Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@16:54:17 GMT

دادگاه عمومی بخش «افزر»استان فارس افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۲۰۰۰۸۱

دادگاه عمومی بخش «افزر»استان فارس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)  با بیان اینکه توسعه و گسترش خدمت رسانی در همه حوزه‌ها از سیاست‌های قوه قضائیه است تصریح کرد: با خدمت صادقانه، شبانه روزی و بی منت به مردم است که می‌توانیم در عمل از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهداء صیانت و پاسداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمت رسانی به مردم در همه زمینه ها از برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: مسئولین با همدلی و تعامل می توانند زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم را فراهم کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین بر افتتاح دفتر واحد ثبتی و پزشکی قانونی در راستای  رفاه مردم و دسترسی راحت به خدمات کامل قضایی تأکید کرد و افزود: شروع به کار واحد قضایی باید محور ارائه همه خدمات قضایی و اداری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افتتاح دادگاه نباید بهانه‌ای برای تشکیل پرونده و افزایش دعاوی باشد بلکه با توجه به ظرفیت های مردمی باید تلاش کنیم تا اختلافات با کدخدامنشی حل و فصل شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس به تکریم واقعی و عملی مردم نیز اشاره و بیان کرد: تکریم واقعی ارباب رجوع زمانی محقق می‌شود که کار مردم در اسرع وقت و با بهترین کیفیت انجام شود و این امر در سند تحول قضایی نیز پیش بینی شده است و باید با جدیت در دستور کار مسئولان واحد های قضایی استان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در خصوص استقلال دستگاه قضایی نیز بیان کرد: استقلال قاضی و دستگاه قضایی به منزله عدم تعامل با سایر نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی نیست بلکه باید با همکاری‌های نزدیک و متقابل زمینه اجرای بهتر قانون، توسعه امنیت و خدمت رسانی به مردم را فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به رئیس دادگاه عمومی  بخش افزر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و صیانت از سلامت دستگاه قضایی تصریح کرد: جدیت در کار و برخورد قاطع با فساد باید مورد توجه باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این مراسم طی سخنانی مهمترین کارکرد واحد قضایی در این بخش را پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری صیانت از حقوق عامه خواند و خاطر نشان کرد: گستردگی مأموریت های دستگاه قضایی ضرورت تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی و نهادهای مسئول در حوزه اجتماعی را بیشتر می کند.

سید مصطفی بحرینی به بُعد مسافت بخش افزر از مرکز شهرستان و گستردگی و پراکندگی روستاهای این بخش اشاره کرد و خواستار تقویت زیرساخت های تأمین امنیت بخش ‌شد.

این مقام قضایی استان از همکاری نهادهای اجرایی و خیّرین  در راستای کمک به استقرار دادگاه عمومی بخش تقدیر و اظهار کرد شروع به کار این واحد قضایی بتواند زمینه ارتقاء خدمت رسانی به مردم در کلیه حوزه ها را فراهم کند.

گفتنی است با پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان و حکم ریاست قوه قضائیه قاضی محمد کلانتری اصل  به عنوان اولین رئیس حوزه قضایی بخش افزر معرفی و ساختمان دادگاه عمومی این بخش با حضور مردم و مسئولان قضایی و اجرایی استان و شهرستان افتتاح شد.

در ادامه بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس و اعضای شورای قضایی استان از شهرستان قیر و کارزین حجت الاسلام والمسلمین موسوی با حضور در شورای اداری شهرستان ضمن گفتگو با مدیران دستگاه‌های اجرایی آخرین وضعیت اجرای قانون حدنگار در شهرستان را بررسی کرد و با اشاره به تکلیف قانونی مدیران مرتبط بر تثبیت اراضی دولتی و صدور اسناد تأکید کرد.

در پایان این سفر یک روزه ، رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان از زندان های شهرستان قیر و کارزین و فیروزآباد بازدید و با مددجویان این دو زندان به گفتگوی چهره به چهره و بررسی درخواست های قضایی آنان پرداخت.
پایان پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری فارس استان فارس فارس سید کاظم موسوی مصطفی بحرینی رئیس کل دادگستری خدمت رسانی حجت الاسلام دادگاه عمومی دستگاه قضایی قضایی استان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۲۰۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی صبح شنبه در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، یکی از ویژگی‌های بارز البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و گفت: از آغاز فعالیتم در استان البرز، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضائی سرلوحه اقدامات مجموعه قضائی قرار داده‌ام.

وی با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضائی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز می‌داند، اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضائی با مدیریت شهری بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از مأموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد، مطرح کرد: افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضائی است. برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد.

فاضلی هریکندی بیان کرد: به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان البرز، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر و انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضائی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضائی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

کد خبر 6089618

دیگر خبرها

  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران