Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@16:16:41 GMT

مترو پرند افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۱۹۴۷۶۳

مترو پرند افتتاح شد

رییس جمهور صبح امروز پنجشنبه به منظور بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی دولت مردمی وارد شهرستان رباط کریم شده است با طی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند با قطار شهری، از متروی این شهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و سایر مسوولان استانی و شهرستانی رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است، طبق برنامه قرار است در این سفر افزون بر افتتاح خط مترو پرند بیش از چهار هزار واحد مسکونی تازه تکمیل شده در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

ایستگاه متروی این شهرصد هزار نفری اقدام دیگری از دولت سیزدهم است که برای رفاه مردم و شهروندان در جنوبی ترین شهر استان تهران یعنی پرند، امروز افتتاح شد؛ تا بار دیگر دولت سیزدهم ضمن همراهی با مردم گام بلند دیگری در جهت رفاه عمومی برداشته باشد.

شهر تازه تاسیس پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران - ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بین این شهر و تهران بطور عمده برای مقاصد کاری در تردد هستند.

خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد؛ ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود اما ۲۰ کیلومتر اصلی خط متروی پرند به گفته مدیران شرکت مترو تهران معطل منابع مالی بود.

مطالعات متروی پرند، سال ۸۴ و عملیات اجرایی آن، ۱۲ سال قبل آغاز شد و بیش از یک دهه است که مردم پرند چشم‌انتظار بهره‌برداری از متروی پرند هستند.

بیشتر بخوانید: تاریخ افتتاح متروی پرند برای چندمین بار عوض شد

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1842859

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مترو شهر تهران بهره برداری متروی پرند خط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۱۹۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان از «حمید رضا زارع» سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی که کیف پول حاوی مقادیری وجه نقد، کارت هدیه و مدارک شناسایی را به صاحبش بازگردانده بود، تقدیر کرد.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمیدرضا زارع در اقدامی قابل تحسین، حین خدمت کیف پول حاوی یک میلیون تومان وجه نقد، تعدادی کارت هدیه، کارت بانکی و مدارک شناسایی متعلق به یکی از مسافران که هجدهم فروردین ١۴٠٣ در ایستگاه متروی تختی جامانده بود را به صاحبش بازگرداند.

وی افزود: این سکوبان پاک‌دست برای دومین بار است که این اقدام انسان دوستانه را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تصریح کرد: با توجه به تردد روزانه تعداد زیادی از شهروندان در ایستگاه‌های مترو، کارکنان این شرکت علاوه بر وظایف محوله، به‌عنوان امانت‌دار و خادم مردم در راستای خدمت‌رسانی و رضایت هرچه بیشتر شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

کد خبر 751534

دیگر خبرها

  • تقدیر از سکوبان پاک‌دست ایستگاه متروی تختی اصفهان
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده