Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@16:17:47 GMT

پایان سلطه 16 ساله بر سوپر بایک ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۹۲۰۹۰۷۴

پایان سلطه 16 ساله بر سوپر بایک ایران

به گزارش "ورزش سه"، مرحله چهارم رقابت‌هاى موتورسوارى سوپر بايك (هزار سى‌سى) قهرمانی كشور در پيست مجموعه ورزشى آزادى تهران به پايان رسيد و براى اولين بار ساسان اكبرى موتورسوار تبريزى تيم اردبيل توانست برنده این مسابقه شود و به شانزده سال پیروزی‌های مهدى جابرى پايان دهد.
ساسان اكبرى و مهدى جابرى در رقابت‌هاى سال ١٤٠٢ به ترتيب با قرار گرفتن در رده دومى و اولی راندهاى قبلی، پا به راند سوم و چهارم گذاشتند كه به فاصله دو روز، چهارشنبه و جمعه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براى هر راند اين رقابت‌ها تعداد دورهاى متفاوتى برنامه‌ريزى شده بود كه در راند چهارم با احتساب اختصاص دو امتياز براى نفر اول نسبت به قهرمان راندهاى اول تا سوم، ١٢٠ موتورسوار بايد دوازده دور مسير يك كيلومتر و نيم در هر دور از پيست آزادى را پشت سر مى گذاشتند.
در راند سوم و چهارم ساسان اكبرى توانست به عنوان اولين موتورسوار به خط پايان برسد تا براى نخستين بار در تاريخ رقابت‌هاى اين كلاس، سکوی اول را از چنگ مهدى جابرى درآورده و به خود اختصاص دهد.

همچنين ركورد كشورى بهترين زمان در يك دور (لپ تایم) اين رقابتها كه با ٤٨ ثانيه به مهدى جابرى اختصاص داشت، توسط ساسان اكبرى با ثبت زمان ٤٧ ثانيه و نود صدم ثانيه جابجا شد.
رقابتهاى سوپر بايك قهرمانی كشور، حساس‌ترين و پرطرفدارترين کلاس مسابقات موتورسوارى ايران است كه در تمام دوره هاى برگزار شده تا پیش از این دو مرحله، مهدى جابرى عنوان قهرمانی سال را به خود اختصاص داده بود. 
ساسان اكبرى كه دوره مربيگرى سوپر بايك را در مدرسه موتورسوارى كاليفرنيا نيز گذرانده در گفت‌‌گوى اختصاصى با "ورزش سه" بعد از پیروزی و ركورد شكنى خود در راند چهارم امسال، حرفهاى جالبى را به زبان آورد.
قهرمانى به اين شكل آن هم با طعم ركورد شكنى و پايان دادن به افسانه‌اى شانزده ساله، بى شك حس و حال عجيبى برايت دارد. 
حس خيلى خوبى براى اولين قهرمانى سالانه دارم به ويژه اينكه توانستم ركورد ملى را نيز شكسته و جابجا كنم. من و مهدى جابرى رفيق هستيم، اين رفاقت با طعم رقابت جذاب‌تر است. تمام اين سال‌ها با این چالش مواجه بودم و طعم اين پیروزی و ركوردشكنى براى من خيلى شيرين‌تر شده است. اين رقابت به پيشرفت موتورسوارى ايران كمك كرده و مى كند.

به نظر در موتورسوارى استعدادهاى بي‌نظيرى در سراسر كشور وجود داشته باشند حتى بين دخترها مثلا يكى مثل بهناز شفيعى يا خيلى هاى ديگر، چون جوانها خيلى به اين رشته ورزشى علاقمند هستند.
ما استعدادهاى زيادى داريم كه باید کشف شوند، اگر بشود امكانات را براى جوان‌ها مهيا كرد دختران و پسران زيادى مى توانند رشد كنند. امثال ساسان اكبرى زياد هستند، اگر به آنها پر و بال دهيم مى توانند افتخارات بين المللى زيادى كسب كنند. واقعا مى‌توان به جوانها كمك كرد تا از داخل اتوبانها و خيابان ها به پيست روى بياورند. تحقق اين موضوع بسيارى از مشكلات و معضلات يا اتفاقهاى ناگوار را هم كاهش مى دهد.
فکر می‌کنی جوانان ايرانى توانايى درخشش در سطح بين المللى را دارند؟ 
با حمايت، تمرين و برگزارى مسابقه هاى داخلى متعدد بى‌شك روى سكوهاى بين المللى هم می‌توانیم بایستیم. موتورسواران ايرانى از پتانسيل و توانمندى هزار در صد برخوردارند نه حتى صد در صد!  وقتى يك جوان بیش از هزار كيلومتر از بندرعباس يا اهواز، مشهد، شيراز، اصفهان، ارديبل يا هرجاى ديگر اين كشور پهناور به پيست آزادى تهران مى آيد تا مسابقه دهد يعنى عشق و علاقه.
علامت سوال بزرگى در ذهنم باقى است، اينكه چرا قهرمانان و استعدادهاى موتورسوارى اين كشور با هر جنسيتى، به رقابت‌هاى بين المللى و برون مرزى اعزام نمى شوند؟ فقط قول مى دهند و مى گويند باشد. انگار ما موتورسواران، ورزشكاران اين مملكت نيستيم.

به عنوان سوال آخر، بزرگترين چالش موتورسوارى از نگاه تو چيست؟ 
نرفتن به رقابتها و مسابقه هاى برون مرزى، ندادن مجوز واردات موتورسيكلت مناسب مسابقه و تجهيزات. براى يك حلقه لاستيك يا وارد كردن لوازم حرفه اى مسابقه خيلى مشكلات سر راه قهرمانان و علاقمندان به ورزش موتورسوارى وجود دارد. مهم‌تر اينكه ما را به آرزوها و روياهاى ديرينه يعنى رفتن به رقابت‌هاى بين المللى نمى رسانند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مسابقات موتور سواری بین المللى رقابت هاى رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۲۰۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم فوتبال سپاهان به نظر می‌رسید خیلی راحت‌تر از چیزی که اتفاق افتاد، موفق به شکست حریف دسته اولی خود شود که در رتبه سیزدهم لیگ آزادگان قرار دارد.

با این حال سپاهان که دل به گل کاوه رضایی در نیمه اول خوش کرده بود، در دقیقه 89 با شوتی کم نظیر غافلگیر شد و در حالی که همه در انتظار ضربات پنالتی بودند، سپاهانی‌ها با اشتباه بازیکن استقلال و کم تجربگی‌ای که انجام داد، به یک پنالتی رسید ودر دقیقه 117 گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.

در واقع به همین دلیل هم بود که سیاوش اکبرپور در پایان مسابقه از عملکرد بازیکنانش رضایت داشت. سپاهان و استقلال ملاثانی از هیچ منظری قابل مقایسه با هم نیستند و بی‌شک برای اکبرپور که در سال‌های ابتدایی دوران مربیگری خود قرار داد، بازنده شدن مقابل تیم قدرتمند، پرستاره و متمول سپاهان رضایت‌خاطر و امیدواری به آینده‌ای را به همراه داشته که سبب شد در پایان مسابقه یکی یکی با سپاهانی‌ها گرم بگیرد و سپس به سمت بازیکنان خودی برود و به آنها بابت نمایشی که داشتند خسته نباشید بگوید.

ویدئو: 331136

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • سعید احمدعباسی آقای گل جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • علت خط خوردن کریم بنزما از لیست الاتحاد
  • تاج طلسم تاریخی علیه فوتسال زنان را شکست؛ دلتنگی برای جام ملت ها به پایان رسید
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!