Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:47:49 GMT

فرودگاه‌های جاجرم و شهرآباد باید تقویت شوند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۱۸۴۵۹۶

فرودگاه‌های جاجرم و شهرآباد باید تقویت شوند

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: به‌جز فرودگاه بجنورد باید فرودگاه دیگری در استان داشته باشیم. فرودگاه‌های شهرآباد و جاجرم نیز باید تقویت شوند.  

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (هفتم آذر ماه‌) در جمع فعالان سیاسی با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در این استان، اظهار کرد: در بدو ورود به استان متوجه مشکل اصلی، یعنی آب شدم؛ کمبود آب، وضعیت دشت‌ها و آبخوان‌ها و ممنوعیت برداشت در دو مقوله انتقال آب از دریای عمان و موضوع بعد استفاده از آب‌های کارستی در محدوده سرانی پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در سفر رئیس جمهوری، بیشترین تمرکز بر تکمیل پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد بود؛ اما وزیر نیرو توجیه شد که شخصا از پروژه دیدن کند و آب سرانی، بیمارستان راز و راه شیرین دره را جزو مصوبات سفر گنجاندیم.  

حسین‌نژاد ادامه داد: آب سرانی نیازمند مجوز ماده ۲۳ بود که روندی طولانی داشت و هر بار با دلیلی مصوب نمی‌شد تا اینکه دلیل لازم و توضیح‌های قانع‌کننده ارائه شد. در ماه‌های اخیر، مجوز ماده ۲۳ گرفته شد و با این آب، مشکل چهار شهرستان رفع می‌شود. 

وی ادامه داد: سدهای استان رسوب گرفته‌اند و در سیلاب‌ها، آب شرب بجنورد دچار مشکل می‌شود، با آب سرانی این مشکل رفع خواهد شد و تحولی در اقتصاد کشاورزی استان رخ خواهد داد و درآمد سرانه مردم استان که بیشتر آنها کشاورزند ارتقا خواهد یافت.  

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به یکی دیگر از دستاوردها اشاره کرد و توضیح داد: بیش از ۱۱۱ کیلومتر جاده و ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است. پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان در ابتدای دولت ۲۵۵ میلیارد تومان بدهی داشت و بیش از ۵۰ کیلومتر آن باقی مانده بود، با ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهوری برای این محور،  ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده آن تا شهریور ماه آینده کامل می‌شود.  

وی به ساخت سد گلمندر و رساندن آن به مرحله آبگیری نیز اشاره کرد و افزود: در سیلاب اخیر حوزه آبریز سد گلمندره، این سد ۲۵۰ مترمکعب آب را مهار کرد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود.

استاندار خراسان شمالی پیشرفت پروژه علاج‌بخشی سد بیدواز را در ابتدای دولت فقط ۱۰ درصد دانست و گفت: این سد اکنون آماده آبگیری است. 

وی ادامه داد: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی به دستور رئیس جمهوری مصوب شد. همچنین اگر در شیروان چاه‌های آهکی حفر و تجهیز نمی‌شد، آب این شهر در تابستان تامین نمی‌شد.  

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون به ۳۸ کشور صادرات داریم و تراز تجاری بیش از ۳۰ میلیون دلار است.

حسین‌نژاد همچنین گفت: راه‌آهن اسفراین که کامل شود، این شهر به بجنورد وصل خواهد شد.  

او درباره صنایع راکد نیز بیان کرد: بیش از ۵۶ درصد صنایع راکد احیا شده و ۹۰۰ نفر به کار برگشته‌اند.  

وی همچنین معتقد است: استقلال دو شهرستان در این دولت، قدم نخست رشد و توسعه آنهاست. 

وی با اشاره به اینکه سیل‌بردگی مسیر جاده بجنورد - جنگل  گلستان از امروز بازگشایی شد، اضافه کرد: سیلاب‌های استان در سال گذشته کم سابقه بوده و گاه در ۷۰ سال گذشته نظیر نداشته است؛ امیدواریم در زمان خودش خسارت‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالی فرودگاه سد گلمندره استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی شهرستانها استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۱۸۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد