نفت در شمال افغانستان

پیش از این وزارت معادن افغانستان از آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در معادن «لیتیوم» افغانستان خبر داده بود.

چین یکی از کشورهایی است که برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان به صورت عملی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی